Hur ska jag kombinera dessa??

Home Forums Kosttillskott Hur ska jag kombinera dessa??

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • Author

Jag använder just nu whey-80 av star nutrition och har tänkt att börja använda anabolic zma och creatine monohydrate också , det jag undrar är att kan man använda alla tre sammtidigt? och är anabolic värt o testa? kan man få massa biverkningar såsom prostatcancer eller sterilitet? och , det står att man ej bör ta anabolic tillsammans med kalcium , och jag tar ju whey 80 med mjölk , så ska man inte ta liksom själva tabletterna med mjölk , eller får man inte dricka mjölk före man äter tabletter och efter??

Du behöver nog inte oroa dig så mycket, zma är zink och magnesium, precis som du får i dig från kosten dadligen. Creatine är inte heller någon fara med.

ralle12 wrote:
    Du behöver nog inte oroa dig så mycket, zma är zink och magnesium, precis som du får i dig från kosten dadligen. Creatine är inte heller någon fara med.

Att man får i sig något från kosten betyder givetvis inte att det är exakt samma som höga doseringar från tillskott.

Eddie Vedder wrote:
    Att man får i sig något från kosten betyder givetvis inte att det är exakt samma som höga doseringar från tillskott.

+1 ville bara få fram att zma är precis som mineralerna i maten fast tablettform. Men det borde du notera oscar123 för högt intag av dem är inte heller bra. Överdosering av zink t.ex minskar upptaget av magnesium. Vilket jag då tycker är kosntigt med zma då det är hög dos av zink.

men det är det att , jag vill vara säker på att inget händer , faktist så går jag just nu på whey-80 och ett par tabletter som heter krom , som är aminosyrebundet krom , som ska minska sockersug, kan jag verkligen då ta 3 stycket ZMA före läggdaggs , sen ta creatin 1 skopa per dag? jag tar ändå bara whey-80 3-4 dagar/ggr per dag i veckan , så finns det några slags biverkningar jag kan få av kreatinet eller ZMA ? läste någonstans att man kan få prostata cancer av för mycket kalcium , och zma hade tydligen kalcium i sig :/ kan någon förklara det här med biverkningar av ZMA eller Kreatin för mig??

kom igen kan någon svara :/ jag är 15 år och behöver verkligen ett svar om det verkligen är ofarligt för mig att käka anabolic , creatin och whey 80 samtidigt? kan ju skippa creatinet om det är något jag ej bör ta , och det är ju så att kosttillskott bör ej tas under 18 , men jag tar ju liksom whey 80 och har gjort det i 4 veckor nu , har inte känt ngn speciell biverkning förutom lite finnar

Vassleprotein som ”Whey 80” och kreatin är ej skadliga. Dessutom är de förhållandevis billiga och dokumenterat effektiva. Bra val av produkter.

ZMA tycker jag dock att man klarar sig mer än väl utan, fast skadligt är det knappast förutom i för stora doser.

oscar123 wrote:
    kom igen kan någon svara :/ jag är 15 år och behöver verkligen ett svar om det verkligen är ofarligt för mig att käka anabolic , creatin och whey 80 samtidigt?

Ingen med sunt förnuft kan till 100% säga att det är helt biverkningsfritt att börja med kreatin och höga doser av mineraler så tidigt. Det finns inget som pekar på det men det vore högst omdömeslöst att säga till en 15-åring att det är bevisat ofarligt.

Kanske kommer en studie om 30 år där man studerar individer med en viss åkomma och ser att kopplingen är stark till kreatinsupplementering redan från unga år? Inte heller aspartam skulle jag hävda är, bortom alla tvivel, obetydligt ur hälsosaspekt.

så , skulle du tagit som 15 åring kreatin med whey 80 och anabolic? alltså , tycker du att jag ska använda dessa eller inte? och på anabolic ZMA står det att man ej ska ta med kalcium , menas det då att man inte ska ta själva tabletterna med kalcium , eller får jag inte dricka mjölk efter eller före jag ätit tabletterna typ om jag dricker mjölk vid 8 , får jag då ta tabletterna vid 9?

Eddie Vedder wrote:
    Ingen med sunt förnuft kan till 100% säga att det är helt biverkningsfritt att börja med kreatin och höga doser av mineraler så tidigt. Det finns inget som pekar på det men det vore högst omdömeslöst att säga till en 15-åring att det är bevisat ofarligt.

Point taken.

Dock är det de två tillskotten som går att rekommenderas med ett någorlunda rent samvete.

Styx wrote:
    Point taken.

Dock är det de två tillskotten som går att rekommenderas med ett någorlunda rent samvete.

Edit: Vassle och kreatin alltså.

hm okej , farsan var i gymgrossisten idag och köpte ett erbjudande till mig som var 4kg whey-80 och då fick man med sig 1 burk anabolic ZMA och 500g creatin monohydrate på köpet , så därför ska jag testa anabolic ZMA nu sålänge burken räcker , heheh men doseringen är på 3 tabletter , men tror du det räcker med 2 tabletter per dag??

alltså , kan jag dricka mjölk 1 timme före jag tar ZMA?? och kan jag få hjärtproblem eller ngt om jag tar Whey 80 , kreatin och ZMA samtidigt?

Styx wrote:
    Point taken.

Det var iofs inte riktat till dig. :D Jag läste inte ens ditt inlägg.

oscar123: Det är inget farligt i kalcium i kombination med ZMA. Det handlar om att kalcium hämmar upptaget av zink och magnesium.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.