Gainer, vilka märken är ”säkra”?

Home Forums Kosttillskott Gainer, vilka märken är ”säkra”?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • Author

Hej,

Jag har hög metabolism och vid sidan av att jag äter mycket tänkte jag köra på med gainer. Innan jag gör det har jag några frågor som jag hoppas på att jag får svar på :)

Ska man köpa färdigblandade gainer eller ska man köpa vassle protein och malto var för sig och blanda själv, hur gör ni?

Samt frågan som är det viktigaste för mig, när man köper gainer osv, hur kan man försäkra sig om att de inte innehåller hormoner/dopningsmedel för att höja effekterna?

Jag menar varför är märken såsom Star nutrition och Self omnutrition så billiga jämtemot Twinlab och Dalblads, är de sämre?

Har redan köpt gainer från SELF men har inte öppnat den än. Har googlat runt osv och har hittat att de en gång hade ett problem med en produkt, tror det var här det diskuterades. Är det någon som har erfarenhet med deras produkter och rekommenderar ni de?

Hur gör ni? Litar ni på att företagen håller till sig till vad som står på innehållsförteckningen? Och är det säkrare om man blandar malto och vassle själv eller kan man ens lita på de innehåller det de lovar? Många rekommenderar att man blandar själv och köper FX serien, är det bra?

Nu kanske jag oroar mig i onödan för jag har läst att om det finns saker som inte borde vara med så finns de troligtvis i de prestationshöjande tillskotten och inte i gainer och proteinpulver?

Tacksam för svar!

protein + malto blir ju billigare och flexiblare dessutom

Gymgrossisten är överlägset störst i Norden och så som du vet så är Star deras eget märke, av den anledningen så kan de pressa priserna som ingen annan kan i Sverige.

Jag är sj inte så förtjust i Twinlab (på grund av priset), men Dalblads gillar jag, vid sidan om Star och Fairing så är det de enda svenska produkterna som jag litar på.
    Tyvärr så kan Dalblads inte matcha priserna som Star har vilket har lett till att jag använder mig allt mindre av deras produkter, smaken är dock bättre på Dalblads än på Star.

När det kommer till Gainer så bör du inte betala mer än 100 kr kg.

Mvh

Benjamin wrote:
    Gymgrossisten är överlägset störst i Norden och så som du vet så är Star deras eget märke, av den anledningen så kan de pressa priserna som ingen annan kan i Sverige.

Jag är sj inte så förtjust i Twinlab (på grund av priset), men Dalblads gillar jag, vid sidan om Star och Fairing så är det de enda svenska produkterna som jag litar på.
    Tyvärr så kan Dalblads inte matcha priserna som Star har vilket har lett till att jag använder mig allt mindre av deras produkter, smaken är dock bättre på Dalblads än på Star.

När det kommer till Gainer så bör du inte betala mer än 100 kr kg.

Mvh

haha den där första meningen är så LOL! Bara noobs handlar på GG

MMsports har bra grejer

mysglenn wrote:

MMsports har bra grejer

Äh, det är bara noobs som handlar kosttillskott ändå… :whistle:

Clark wrote:
    Äh, det är bara noobs som handlar kosttillskott ändå… :whistle:

ja sant det med… i synnerhet gainer! :pop:

mysglenn wrote:

MMsports har bra grejer

Du använder ordet lol, noobs, 14 år gammal och har sida vid body öppet lunarstorm chatt?

På vilket sätt vet jag inte vad jag snackar om?
    Rätta mig där jag har fel.

Benjamin wrote:
    Du använder ordet lol, noobs, 14 år gammal och har sida vid body öppet lunarstorm chatt?

På vilket sätt vet jag inte vad jag snackar om?
    Rätta mig där jag har fel.

GG är inte billigast eller har bäst grejer, enkelt. Läs även denna tråd:

[http://forum.body.se/showthread.php?t=156580]

Puss på dig

mysglenn wrote:
    GG är inte billigast eller har bäst grejer, enkelt. Läs även denna tråd:

[http://forum.body.se/showthread.php?t=156580]

Puss på dig

Min första mening är så ”lol” skriver du.

Jag skrev att GG är störst och att de kan pressa priserna som ingen annan kan, det stämmer hur du än vrider och vänder på det.

Det var denna meningen du ”skrattade” åt.

Vad har JimmyW´s tråd med mig att göra?

Jag driver Malmö butiken och inte webb shoppen, jag har inget med de i Trollhättan att göra. Jag antar att de har tusentals kunder varje dag som ska få sina produkter och vara nöjda. Vissa missbrukar ”kunden har alltid rätt” och därför har GG och posten börjat väga paketerna, är det något som fattas så lär vågen visa det.

Ang. priser så har jag prisgaranti i butiken.

Benjamin wrote:
    Min första mening är så ”lol” skriver du.

Jag skrev att GG är störst och att de kan pressa priserna som ingen annan kan, det stämmer hur du än vrider och vänder på det.

Det var denna meningen du ”skrattade” åt.

Vad har JimmyW´s tråd med mig att göra?

Jag driver Malmö butiken och inte webb shoppen, jag har inget med de i Trollhättan att göra. Jag antar att de har tusentals kunder varje dag som ska få sina produkter och vara nöjda. Vissa missbrukar ”kunden har alltid rätt” och därför har GG och posten börjat väga paketerna, är det något som fattas så lär vågen visa det.

Ang. priser så har jag prisgaranti i butiken.

jag avser webb shoppen, deras ”reor” är pinsamma och sättet de presenterar ordinaria pris repsektive rekomenderad pris lär ju vara olagligt.

Tack för era svar men håll er till topic, ni kan ta era diskussioner via pm då det inte hör till här.

Det jag mest undrar över som inte har fullt blivit besvarat är:

Quote:
    Samt frågan som är det viktigaste för mig, när man köper gainer osv, hur kan man försäkra sig om att de inte innehåller hormoner/dopningsmedel för att höja effekterna?

Har gainer från self omninutrition, deras active whey gainer, kan man köra på det, är de pålitliga osv?

Cheers

Tinpop wrote:
    Tack för era svar men håll er till topic, ni kan ta era diskussioner via pm då det inte hör till här.

Det jag mest undrar över som inte har fullt blivit besvarat är:

Har gainer från self omninutrition, deras active whey gainer, kan man köra på det, är de pålitliga osv?

Cheers

Det ska du nog inte oroa dig för.

Ang Self så låter jag någon annan svara på den frågan.

Benjamin wrote:
    Det ska du nog inte oroa dig för.

Ang Self så låter jag någon annan svara på den frågan.

Jo efter lite mer research verkar det dumt att ens anta att det finns dåliga preparat i Gainer utan det förekommer i andra saker som prestationshöjare.

Att svenska företag skulle ha hormoner eller sånt i Gainers är bara dumt tänkande haha :P

Tinpop wrote:
    Hej,

Jag har hög metabolism och vid sidan av att jag äter mycket tänkte jag köra på med gainer. Innan jag gör det har jag några frågor som jag hoppas på att jag får svar på :)

Ska man köpa färdigblandade gainer eller ska man köpa vassle protein och malto var för sig och blanda själv, hur gör ni?

Jag menar varför är märken såsom Star nutrition och Self omnutrition så billiga jämtemot Twinlab och Dalblads, är de sämre?

Har redan köpt gainer från SELF men har inte öppnat den än. Har googlat runt osv och har hittat att de en gång hade ett problem med en produkt, tror det var här det diskuterades. Är det någon som har erfarenhet med deras produkter och rekommenderar ni de?

Hur gör ni? Litar ni på att företagen håller till sig till vad som står på innehållsförteckningen? Och är det säkrare om man blandar malto och vassle själv eller kan man ens lita på de innehåller det de lovar? Många rekommenderar att man blandar själv och köper FX serien, är det bra?

Nu kanske jag oroar mig i onödan för jag har läst att om det finns saker som inte borde vara med så finns de troligtvis i de prestationshöjande tillskotten och inte i gainer och proteinpulver?

Tacksam för svar!

Whey Fx, Isolate Fx, Carbo Fx och Carbosyn Fx är med på det vi kallar Vita Listan vilken innebär att produkterna från råvara till färdig produkt aldrig ens haft risk att komma i kontakt med dopingklassade ämnen. Vita Listen är produkter vi rekommenderar till individer som absolut inte vill/får ta några risker pga av tävlande eller arbete.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 15 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.