Hjälp med kosttillskott?

Home Forums Kosttillskott Hjälp med kosttillskott?

• This topic is empty.
Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • Author

Har precis kört igång med styrketräning (Kör gym 4ggr i veckan och löpning 1 gång i vecka) och köpte efter tips följande:

Whey 100
    Gainer Pro
    V12 Turbo
    HMB (Denna fick jag med på köpet)

Nu är frågan, när ska jag ta dessa tillskott och bör jag vänta någon månad innan jag börjar med att ta dom/någon av dom eller ska jag köra igång direkt?

Frukost: består vanligtvis av havregrynsgröt och ett ägg (ska jag komplettera med något?)
    Mellanmål: En banan
    Lunch: Ja, det äter jag gärna
    Mellanmål: Ännu en banan
    Middag: japp, det går ner…

Målet med träningen är att tighta till mig (Jag är ganska smal men har dock börjat få en liten 30+ mage) och lägga på med muskler.

V12 Turbo har jag väl ganska klart för mig att den ska tas innan träning.
    Whey 100: Vet inte riktigt när jag ska ta detta.
    Gainer Pro vet jag ska tas efter träning men ska jag avvakta tills jag kört några månader innan jag börjar med detta eller ska jag köra igång direkt?
    HMB: Har ingen aning om när och om jag bör ta detta??

Har även hört att vissa tar både en dos av Whey 100 och Gainer Pro efter träning, är det någon vits med att göra det (gainer innehåller väl även protein)?

V12 30minuter innan träning
    Whey100 kan du ta som mellamål på dagen, ta cirka 1-4 stycken portioner dagligen beroende på hur mycket protein du får ifrån kosten, ligg gärna runt 2gram protein per kilo kroppsvikt.
    HMB kan du ta innan träning med v12 och efter träningen med gainer. Möjligtvis också innan läggdags.
    Gainer efter träning

Tack för svaren!

Så om jag förstår er rätt så är det ingen vits att vänta innan jag t ex börjar äta gainer tills jag tränat lite längre (fått bort lite mage)?
    Det jag menar är, om jag börjar med gainer direkt, finns det ingen risk då att jag går upp i vikt (muskler) men samtidigt behåller fett som jag vill bli av med?

Eller tänker jag helt fel?

Humm, men då tänker jag väl helt rätt?
    Om jag proppar i mig en massa gainer så ligger jag ju inte på ett kaloriunderskott och kommer då inte att bli av med fett.
    Om jag däremot inte tar gainer bör jag ju få ett kloriunderskott och gå ner i vikt?

Eller är det här jag tänker fel när jag tänker vikt = fett
    Dvs, att jag hamnar på ett kaoriunderskott betyder inte att jag bara blir av med fett utan även muskler, och ett kaloriöverskott betyder (med träning) endast att jag går upp i muskler och fettet försvinner ändå med träningen???

Huuuu, jag kanske snurrar till det för mig själv:frust:

Mitt tips som jag själv gör, äta MYCKET och bry dig inte om att bli fet. Om du nu är ute efter att bli stark och få muskler så måste du ha en kaloriöverskott = du blir fetare med tiden. Sen efter 1-2 år då du har skaffat muskler och lärt dig om styrketräning, så kan du fundera på att deffa, om du vill.
    Och att du ska ta så mycket kosttillskott kan du skita i, det blir dyrt med allt och så går det jätte bra att växa med mat i början.

Kanse jag skriver lite dåligt, men mina tips är att äta upp dig några kilon, lär dig mera om styrketräning och hur du utför övingar rätt. Omega-3 och multitabletter kan du fast köpa för det är ju billigt. Sen efter nånn månad kan du börja med protein, gainer om nu du inte har bra inkomst. Och ha tålamod det tar en stund att bygga upp sig..

de som har mera kunskap änn mig får då rätta, för jag vet inte allt :)

Jag har börjat dricka tripple protein av WNT som min tränar tipsade om. Han tyckte jag skulle ta det vid varje mellanmå inklusive efter träning, alltså cirka 3 ggr om dagen :S
    Men idag tog jag det enbart en gång för jag har inte slarvat med mellanmålen och tycket det är onödigt att ta för mycket om man kan äta rätt.
    Men jag blev ganska dålig i magen på eftermiddagen efter att ha tagit den på förmiddagen. Nu är det kväll och jag är fortfarande ganska gasig , men känns ju lite bättre.
    Är det någon som varit med om typ samma sak och har erfarenhet? Är det kanske som det tar tid för magen att vänja sig eller är det något ämne i själva pulvret som gör det…?
    Blandade det med vatten, alltså inte mjölk. Och jag reagerar inte på mjölkprodukter osv…

Tacksam för svar

Hanzi wrote:
    Jag har börjat dricka tripple protein av WNT som min tränar tipsade om. Han tyckte jag skulle ta det vid varje mellanmå inklusive efter träning, alltså cirka 3 ggr om dagen :S
    Men idag tog jag det enbart en gång för jag har inte slarvat med mellanmålen och tycket det är onödigt att ta för mycket om man kan äta rätt.
    Men jag blev ganska dålig i magen på eftermiddagen efter att ha tagit den på förmiddagen. Nu är det kväll och jag är fortfarande ganska gasig , men känns ju lite bättre.
    Är det någon som varit med om typ samma sak och har erfarenhet? Är det kanske som det tar tid för magen att vänja sig eller är det något ämne i själva pulvret som gör det…?
    Blandade det med vatten, alltså inte mjölk. Och jag reagerar inte på mjölkprodukter osv…

Tacksam för svar

De flesta blir knasiga i magen av protte och gainers. Du behöver inte vara orolig. Men du bör testa dig fram vilken som är bäst för dig. Du kommer förr eller senare hitta någon som din mage klarar bättre.

Jag har testat mer eller mindre alla som finns på den Svenska marknaden samt väldigt många som inte finns här.

Lycka till
    Peter Singer

Peter Singer wrote:
    De flesta blir knasiga i magen av protte och gainers. Du behöver inte vara orolig. Men du bör testa dig fram vilken som är bäst för dig. Du kommer förr eller senare hitta någon som din mage klarar bättre.

Jag har testat mer eller mindre alla som finns på den Svenska marknaden samt väldigt många som inte finns här.

Lycka till
    Peter Singer

Okej, tack för svar…:)
    Tog en drink idag också efter träningen och idag kändes det faktiskt bättre.

Viewing 9 posts - 1 through 9 (of 9 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.