Hjälp med Pre-Workout + Sova

Home Forums Kosttillskott Hjälp med Pre-Workout + Sova

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • Author

Hej Alla,

Jag använder ”NO-Xplode” som Pre-workout, fungerar okej. Men problemet att jag kör nu mina pass sent på kvällar pga. jobb och annat.

Kan inte sova på väller om jag tar ”NO-Xplode”. Kan nån rekommendera andra produkter som får mig sova som vanligt? Jag kör submission wrestling.

Förresten, förslå gärna nåt som inte påverkar vikten då jag försöker gå ner i vikt.

Tackar för alla tips.

Body Science Massbuilder/Massbuilder BCAA kanske kan vara något? Stimfria båda två.

Rekomenderar massbuilder stark!

Fast twitch lightning lemmon har inget koffein vilket oftast kan va boven i det hela :p För mig så gav den mer tryck än NO-Xplode. Jag tänker på att gå tillbaka till den då jag själv tränar sent på kvällen nu mera och det kan bli svårt o somna.

Hej på Er,

Tack för alla svar, tänkte fråga:

1. Är det mycket skillnad mellan ”Body Science MassBuilder BCAA” och ”Body Science MassBuilder ”?
    2. Måste man ta uppehåll ifall man kör med ”BCAA”?
    3. Hittade på andra trådar denna produkt ”Optimum Nutritions BCAA” är det det samma? Låter intressant med kapslar för mig, då jag drycker whey protein efter varje pass.

Tack för alla svar och tålamod. Är inte så kunnig i just den delen, det står mycket på nätet och många inlägg, man blir bara förvirrat.

Jag skulle aldrig få för mig att köra på sådana PWO produkter när jag kör submission wrestling. Risk för blodfyllda armar och så vidare. En koffeintabb (200 mg) ger mig dock gött med energi hela passet så det räcker. Funkar bra att ta en halvtimme innan.
    Påverkar enbart vikten positivt :)

Kan också rekommendera koffein innan man börjar rulla! :emo-thumb

Hej Moad och Yossi, men som sagt, har problem med sömn då man kör på kvällar! Eller kan man sova normalt? Jag kommer hem efter träningen vid 23:30! Vill gärna sova direkt så att jag hinner vila och vakna tidigt till jobbet.

/Hälsningar

Sava wrote:
    Hej Moad och Yossi, men som sagt, har problem med sömn då man kör på kvällar! Eller kan man sova normalt? Jag kommer hem efter träningen vid 23:30! Vill gärna sova direkt så att jag hinner vila och vakna tidigt till jobbet.

/Hälsningar

Två alternativ.

1. Skippa PWO.
    2. Skippa sen träning.

Äter du inget efter träningen?!

Hej Moad,

Kan tänka mig skippa PWO men inte träningen iaf :), men som andra förslagit, så man kan ta ”Massbuilder BCAA” eller vad tycker du? Uppskattar alla kommentar.

Gillande maten efter träningen så brukar inte äta, men brukar som sagt dricka whey protein direkt efter träningen + ”Anabolic Halo”. Brukar även ta Halo i 4 veckor, sedan pausa i 2-3 veckor.

När jag kommer hem så äter jag frukt om finns.

Jag jobbar tidigt, och blir så himla trött på kvällar, därför vill jag ta nåt som gör att man orkar träna efter jobbet, och klarar träningspassen.

Tackar

Sava wrote:
    Hej på Er,

Tack för alla svar, tänkte fråga:

1. Är det mycket skillnad mellan ”Body Science MassBuilder BCAA” och ”Body Science MassBuilder ”?
    2. Måste man ta uppehåll ifall man kör med ”BCAA”?
    3. Hittade på andra trådar denna produkt ”Optimum Nutritions BCAA” är det det samma? Låter intressant med kapslar för mig, då jag drycker whey protein efter varje pass.

Tack för alla svar och tålamod. Är inte så kunnig i just den delen, det står mycket på nätet och många inlägg, man blir bara förvirrat.

Det enda som skiljer massbuilder och massbuilder bcaa, är att det även är tillsatt bcaa utöver de andra aktiva ingredienserna.

ON BCAA är en ren BCAA.
    Medan MassBuilder innehåller PH-Buffrat kreatin, ALC, och Beta-Alanine.

Hej Olle,

Tror att tusentals har frågat samma fråga, men för säkerhetsskull, om man tar BCAA så ska man ta uppehåll eller hur?

Sava wrote:
    Hej Olle,

Tror att tusentals har frågat samma fråga, men för säkerhetsskull, om man tar BCAA så ska man ta uppehåll eller hur?

Du behöver inte ha upphåll med ditt BCAA intag.

Hej på Er,
    Tack alla som bidragit med sina kommentarer och åsikter.

Det blev som följande:

• Body Science EAA-XX 97-98%
    • Body Science MassBuilder BCAA

Läste lite här och där och såg att många varit nöjda med produkterna. Så tänkte att testa själv.

En fråga kring produkterna, man behöver uppehåll eller? Vad jag vet att man måste ta uppehåll om man tar i sig ”kreatin”. Och vet inte exakt om meningen var med stora dos av kreatin eller oavsett dosen?

”MassBuilder BCAA” innehåller kreatin som jag ser på produktinformationen.

Tack på hörhand

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.