Home › Forums › Kosttillskott › Gainer Pro – dosering och smak?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
13 juni, 2011 at 22:51 #59934Anonym anvandareMember13 juni, 2011 at 22:51 #365948Anonym anvandareMember
Hej är en kille på snart fyllda 16 år som har tänkt börja med Gainer Pro, för jag vill öka i vikt och muskelmassa.
Och det jag undrar över är hur jag ska dosera? Jag väger 66 kg och är ca 181 cm lång. Det står att man ska ta 90/120gram per portion men hur mkt borde jag börja med? och finns det ngt gram/ kg kv som man kan följa?
Jag är hyfsat duktig på att trycka i mig vanlig mat. Men skl nog nog behöva gainer för att fler kilon ska kunna tynga ned vågen.Undrar även vad ni har för favoritsmaker? För är osäker på vilken smak jag ska betälla.
Tack för alla svar på förhand.
Mvh Sebastian!!! :bb2:14 juni, 2011 at 02:40 #365949Anonym anvandareMemberAllt beroende på hur mkt man tycker sig behöva, det finns inget definitivt svar.
Men kolhydrater upp till 1g per kg kroppsvikt brukar man väl av någon anledning prata på då och då.
Jag hade dock köpt ett proteinpulver jag tycker är gott och sen maltodextrin för att blanda min egen gainer, på så sätt kan man bestämma förhållandet mellan protein och kolhydrater själv istället för att anpassa sig till det i ”gainern”.14 juni, 2011 at 19:57 #365950Anonym anvandareMemberJag satsar nu på att trycka i mig så mkt ”vanlig” mat som möjligt. Och då brukar jag vara duktigare på att få i mig kolhydrater än protein. Så ditt förslag lät mkt bra.
Borde jag då blanda så andelen protein blir mer än andelen kolhydrater i ”gainern”?
För detta blir ju då en stor skillnad från en färdigblandad gainer som innehåller mkt mer kolhydrater än protein.15 juni, 2011 at 19:55 #365951Anonym anvandareMemberJag kör på 2dl (120 gram) en gång efter varje träning. Och det är enda gången jag dricker gainer (eller efter annan typ av aktivitet som har gjort mig oerhört trött).
Jag blandar med vatten, smakar bäst (enligt mig) och jag har chokladsmak vilket jag tycker smakar dunderbra.
Har dock en vän som tar mer än 120gram, han tar 3dl (ca 180gram). Blandat med ägg osv, alltså mycket mer. Så jag tror du inte behöver oroa dig.
Tror dock att 2dl passar dig utmärkt, för det gjorde det för mig och gör fortfarande. Jag var 193 och vägde 65kg när jag började med det. Väger nu 70kg efter 5 och en halv månad med träning, mycket mat & gainer pro.
16 juni, 2011 at 22:13 #365952Anonym anvandareMemberTack Robin, fick svar på några av mina funderingar. Men vars köpte du din gainer? för har hittat två likvärdiga produkter. Vilken ser bäst ut?
17 juni, 2011 at 20:31 #365953Anonym anvandareMemberSeppo;1138308 wrote:Tack Robin, fick svar på några av mina funderingar. Men vars köpte du din gainer? för har hittat två likvärdiga produkter. Vilken ser bäst ut?Jag skulle säga Gainer Pro ifrån gymgrossisten. För att den har mer kcal/g. Plus jag har ingen erfarenhet av den andra gainer du länkade ifrån svensktkosttillskott.se.
Gainer Pro har gett mig både resultat och smakar även bra. Så den rekommenderar jag.
17 juni, 2011 at 23:23 #365954Anonym anvandareMemberFast den från svensktkosttillskott.se innehöll lite mer protein, men kommer nog satsa på GG. För de hade någon special just nu så man fick 2 bonus saker.
18 juni, 2011 at 20:05 #365955Anonym anvandareMemberSeppo;1138664 wrote:Fast den från svensktkosttillskott.se innehöll lite mer protein, men kommer nog satsa på GG. För de hade någon special just nu så man fick 2 bonus saker.Jajamän det stämmer! Men har hört någonstans att en dos på cirka 20-30g protein räcker efter träning. Och då passar Gainer Pro mycket bra. Dessutom är det lite mer kolhydrater i Gainer Pro – vilket också är bra speciellt efter träning.
Men kanske lite av en smaksak, så länge man är nöjd så. Jag är nöjd med Gainer Pro och kommer att fortsätta med den likaså
18 juni, 2011 at 20:20 #365956Anonym anvandareMemberKöpte också Gainer pro när jag började gymma, dock gick jag över till ren whey 100 naturell efter ett tag. Tyckte det var onödigt med massa tillsatt socker och sånt, gillande heller inte smaken, så jag började ta en banan efter passet istället. Fungerar minst lika bra!
19 juni, 2011 at 01:00 #365957Anonym anvandareMemberMen det kan väl int få samma effekt. Banan innehåller ju nästan inget protein, största delen är väl kolhydrater typ 90%??
19 juni, 2011 at 21:09 #365958Anonym anvandareMemberJa, exakt? Du kanske förstod fel, jag tar en whey 100 shake och en banan
21 juni, 2011 at 19:50 #365959Anonym anvandareMemberJaha det var lite skillnad
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.