Home › Forums › Kosttillskott › Gainer på vilodagar
Det är svårt att förklara storleken på något, men tänk dig en ganska rejält lastad normalstor tallrik. Ja absolut, frukosten är inte mycket att hänga i granen!
Även om jag inte vet dina portionsstorlekar så kan du säkert få i dig bra mycket mer. Jag skulle tippa på att dina portioner är hälften av mina och jag äter många fler gånger om dagen. Varför inte äta några mackor till vid frukosten, en omelette fylld med ost, varför skinka eller ost, varför inte skinka, ost, skinka och lite ost till… och smör. Kan du inte trycka in fler mål, några mackor innan du lägger dig med lite makrill på. Herregud, här finns ju hur mycket som helst att göra.
Jag dietar och äter mer än motsvarade 150g rostbiff per portion/måltid, dubbla portioner låter motsägelsefullt.
Jag blev också lurad att tro att mina, enligt mig, stora portioner 3 – 4 gånger om dagen räckte för att täcka energibehovet, men det visade sig att det inte ens var i närheten av vad jag behövde.
Jag såg det när jag skapade en provvecka på en svensk hemssida(vet inte om det är tillåtet att länka eller nämna namn etc) där du skriver vad du har ätit och ca hur mycket(det mäts t.ex. portioner eller antal glas, vilket gör att man slipper vägning av maten om du, som jag, är lat) och sen får du upp ett diagram där du ser hur mycket av kcal, protein, kolhydrater och vitaminer etc. du får i dig under dagen. Kom bara ihåg att inte överskatta ditt intag när diagrammet inte ser ut som du vill! Bara du som förlorar på det.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY