- This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Kosttillskott › hur vet jag vilket jag ska ha?
Vad är det egentligen för skillnad på ”100% Whey Protein ” och ”Pure Protein ..” som det står, och vilket är bäst.
Sen vill jag dumpa lite fett, och te.x ersätta en måltid med en diet shake.
Kan jag använda te.x 100% whey protein + dietshake osv eller hur ligger det till?
Jag tänkte köpa båda, men det kanske är fel av mig, ni förstår nog vad jag menar. uppskattar all seriös hjälp
”Whey” är det engelska ordet för vassle, ett vanligt mjölkprotein med snabbt upptag. Märke spelar ingen roll.
Att gå ner i kroppsvikt och fettvikt beror inte på vilket märke på proteinpulver du använder, eller om du använder proteinpulver överhuvudtaget, utan hur mycket du äter i förhållande du gör av med, kalorimässigt, alla källor inräknade. Om vi säger att du har ett kaloribehov på 2500 kcal för att vara viktstabil, går du ner mer i vikt, även fettvikt, av en kost som der 2000 kcal plus en semla för 250 kcal än vad du gör på en kost som ger 2000 kcal plus en ”diet shake” för 300 kcal.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY