hjälp med att välja kosttillskott

Home Forums Kosttillskott hjälp med att välja kosttillskott

• This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author

Hej, Jag tänkt göra en beställning från gymvaruhuset, jag skulle vilja ha lite tips om produkter där ifrån eftersom jag aldrig har beställt där ifrån, Jag skulle vilja ha dem här grejorna på kosttillskotten:

*Ett viktökande (Har svårt att gå upp i vikt)
    *Ett muskelökande (är 17år)
    *Ett pump tillskott som man piggnar till innan gympasset och presterar bättre
    *En gainer som man kan ta efter träning
    *Något man kan ta under dagen (protin shake)
    *kreatin

och om ni har några andra förslag (eaa, bcaa, aminosyror m.m)

Mvh Adam93

Protein pulver
    Kolhydrats pulver
    Kreatin* (rent)
    Koffein tabbleter

* Kreatin monohydrat är det vanligaste, kreatin pyruvate, ethyl ester, krea alkalyn, kreatin magna (magnesium chelate) finns hur många som helst

Detta är standard saker som du kan pröva om du inte vill lägga ut för mycket pengar

fenyletylamin wrote:
    Protein pulver
    Kolhydrats pulver
    Kreatin* (rent)
    Koffein tabbleter

* Kreatin monohydrat är det vanligaste, kreatin pyruvate, ethyl ester, krea alkalyn, kreatin magna (magnesium chelate) finns hur många som helst

Detta är standard saker som du kan pröva om du inte vill lägga ut för mycket pengar

ok:) tack;)

Adam93 wrote:
    Hej, Jag tänkt göra en beställning från gymvaruhuset, jag skulle vilja ha lite tips om produkter där ifrån eftersom jag aldrig har beställt där ifrån, Jag skulle vilja ha dem här grejorna på kosttillskotten:

*Ett viktökande (Har svårt att gå upp i vikt)
    *Ett muskelökande (är 17år)
    *Ett pump tillskott som man piggnar till innan gympasset och presterar bättre
    *En gainer som man kan ta efter träning
    *Något man kan ta under dagen (protin shake)
    *kreatin

och om ni har några andra förslag (eaa, bcaa, aminosyror m.m)

Mvh Adam93

Viktökande: Ät mer mat!
    Muskelökande: EAA FX direkt innan samt direkt efter träning.
    Pump tillskott: NO Xplode, eller Apotekets Koffein Recip.
    Protein mellanmål: Whey FX
    Protein innan läggdags: Slow FX ”kasein protein”
    Kreatin: Kör med vanligt monhydrat

vogeler wrote:
    Viktökande: Ät mer mat!
    Muskelökande: EAA FX direkt innan samt direkt efter träning.
    Pump tillskott: NO Xplode, eller Apotekets Koffein Recip.
    Protein mellanmål: Whey FX
    Protein innan läggdags: Slow FX ”kasein protein”
    Kreatin: Kör med vanligt monhydrat

Apotekets koffein är inget pump tillskott.

Ett bra sätt att få bättre pump på är att träna högre reps med bättre fokusering på kontakt.

Anledningen till att jag inte tycker han ska köpa för mycket produkter är att det ger inte ger några direkta skillnader i resultat om man köper dom dyra produkterna,

Protein pulver är mycket användbart på alla tider under dygnet.
    som mellanmål, före träning, efter träning, till läggdags osv om man nu behöver så mycket extra protein från pulver.
    Om pengarna bestämmer skulle jag köpt ett vanligt vassle koncentrat på storpack. Annars ett protein från olika protein källor.

Eaa/bcaa har visat sig posetivt i studier. Pröva det senare om du inte är nöjd med protein pulver.

Att köpa BCAA pulver, Vitargo kolhydrater, XXL anabolic testosteron booster, kasein protein, No superduperpump produkter och så vidare kostar mycket pengar men kan självklart vara roligt att testa om man är erfaren och har råd att lägga pengerna på det.

Men för en 17 kille som tränar på gym rekommenderar jag att ta ”basic stuff” som inte kostar skjortan.

Jag håller med fenyletylamin, protein, maltodextrin och kreatin.

fenyletylamin wrote:
    Apotekets koffein är inget pump tillskott.

Ett bra sätt att få bättre pump på är att träna högre reps med bättre fokusering på kontakt.

Anledningen till att jag inte tycker han ska köpa för mycket produkter är att det ger inte ger några direkta skillnader i resultat om man köper dom dyra produkterna,

Protein pulver är mycket användbart på alla tider under dygnet.
    som mellanmål, före träning, efter träning, till läggdags osv om man nu behöver så mycket extra protein från pulver.
    Om pengarna bestämmer skulle jag köpt ett vanligt vassle koncentrat på storpack. Annars ett protein från olika protein källor.

Eaa/bcaa har visat sig posetivt i studier. Pröva det senare om du inte är nöjd med protein pulver.

Att köpa BCAA pulver, Vitargo kolhydrater, XXL anabolic testosteron booster, kasein protein, No superduperpump produkter och så vidare kostar mycket pengar men kan självklart vara roligt att testa om man är erfaren och har råd att lägga pengerna på det.

Men för en 17 kille som tränar på gym rekommenderar jag att ta ”basic stuff” som inte kostar skjortan.

Ingen av de produkterna jag visade är speciellt dyra… förutom NO Xplode.
    Men grundstommen är att han äter bra mat med ett kaloriöverskott eftersom han vill gå upp i vikt.
    Dock kan han gärna komplettera sin kost med EAA, Lite koffein/kreatin samt något proteinpulver.

No-Xplode kostar ca 340 i kostexperten. Vet inte hur mycket i gymvaruhuset men nedsatt pris är det hos kostexperten.

Boxer wrote:
    No-Xplode kostar ca 340 i kostexperten. Vet inte hur mycket i gymvaruhuset men nedsatt pris är det hos kostexperten.

Finns inte i lager av någon av dom ovanstående

Som tidigare sagts är basic att börja med:

-Gainer
    -Protein
    -Kreatin

Detta räcker gott och väl och behöver inte kosta en förmögenhet. :)

Sen så är det ju alltid kul att testa lite ny produkter såsom pwo/pump preparat för att hålla motivationen på topp. Men se till att ha basics hemma och blir det sedan några slantar över som du inte vet vad du ska göra av så kör hårt o pröva nått nytt 8)

Mvh
    Rasmus Carlsson

Lånar tråden lite!
    Tänkte prova nya kosttillskott har tränat i 2år av och till lagt av och så. Kört seriöst i 4månader nu lite mer.

Har provat Gainer Pro, Creatine extreme, Whey 80 och HMB.

Tänkte köpa ett pre work-out pulver som no-xpode eller rage vilket tycker ni?
    Sen tänkte jag köpa Whey fx från gymvaruhuset eller ska jag ta eea fx?

Målet är ju som sagt att gå upp lite mer i vikt och maximal muskeluppbyggnad.
    Eller tyck till själv vad ni tycker är bäst

malawiglenn wrote:
    Gå in på gymvarhuset, beställ whey fx (proteinpulver) carbo fx (kolhydrater) alert fx (koffeintabletter) samt crea fx

Här har du ett enkelt schema:

Ta 0.75 dl whey fx + 5gram (1 tsk) kreatin samt en alert fx ca 30-45minuter innan styrketräningen, smutta på 0.75dl whey fx + 0.5dl carbo fx under passet, sedan efter passet tar du en till sådan drink med .75dl whey fx + 0.5dl carbo fx samt ytterligare en tesked crea fx.

Sedan kan du ta 0.75 till 1.dl whey fx till din frukost och / eller kvällsmål om du tycker det behövs :)

Lycka till! :)

Tack ska köra på det du sa;) värkar riktigt bra:emo-thumb

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.