Hur mycket vatten dricker ni då ni tar kreatin?

Home Forums Kosttillskott Hur mycket vatten dricker ni då ni tar kreatin?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 31 total)
  • Author

Rubriken :) Själv kan jag säga att jag dricker cirka 7-10 shakes med vatten per dag a 700ml

Jag dricker efter behov, dvs. jag dricker när jag är törstig vare sig jag tar kreatin eller inte.

7 liter vatten plus övrig vätska per dag? varför? det är inte bra att dricka för mycket. Drick när du är törstig. Angående kreatin behöver du inte dricka mer än vanligt. Är det för du tror du ska binda mer vätska och bli större? För så fungerar det inte.

Tänk på att man kan dö av att dricka för mycket, handlar dock om att få i sig de mängder du dricker på relativt kort tid. bla har en kvinna dött av att dricka 8l vatten i en radiotävling.

Heheh jo jag vet att man kan d , men dricker inte konstant utan utspritt efter dagen. Aha visste inte att man inte behöver dricka mer vatten då man tar kreatin än normalt :)

oscar123 wrote:
    Heheh jo jag vet att man kan d , men dricker inte konstant utan utspritt efter dagen. Aha visste inte att man inte behöver dricka mer vatten då man tar kreatin än normalt :)

Drick när du är törstig, det räcker fint.

Do as Gober commands, intar man för mkt vatten späder man ut blodet

Den första veckan är det dock vettigt att dricka lite mer än normalt..

Olle Sparringsjö wrote:
    Den första veckan är det dock vettigt att dricka lite mer än normalt..

Brukar lösa sig när man kör uppladdning : )

Man bör ju dricka runt 2-3 liter vatten om dagen oavsett om man tar kreatin eller inte … Vätskebrist KAN sänka din prestation med runt 10% (fakta), och så kommer väl säkert frågan sen: vad är din källa?
    Prova själv, få i dig 3 liter vatten på en dag och träna, gör samma sak sen fast med bara 1 liter vatten per dag .. du kommer märka skilland!
    Finns ju en anledning till vf vår kropp består av så mycket vätska, eftersom vi behöver det !

90annion wrote:
    Man bör ju dricka runt 2-3 liter vatten om dagen oavsett om man tar kreatin eller inte … Vätskebrist KAN sänka din prestation med runt 10% (fakta), och så kommer väl säkert frågan sen: vad är din källa?

Du har fel om 2-3 liter vatten och prestationssänkningen får du beskriva ytterligare. Vilken grad av vätskebrist pratar du om?

Water is for sissys! Real men only drink beer!

Eddie Vedder wrote:
    Du har fel om 2-3 liter vatten

Hur mycket ska man dricka då?

8 glas vatten om dagen är väl rekommenderat? Sen beror det ju på hur stort glaset är;).

Nemesy wrote:
    8 glas vatten om dagen är väl rekommenderat? Sen beror det ju på hur stort glaset är;).

vem rekomenderar det? :) Påven eller Statsministern?

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 31 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.