Home › Forums › Kosttillskott › Hjälp mig, ni som kan =)
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
1 december, 2009 at 16:10 #60241Anonym anvandareMember1 december, 2009 at 16:10 #374229Anonym anvandareMember
Jag är väldigt ny på kosttillskott iallfall kreatin och aminosyror. Protein pulver funkar bra, fick veta att jag hade ett för högt intag av protein så jag har minskat till 120g per dag.
Jag tar iallfall creatine pyruvate, tycker inte att jag får något extremt tryck(pump) i musklerna , vill ju ha maxat tryck vilket jag inte tycker att jag får. Vill ju bygga mer muskler.
Vad ska jaga använda mig utav för kosttillskott om jag vill bygga muskler men ändå inte gå upp allt för mkt i vikt och binda vätska?
hjälp, någon?
1 december, 2009 at 16:20 #374230Anonym anvandareMemberMaxat tryck behöver inte betyda mer muskler.
Vanligt kreatin är bra.
(Här tänkte jag infoga en brasklapp om nybörjare, kosttillskott och progressiv styrketräning, men icke denna gång…).
1 december, 2009 at 16:26 #374231Anonym anvandareMemberNO-XPLODE är en pre-workout dryck som ger mig extremt bra pump och översköttsenergi så man inte vill sluta träna. Mycket nöjd med den produkten!
1 december, 2009 at 16:27 #374232Anonym anvandareMemberKan rekommendera att du laddar med protein, exempelvis proteindrink eller kvarg ett par timmar innan träning.
Sedan kan du ta ett kosttillskott som heter juggernaut (använder det själv). Det tas 30-45min före träning och effekten är såklart individuell, men för mig fungerar det här MYCKET bra. Du får lättare att fokusera, orkar lite mer och kan alltid prestera på topp .
1 december, 2009 at 16:37 #374233Anonym anvandareMemberMen är inte kreain de ända sättet att få mer muskler osv?
tack för svar1 december, 2009 at 16:40 #374234Anonym anvandareMemberTjej som vill bli stor wrote:Men är inte kreain de ända sättet att få mer muskler osv?
tack för svarNej, tillräckligt med kalorier, protein samt hård och genomtänkt träning är det snabbaste sättet.
1 december, 2009 at 16:42 #374235Anonym anvandareMemberKreatin hjälper muskeln att arbeta, om jag förstått saken rätt.
Du behöver protein och näringsämnen för att hjälpa kroppen bygga muskler.
Några viktiga ord, när du tränar försätter du kroppen i ett katabolt tillstånd. Dvs du bryter ner den! Det är när du vilar som kroppen försätts i anabolt tillstånd, dvs den bygger upp sig och blir starkare än förut.
Många som glömmer den biten. Spelar ingen roll hur hårt man sliter i gymmet om man inte sköter återhämtningen
1 december, 2009 at 19:22 #374236Anonym anvandareMemberOdium wrote:Kreatin hjälper muskeln att arbeta, om jag förstått saken rätt.Du behöver protein och näringsämnen för att hjälpa kroppen bygga muskler.
Några viktiga ord, när du tränar försätter du kroppen i ett katabolt tillstånd. Dvs du bryter ner den! Det är när du vilar som kroppen försätts i anabolt tillstånd, dvs den bygger upp sig och blir starkare än förut.
Många som glömmer den biten. Spelar ingen roll hur hårt man sliter i gymmet om man inte sköter återhämtningen
Om man inte har 100% koll bör man kanske inte ge tips till andra. Därför är jag tyst nu.
1 december, 2009 at 20:11 #374237Anonym anvandareMemberTjej som vill bli stor wrote:Men är inte kreain de ända sättet att få mer muskler osv?
tack för svarArten hade inte blivit långlivad om det vore så. Den första homosapien hade troligtvis dåligt med möjlighet att få tag på kreatintillskott.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.