Home › Forums › Kosttillskott › Gober testar Nanox Orbilox 8
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
20 januari, 2011 at 12:37 #62476Anonym anvandareMember20 januari, 2011 at 12:37 #410710Anonym anvandareMember
Jag fick några testpåsar utav Johannes Eshak, tack för det.
Jag testade Nanox Orbilox 8 med vaniljsmak och Belgisk Choklad. Eftersom jag kör med mycket pudding nuförtiden och jag hört att detta protein skulle vara gott att göra pudding av så blev det just pudding till testen.
Jag körde 30g protein och ca 0,5 dl lättmjölk. Verkar som de flesta kör med vatten men jag har dåliga protein+vatten upplevelser i min ungdom och försöker undvika detta
Körde med elvisp och båda smakerna blandade sig bra, chokladsmaken verkade få lite bättre konsistens, om jag inte inbillade mig eller tog för lite vätska till vaniljen.
Satte puddingen i kylen en kvart.
Smakbetyg
Vaniljsmak,
Jag är inget stort fan av vanilj i protein, men trots det tyckte jag det smakade helt okej, det var en naturlig och bra vaniljsmak som påminde om en helt okej vaniljglass, det luktade naturligt. Jämfört med tex Fairing Slow Protein var det som natt och dag, Slow har en kemisk söt och sliskig smak, med mjölig konsistens, medan Orbilox hade en naturlig och lagom söt smak.För vaniljälskaren är denna nog supergod, jag som inte är superförtjust i vaniljprotein ger den betyg,
6,5/10Belgisk Choklad,
Choklad däremot, det gillar jag och här blev jag inte besviken. Påminde ganska mycket om hederlig chokladpudding, gillar man Double Pro älskar man nog denna då den var mycket bättre. Denna smak får betyget,
9/10Jag kommer nog köpa Belgisk choklad för att varva med med min favorit Body Science Casein Choklat almond.
Orbilox har ett ganska saftigt pris, så det lär inte bli en basvara för mig, men ibland får man ju lyxa till det lite för att variera.
Slänger upp näringsvärdet också:
Näring per portion 30gram
Kalorier 120
Protein 22,5 g
Karbohydrat 4,7 g
Fett 1,2 g20 januari, 2011 at 20:58 #410711Anonym anvandareMemberSnygg recension som vanligt..
21 januari, 2011 at 12:40 #410712Anonym anvandareMemberGober…
Vad har du för referenser när du sätter betyg? Finns det någon 10 du utgår ifrån?
Vilka är i så fall godare eller i samma klass?
Har du någon topplista?mvh/MAtte
21 januari, 2011 at 13:13 #410713Anonym anvandareMemberMathias Dahlgren wrote:Gober…Vad har du för referenser när du sätter betyg? Finns det någon 10 du utgår ifrån?
Vilka är i så fall godare eller i samma klass?
Har du någon topplista?mvh/MAtte
När det gäller smak är 10 perfekt, sjukt gott alltså, jag fokuserade mest på smaken i detta testet. Och på att göra pudding, tyckte inte att den som shake var lika god.
Jag har hittills inte testat något jag skulle ge en 10a, därför är alltså Orbilox Belgisk Choklad och BS Casein Choklad Almond dom bästa i min bok, Orbilox lite vassare i smaken till pudding, men BS Casein vinner ändå pga av sjukt bra pris och att det är väldigt gott som shake förutom som pudding.När det gäller blandprotein/kasein så är det inte många jag tycker varit bra.
För Blandprotein om man bara ser till smaken och inte pris är topp tre såhär,
1. Orbilox belgisk choklad
2. BS Casein milk protein Chokolate almond (jävligt jämt med Orbilox men Orbilox var nog snäppet vassare till pudding iaf)
3. BS Diet Fuel Choklad
4. Eiselt DP ChokladSer man till smak, pris, kvalite får listan bli såhär
1. BS Casein Chokolate Almond
2. Diet Fuel
3. Orbilox Belgisk Choklad
4. Eiselt DP ChokladDärefter kommer massa olika sorter men inget som är i närheten av topp tre. Jag gillar inte kemiska sötsliskiga sorter, och många blandprotein har en äcklig konsistens.
Edit. La till Doubble Pro i listorna som jag också använt som referens.
21 januari, 2011 at 13:17 #410714Anonym anvandareMemberJag utgår från riktig chokladpudding närmast the real deal vinner Har inte testat denna produkt men ska göra det när tillfälle ges.
Min topplista:
1. Eiselt DP Chocklad
2. BS 100% Casein Choklad mandel
3. Casein FX Choklad
4. BS Diet Fuel Choklad21 januari, 2011 at 22:41 #410715Anonym anvandareMemberFinns hittills inte en enda som testat av dem ja känner till som inte har satt det högst upp på en sån lista…
Belgisk choklad är svår(omöjlig) att slå!!!
22 januari, 2011 at 11:29 #410716Anonym anvandareMemberWarrior wrote:jag tyckte ju att vaniljen var bättre :ike:Du är konstig! :p
Nej men vaniljen är hemskt god, tycker man om vanlijprotein normalt sett så älskar man den nog till döden misstänker jag.
Själv gillar jag inte ens vaniljprotein som kanske nämnt, men Orbiloxens vanilj förvånade mig, kanoners! :up:22 januari, 2011 at 11:36 #410717Anonym anvandareMemberSom sagt, en av få (om någon annat) proteinpulver som smakar så naturligt gott. Finns alltid en bitter och konstgjord eftersmak annars men inte här:p
22 januari, 2011 at 13:08 #410718Anonym anvandareMemberGober, jag hade inte tänkt beställa nåt egentligen, men på grund av dig beställde jag båda smakerna (+ BS Casein Double Chocolate Almond). Tack för att du gjorde min plånbok lättare.
Hoppas MMSports belönar dig på nåt sätt nu!
22 januari, 2011 at 14:06 #410719Anonym anvandareMemberfaran wrote:Gober, jag hade inte tänkt beställa nåt egentligen, men på grund av dig beställde jag båda smakerna (+ BS Casein Double Chocolate Almond). Tack för att du gjorde min plånbok lättare.Hoppas MMSports belönar dig på nåt sätt nu!
Förlåt! 😮 Tror dock inte du lär bli besviken, jag är kräsen så du kan nog lita på min smak
22 januari, 2011 at 15:00 #410720Anonym anvandareMemberfaran wrote:Gober, jag hade inte tänkt beställa nåt egentligen, men på grund av dig beställde jag båda smakerna (+ BS Casein Double Chocolate Almond). Tack för att du gjorde min plånbok lättare.Hoppas MMSports belönar dig på nåt sätt nu!
Det kan löna sig att beställa Casein 100% milkprotein…
Vi kommer snart starta en tävling skall försöka få till att information idag eller imorgon..
Men alla som beställt Casein 100% Milkprotein kan deltaga i tävlingen..22 januari, 2011 at 18:24 #410721Anonym anvandareMemberGober wrote:Förlåt! 😮 Tror dock inte du lär bli besviken, jag är kräsen så du kan nog lita på min smakDet återstår att se. Får du inget paket avföring på posten inom de närmsta veckorna så vet du att vi är OK.
22 januari, 2011 at 19:40 #410722Anonym anvandareMemberfaran wrote:Det återstår att se. Får du inget paket avföring på posten inom de närmsta veckorna så vet du att vi är OK.Det tror jag varken jag eller min sambo skulle uppskatta, så jag håller tummarna.
24 januari, 2011 at 09:21 #410723Anonym anvandareMemberNu handlar tråden om Orbilox… egen tråd för andra produkter får skapas
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.