Hjälp med egen Gainer!

Home Forums Kosttillskott Hjälp med egen Gainer!

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

Hej! Jag har kommit fram till att jag vill göra en hyffsat billig och bra Gainer med mycket Kcal och Protein. MEN jag blir totalt yr i huvudet hur jag ska räkna ut hur mkt jag ska blanda och hur mycket varje portion ska bli osv osv..

Det jag tänkte använda är följande:

CARBO FX 1KG
    NÄRINGSINNEHÅLL per 100 gram:
    Energi 378 kcal
    Kolhydrater 100 gram

WHEY FX 750g
    NÄRINGSINNEHÅLL per 30 gram:
    Protein 24g
    varav EAA (50%) 11,9
    Kolhydrater 1,4g
    Energi (KCAL) 115

Så, hur ska jag blanda för att få en rejäl Gainer med KCAL på uppåt 1 000 KCAL samt mycket Protein? Och hur mycket ska jag köpa av varje, hoppas någon förstår och kan hjälpa! :)

blanda in 60 gram protein pulver och 100gram carbs så får du en rejäl gainer, lägg även till creatin monohydrat för ökad muskelstyrka om du vill :)

Ottoman Muscle wrote:
    blanda in 60 gram protein pulver och 100gram carbs så får du en rejäl gainer, lägg även till creatin monohydrat för ökad muskelstyrka om du vill :)

Tack för svar men hur ska jag göra om jag vill blanda i alltihop i en stor burk? :)

Sen 100g carbs blir för lite, vill upp till till nästan 1 000 kcal i en portion så att säga! :)

blir ganska svårt att blanda in allt i en burk men du kan ju köpa båda produkterna och lägga in den mängd du önskar i en shaker och blanda till varje träningspass(så brukar jag göra). 100gram carbs borde räcka gott och väl till återhämtning och du inte väger över 100+ kanske men du kan ju sätta till 50-100gram carbs till om du är ute efter viktökning, men de extra kalorierna du vill åt kan du även få av kaloririk föda som pasta,röd mjölk,fetter, vitt bröd m.m :)

Ottoman Muscle wrote:
    blir ganska svårt att blanda in allt i en burk men du kan ju köpa båda produkterna och lägga in den mängd du önskar i en shaker och blanda till varje träningspass(så brukar jag göra). 100gram carbs borde räcka gott och väl till återhämtning och du inte väger över 100+ kanske men du kan ju sätta till 50-100gram carbs till om du är ute efter viktökning, men de extra kalorierna du vill åt kan du även få av kaloririk föda som pasta,röd mjölk,fetter, vitt bröd m.m :)

Tack för tipsen du! :)
    Men det blev Three in one protein 4KG och 5KG G-Recovery Gainer :emo-thumb

Blev för krångligt för Adhd-huvudet att räkna o greja med en egen Gainer haha :)

kiRRe wrote:
    Tack för tipsen du! :)
    Men det blev Three in one protein 4KG och 5KG G-Recovery Gainer :emo-thumb

Blev för krångligt för Adhd-huvudet att räkna o greja med en egen Gainer haha :)

Det är lugnt haha :)

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.