Gainer på vilodagar

Home Forums Kosttillskott Gainer på vilodagar

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • Author

Hej! Vad anser ni om att ta Gainer på vilodagar? Folk här verkar ha ganska delade meningar om det.

Jag har svårt att gå upp i vikt och dricker 2 gainer på vilodagar också.
    Mitt schema ser ungefär ut såhär:

Vilodag:
    Frukost samt gainer
    lunch
    gainer
    middag

Träningsdagar:
    Frukost
    träning
    gainer
    lunch
    gainer
    middag

Vad anser ni om det? Är det rätt eller fel?
    Jag jobbar långa dagar och hinner inte byta
    ut mina gainers mot måltider då jag oftast
    endast har 45 minuters lunch på 9-10 timmars
    arbetsdagar. Jag har ett jobb där jag rör mig
    ganska mycket också.

Jag tycker gainer är onödigt för del allra flesta även på träningsdagar. Tveklöst inget att dricka på vilodagar.

[http://traningslara.se/konkreta-tips-for-dig-som-vill-upp-i-vikt/]

En gainer är bara en drink med stor andel maltodextrin och en mindre del protein.
    Komplettera hellre med en proteindrink och en macka eller två, eller har du så svårt för att äta?

Jag har väldigt tight med tid, slänga i sig en drink är väl ungefär det jag hinner med. Så byta ut gainer mot whey vore ett bättre alternativ?

Crown wrote:
    Jag har väldigt tight med tid, slänga i sig en drink är väl ungefär det jag hinner med. Så byta ut gainer mot whey vore ett bättre alternativ?

Vill du att vi ska tro på att du inte har tid att slänga ihop ett par mackor? Gör mackorna innan/efter jobbet och ha med dig dem i en plastpåse.

Men ja, jag hade föredragit en extra whey-drink istället för gainern.

Crown wrote:

Du behöver ju inte ersätta dom. Ät mer vid huvudmåltiderna. Om du idag äter en massa kvarg, kycklingfilé och havregrynsgröt får du skylla dig själv. Men äter du redan kaloribomber förstår jag problemet.

nible

det handlar inte om att inte ha tid att göra en macka, jag har har en minut på mig att dricka en drink, jag har inte tre minuter på mig att äta ett par mackor. Varför skulle jag ljuga, den enda jag skulle lura var mig själv?

Eddie Vedder
    Jag äter väldigt mycket när det kommer till mina huvudmål, och jag äter annat än
    kvarg och kycklingfilé. Därav har vi problemet, spelar ingen roll vad jag äter, eller hur
    mycket jag äter, jag har jäkligt svårt att gå upp i vikt.

Byta ut mot proteindrink anser även jag är en bra idé. Lätt sätt att höja det totala proteinintaget över dagen samt slipper det onödiga maltodextrinet

Crown wrote:
    nible

det handlar inte om att inte ha tid att göra en macka, jag har har en minut på mig att dricka en drink, jag har inte tre minuter på mig att äta ett par mackor. Varför skulle jag ljuga, den enda jag skulle lura var mig själv?

Finner du inte ett par tre minuter för att äta ett par mackor? Vad jobbar du med?

Men om det nu är så illa som du säger så ta med dig en burk keso eller en burk vaniljkesella. Vaniljkesellan innehåller betydligt mer kalorier och är betydligt godare, så det kanske är att föredra. Annars kan du slänga i lite cashewnötter tillsammans med keson så den blir lite energirikare.

Jag jobbar som säljare för ett varumärke vars popularitet ökat enormt under
    det senaste året, vilket har genererat ett sjukt tempo i våran butik. Tyvärr
    så jobbar vi lika många som vi gjorde innan trotts den stora ökningen.

Så man kan väl sammanfatta det på så sätt, vi är väldigt underbemannade vilket
    gör att det är enormt svårt att komma ifrån överhuvudtaget.

Grattis till en sådan framgång att du inte har tre minuter, utan en minut på dig att svepa din drink.

Märklig arbetsplats där man inte har rast, som man förövrigt har en självklar rätt till. Om du är egen företagare kan jag kanske förstå att du bara har en minut på dig att äta ;)

Crown wrote:
    Eddie Vedder
    Jag äter väldigt mycket när det kommer till mina huvudmål, och jag äter annat än
    kvarg och kycklingfilé. Därav har vi problemet, spelar ingen roll vad jag äter, eller hur
    mycket jag äter, jag har jäkligt svårt att gå upp i vikt.

Kan du ge några exempel? Att exempelvis smörsteka massa pannkakor på röd mjölk och grädde med ett par ägg och sedan käka med vispgrädde och sylt med mjölk till är ju exempelvis mat som lätt går ner i sanslösa mängder utan att mätta ett dugg.

Eller vita mackor med massa smör, fet ost och kaviar. Visst är det ingen hälsokost men behöver man jättehöga kaloriintag kan man problemfritt både få i sig alla nyttigheter OCH äta kalorität men näringsfattigare saker.

Min erfarenhet, och också beskrivet vid flera undersökningar är att personer som har svårt att gå upp i vikt överskattar sitt kaloriintag (precis som personer som har svårt att gå ner underskattar hur mycket de äter). Kan du inte ordentligt gå igenom vad du äter en vanlig dag så vi kan se.

Frukost blir ofta en skål youghurt med osötad musli och en skiva vitt
    bröd med skinka eller ost. Händer även att det blir en banan till.

Till lunch blir det ofta thaimat, mycket ris, rätter med nudlar.
    Mycket såser. Varierar med Rostbiff (ca 150g) och potatissallad (500g)
    vissa dagar.

Till middag så är det mest normal kost, köttfärssås med spaghetti.
    Ofta olika köttgrytor tillsammans med ris.

Portionsstorlek skulle jag kalla två normalt stora portioner till lunch
    och middag. Frukost en normal skål, har svårt att få i mig mer
    tidigt på morgonen.

Det är mycket möjligt att jag inte får i mig tillräckligt med kcal genom normal kost. Men jag tycker jag käkar så stora portioner som jag lyckas få i mig.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.