Hjälp att hitta mitt proteintillskott

Home Forums Kosttillskott Hjälp att hitta mitt proteintillskott

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 38 total)
  • Author

Jag letar efter ett annat protein än det jag brukade köpa i USA. Det var från Max Muscle och hette High 5, innehöll 26g protein, 1g kolhydrater, 1g fett, 118-148 kalorier.

Finns det någon som vet ett lika bra protein som jag kan komplettera detta med för att i huvudsak minska i kroppsfett? Så lågt pris som möjligt för den studerande tack :)

Whey-80 är ju nästan detsamma

1dl – 28g protein, 152 kcal, 1,85g kolhydrater. Bra skit o finns i många olika smaker :)

Kan rekommendera Bodylab whey 80 eller American Muscle då båda har ett näringsinnehåll på ungefär vad du söker. Finns och köpa på kostshopen till förmodligen marknadens lägsta pris, vilket är ett plus när man är fattig student som man har erfarenhet av :p

Svenskt protein från Nordica Fitness med mycket bra smak och kvalité i den prisklassen!

Antingen Whey eller Isolat…

Whey: 112kcal
    Protein: 22,8g
    Kolhyd: 2g
    Fett: 1,6g
    ca pris: 1st=149kr, 5st=597kr

Isolat: 106kcal
    Protein: 25g
    Kolhyd: 0,5g
    Fett: 0,4g
    ca pris: 1st=229kr, 5st=916kr

Tack för ditt svar! Vad är skillnaden på isolat och whey?

Vad är skillnaden på isolat och whey?

emma1988 wrote:
    Vad är skillnaden på isolat och whey?

Isolat är ett renare och mer filtrerat protein. Mindre kolhydrater och fett, nästan obefintligt. Därför är det dyrare.
    Dessutom har isolat mycket låg laktoshalt vilket gör det till ett bra val om du upplever obehag från magen vid laktosintag.

Vassle brukar dock vara godare rent generellt

Om du inte är laktosintolerant eller får problem med magen så är inte isolat värd den stora prisskillnaden mellan det och ett whey protein, då innehållet inte är så extremt mycket bättre.

Body Science Whey är ett prisvärt protein med riktigt bra smaker!

Quote:
    Per portion:
    119,5 kCal
    23,4 g Protein
    2,1 g Kolhydrater
    2 g Fett

Tar det alla gånger framför Star Nutrtions B-smaker… imho.

emma1988 wrote:
    Finns det någon som vet ett lika bra protein som jag kan komplettera detta med för att i huvudsak minska i kroppsfett? Så lågt pris som möjligt för den studerande tack :)

Är det för att minska i kroppsfett skulle jag välja ett kaseinbaserat pulver eller något med stor del kasein och viss del vassle. Anledningen är att det mättar väldigt bra och ofta har lite kolhydrater och fett. Eiselt Double Pro har ett par riktigt goda smaker! :emo-thumb

Eizbear wrote:
    Body Science Whey är ett prisvärt protein med riktigt bra smaker!

Tar det alla gånger framför Star Nutrtions B-smaker… imho.

:up: Om det inte måste vara ett vassle protein utan även går bra med blandprotein (som inte är någon nackdel under diet) så är ju body science Casein milk protein det godaste man kan få för dom pengarna : )

Gober wrote:
    :up: Om det inte måste vara ett vassle protein utan även går bra med blandprotein (som inte är någon nackdel under diet) så är ju body science Casein milk protein det godaste man kan få för dom pengarna : )

Det är ju dessutom mer kasein i den än i Double Pro vill jag minnas, och som Gober säger är den riktigt god. Båda sorterna är till smaken klart godkända i alla fall ;)

Absolut! Body Science smaker Double Choclate Almond är helt otrolig!, gillar Päron split skarpt, men chokladsmaken är min favorit! Är väl helt enkelt vad man är svag för :)

emma1988 wrote:
    Jag letar efter ett annat protein än det jag brukade köpa i USA. Det var från Max Muscle och hette High 5, innehöll 26g protein, 1g kolhydrater, 1g fett, 118-148 kalorier.

Har själv ätit ett antal kilo high 5..
    Det är ett protein med 5 olika proteinkällor, kasein, vassle, vassle isolat, ägg, soja.

Max Muscle high 5 finns att köpa på MMSports.
    Så man behöver inte åka till usa för att köpa det (: )

Vill du ha ett alternativt protein som fungerar på samma sätt skulle jag rekommedera Body Science Dietfuel.
    Innehåller Milkprotein Isolate, Casein, Vassle isolat..

Det är mitt basprotein sedan många år tillbaka…

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 38 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.