hmb

Home Forums Kosttillskott hmb

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

jag ska gå på en ”deff” period nu, jag ska käka hmb hade jag tänkt…finns det något annat tillskott som höjer effekten, förutom kreatin!..

min idee e att springa fram å taillbaks till jobbet 1 mil, 5 ggr/veckan, plus köra lite bröst å armar, låter kanske som över träning men just därför hmb + något annat som jag inte vet vad?!….ska ja fortsätta me gainer pro å whey-80!?

igen, hmb med vad?!

hoppas ni fattar:P haha…
    pazz

zom wrote:
    jag ska gå på en ”deff” period nu, jag ska käka hmb hade jag tänkt…finns det något annat tillskott som höjer effekten, förutom kreatin!..

min idee e att springa fram å taillbaks till jobbet 1 mil, 5 ggr/veckan, plus köra lite bröst å armar, låter kanske som över träning men just därför hmb + något annat som jag inte vet vad?!….ska ja fortsätta me gainer pro å whey-80!?

igen, hmb med vad?!

hoppas ni fattar:P haha…
    pazz

HMB kan vara bra om du inte har tränat så länge. Ju längre träningserfarenhet du har destom mindre nytta tycks HMB göra. Jag skulle tror att du får en bättre nettoeffekt på proteinbalansen av att ta tillskott med EAA (det var anledningen till att vi slutade med HMB).

HenrikG wrote:
    Kolla i ast-ss studiearkiv.

Kortfattat: En studie som visar att HMB funkar – den som gjordes för att få släppa HMB på marknaden. Massa andra studier som visar att skiten inte funkar ett jäkla dugg.

Egna erfarenheter: Fick ingen effekt what so ever, och då körde jag HMB innan jag läst studien så borde fått en gnutta placeboeffekt. Men icke. Skräp i mina ögon kort sagt.

Det finns flera studer som visar att det funkar men den första studier var kanske ett strategiskt drag för att få igång en bra försäljning. Har för mig att t o m DN sker om HMB när det kom ut. Klart överhypat… många blev nog besvikna.

ok, tack…villka tillskott har EAA i sej? och vad gör det?…samma grej fast den kanske hjälper mot över träning?..

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.