Hmb!?!

Home Forums Kosttillskott Hmb!?!

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

Hej!

Jag har kollat en del på HMB och funderar på att köpa en burk.
    Men jag är lite osäker på om det kommer ge mig något…
    Är det någon som har använt HMB och har några erfarenheter utav det?
    Både hur muskeltillväxt blir och om det ger några bieffekter som magproblem eller finnar :what:

Eller finns det någon forskning som visar att det funkar?

MVH

oggemannen

Spara pengarna.

Du säger alltid nått klokt Gober men nu måste jag gå emot dig lite!

har provat HMB i 2 omgångar, detta under tung träning med överskott såklart

Kan ha varit att ja tränade bättre, kan ha varit kosten, kan ha varit placebo

Men faktiskt så har (tycker jag iaf) träningen gått bättre

Så vore jag du skulle ja faktiskt prova 1 burk, tror BS HMB kostar typ 129 kr för en burk?

Lowgrein wrote:
    Du säger alltid nått klokt Gober men nu måste jag gå emot dig lite!

har provat HMB i 2 omgångar, detta under tung träning med överskott såklart

Kan ha varit att ja tränade bättre, kan ha varit kosten, kan ha varit placebo

Men faktiskt så har (tycker jag iaf) träningen gått bättre

Så vore jag du skulle ja faktiskt prova 1 burk, tror BS HMB kostar typ 129 kr för en burk?

Jag får erkänna att jag aldrig testat själv, dock har väll efter hypen för 10? år sedan inte omdömena varit något att hänga i granen. Men det finns en del som påstår att dom fått resultat. Så visst är det så billigt kan det väll vara värt att testa. Tror dock att kreatin som är ännu billigare och bevisat effektivt är bättre alternativ.

Men som sagt, är ju bara att testa och se :)

Finnar och biverkningar tror jag inte man behöver oroa sig för med HMB.

Warrior wrote:
    tror inte det finns något vetenskaplig bevis för HMB

för bodybuilding

Det finns ganska många studier på HMB. Jag har inte lusläst allt men effekten tycks vara bäst på otränade, dvs hos individer som nyligen börjat träna. Har man 10 års träning på nacken så gör det troligen inte så stor nytta men å andra sidan kostar det inte speciellt mycket nuförtiden så man kan ju gardera sig om man vill.

[http://www.nutritionandmetabolism.com/content/pdf/1743-7075-5-1.pdf Effects of beta-hydroxy-beta-methylbutyrate (HMB) on exercise performance and body composition across varying levels of age, sex, and training experience: A review. Nutr Metab (Lond). 2008 Jan 3;5(1):1]

Warrior wrote:
    jag tror jag köper mig en burk HMB med tanke på att jag gör en comeback så att säga

eller inte

Vad fick dig att vilja köpa HMB, Grubs länk? Hur ska du lyckas utvärdera något tillskott om du tar 400 olika samtidigt?

okej, tack för alla svar!

Får se ifall det blir en burk med nästa beställning…

[http://books.google.se/books?id=XOyjZX0Wxw4C&pg=PA565&lpg=PA565&dq=exercise+physiology+hmb+studie&source=bl&ots=MsBlQ9iy3e&sig=Ilp3dcc8oQx0_TDo4iTW33c0Xy4&hl=sv&ei=yX40TbeaIIqDOrOmxLUC&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=1&ved=0CB8Q6AEwAA#v=onepage&q&f=false]

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.