Home › Forums › Kosttillskott › Gymgrossisten (Porblem Någon mer?)
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
8 september, 2011 at 15:45 #316215Anonym anvandareMember
Råkade tyvärr ut för en sak vid min senaste beställning från gymgrossisten och undrar om någon varit med om liknande.
Beställde lite blandade produkter, där av Scitec nutrions protein för 1kg 349kr.
Kom hem med lådan, öppnade den, alla produkter va där utom proteinet på 1 kg.
Ringde gymgrossisten som enbart säger paketet vägde 7kg dina varor vägde 7kg du får inget protein.
Jag får alltså inte mitt protein som jag betalat för, där va varken någon extra produkt i eller annan produkt utan det saknades 1kg och de hänvisar att paketet vägde rätt och därför får jag ingen vara.
Så nu undrar jag om folk varit med om liknande?
Jag får alltså inte det jag betalt för och sedan har jag fått ha kontakt med den otrevligaste personen på deras support med.När jag ställde frågan hon tror jag skulle ringa och bråka med henne i 2 dagar för 350kr så säger hon att ja det finns folk som gör det.
Dom 350kr kan gymgrossisten ta investera i hur deras varor packas.
Nu tänkte jag bara höra om någon annan har liknande historier eller detta är en en gångs händelse?
8 september, 2011 at 15:45 #57646Anonym anvandareMember8 september, 2011 at 16:07 #316216Anonym anvandareMemberTja!
Jag har inte varit i den situation du har med Gymgrossisten, men jag tycker inte att du ska ge dig utan ringa tillbaka och kräva pengarna tillbaka eller att de faktiskt skickar dig den produkt som du har beställt. Om du kan, så försök fotografera lådan med dess innehåll. Är lådan fullpackad med det som ligger i och alla produkter syns som är med i din beställning så borde de inte kunna käfta emot om man tydligt ser – Aha, där finns ingen Scitec, men där ligger allt annat som finns i beställningen.
Vi är alldeles för snälla med sådana här saker. Ställ till ”problem” istället och få dem att rätta sitt misstag. De ska inte tjäna pengar på att göra misstag.
8 september, 2011 at 16:30 #316217Anonym anvandareMemberhar du inte fått någon bekräftelse på mail om vad du beställt?
samt en spec. på lådan med innehållet?8 september, 2011 at 16:39 #316218Anonym anvandareMemberDetta har varit på gående diskution sedan måndes med dom.
Jag får inte rätt säger dom och jag får ingen produkt.Jag har fått kvitto på vad som ska vara nerpackat i kartongen osv, alla produkter är deklarerade som de ska, men produkten finns inte i kartongen, jag tror till och med att där finns plats för den i kartongen, ska kolla upp det och isåfall ta bild.
De vägrar ge med sig och hänvisar att varorna skulle väga 7kg och mitt paket enligt dom väger 7kg och posten ska ha vägt paketet och de säger med 7kg. Problemet är att det kan omöjligt ha vägt 7kg om 1kg saknas, men med detta argument tänker de inte ge mig någon produkt alls. Med andra ord tar de 350kr ner i fickan själva, investera detta i ny kunnig personal så folk får vad dom beställer.
8 september, 2011 at 17:10 #316219Anonym anvandareMemberHar du själv vägt paketet med alla produkterna i?
Om paketet inte väger 7 kg där så skulle du ju även kunna försöka fotografera det.
I värsta fall får du ringa till ”Plus” och klaga där .
8 september, 2011 at 17:42 #316220Anonym anvandareMemberHar räknat vikten på alla varor jag fick med, det är 6kg inte 7kg.
Ringt posten och gymgrossisten, paketet står skrivit som 7kg alltså kan inget saknas enligt gymgrossisten och jag får ingen produkt.De lär inte ha mig som kund mer iaf.
Vet inte vad som hände med att kunden alltid har rätt, om jag säger att produkten inte är i kartongen så är den inte det.Irriterande och helt idiotiskt att ett sådant stort företag kan göra så här.
8 september, 2011 at 18:14 #316221Anonym anvandareMemberJa, det låter väldigt konstigt att ett etablerat företag som dem kan vägra att lyssna på sin kund.
Jag hade också gjort som du, och hittat ett annat företag istället.
8 september, 2011 at 18:14 #316222Anonym anvandareMemberBeen there, done that med GG. Vilket resulterade i ett byte för mig. Kände mig också dåligt behandlad efter en liknande historia.
8 september, 2011 at 18:15 #316223Anonym anvandareMemberDetta har inte hänt mig men en annat har. Deras leveranser är inte helt klockrena ibland.
Ett paket var försenat i någon vecka utan att någon visste vart det var först jag får ett samtal från en kille i norrland som också är kund hos gg. Han hade tydligen fått mitt paket hem till sig. En annan gång beställde jag en massa bars & de kom hem fullständigt mosade. Notera att jag enbart gjort 3 ordrar hos dem.8 september, 2011 at 19:36 #316224Anonym anvandareMemberDementis wrote:Been there, done that med GG. Vilket resulterade i ett byte för mig. Kände mig också dåligt behandlad efter en liknande historia.Samma sak här, fast då gällde det 4 kilo protein.. Jag fick dock proteinet, men fick vänta en hel del. Sen har det varit lite andra små saker.. Så resultatet är likadant för mig, ett byte…
Det är inte säkert att dom har vägt paketet alls, på Pacsoft Online, som dom använder sig av så fyller man bara in vikten manuellt. Han kan likaväl ha uppskattat att paketet skulle väga 7 kilo, men i detta fall så vägde det bara 6. Att använda sig av en uppskattat vikt är relativt vanligt på mitt jobb iallafall, vi vet ju vad dom olika sakerna väger och i vårat fall så har inte vikten någon större betydelse, måste bara veta att det inte väger mer än 25 kilo.. Sen om jag skriver 19 kilo eller 12 kilo, det skiter posten fullständigt i… Och med det så har jag svårt att tro att GG verkligen väger ALLA sina paket… Bara vad jag tror alltså..
8 september, 2011 at 19:44 #316225Anonym anvandareMemberJimmyW wrote:Har räknat vikten på alla varor jag fick med, det är 6kg inte 7kg.Det låter ju inget vidare…
Alla har ju olika hantering av kunder.Gör din nästa beställning med oss, så bjuder vi dig på 1kg scitec som du inte fick av GG.
MMSports är i nuläget den näst största aktören på webhandel efter GG.8 september, 2011 at 19:54 #316226Anonym anvandareMemberJag handlade alltid på GG innan men tyckte de hade tråkig attityd mot mig när jag kom in i butiken. Efter första besöket på MMsports så har jag aldrig haft min fot inne hos GG i göteborg igen !
8 september, 2011 at 21:04 #316227Anonym anvandareMembersjälv bytte jag till MM på grumd av smaken på GGs whey 80 som jag inte tyckte var någon höjdare. MM har jag bara gott att säga om, när de hade fått slut på produkter jag beställt har de alltid ringt upp direkt så att paketet kommit iväg samma dag.
Funderade lite på om de räknat med vikten på kartongen och allt annat man stoppat i den, för att sakerna inte ska gå sönder?
8 september, 2011 at 21:19 #316228Anonym anvandareMemberOlle Sparringsjö wrote:Det låter ju inget vidare…
Alla har ju olika hantering av kunder.Gör din nästa beställning med oss, så bjuder vi dig på 1kg scitec som du inte fick av GG.
MMSports är i nuläget den näst största aktören på webhandel efter GG.Ni är inte helt felfria ni heller men det ni har är en förstående och alert support! Det har hänt ett par ggr att det blivit fel utpriser, sena leveranser mm. men supporten har alltid hanterat det på ett bra sätt. :up:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.