Ingen pump, fel kosttillskott?

Home Forums Kosttillskott Ingen pump, fel kosttillskott?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • Author

Hej,

vet ej om detta hör till denna kategori av trådar då jag registrerade mig
    idag för att få hjälp.

För ca. 7 år sedan tränade jag aktivt på gym och fick alltid en hejdundrande
    ”pump” i musklerna under träning. Jag har inte tränat sedan dess pga privata
    omständigheter, men tog mig i kragen förra veckan då jag började träna igen!

till saken:
    Under träningspassen känner jag ingen som helst ”pump” i mina muskler
    som innan vilket gör mig frustrerad! Jag har köpt snabba kolhydrater som jag intar
    ca 10min innan träning för att öka det ”anabola” ämnet i kroppen, och jag tränar aldrig längre än 60min. Jag har även köpt Overdrive som ska vara en prestationshöjande kosttillskott för ökad pump och energi.

Efter allt så känner jag absolut Inget i musklerna!! Det enda jag känner är ren utmattning och träningsvärk i t ex biceps efter ett armpass, men inget pump?

Så vad kan detta bero på? Jag har en varierad god kost och jag intar dessutom 30gram protein och kreatin monohydrat varje dag.. Men fortfarande inget pump!

jag uppskattar verkligen någon som kan hjälpa mig att kanske ha en lösning då jag mår som bäst med pumpet efter ett hårt träningspass!

vh. Mike

Äter du mycket mat? Äter du kolhydrater förutom de nämnda 30 g?
    Under diet är det sällan jag får bra pump, när jag ätit bra med kolhydrater brukar den infinna sig…

Tack för ditt svar!

nej jag äter inte så mycket mat, jag vet att mann ska äta mycket under uppbyggnadsperioden men mitt arbete tillåter inte det då det oftast blir sena kvällar. Därför intar jag lite kosttillskott för att magen ska vara igång hela tiden.

kan det bero på kosten tro? Jag äter ca3ggr per dag och då brukar det inte vara middag eller riktig mat utan bara mackor och några bananer och en burk tonfisk. Det är oftast allt jag äter under en hel dag.

vadå måste ”magen vara igång hela tiden” ? :D

Det är naturligtvis inte på grund av ”fel tillskott”. Du får helt enkelt se till att ordna till kosten.

Varför vill han ens få pump? who cares about pump lixom

Om du inte har kört på 7år så skulle jag kunna tänka mig att det tar ett tag att känna pumpet igen,när du kommit tillbaka lite mer så tror jag det kommer att komma ihop med att volymen och styrkan kommer tillbaka igen.

Kan ju vara så att du tränar helt fel också…

mysglenn wrote:
    Varför vill han ens få pump? who cares about pump lixom

Tydligen gör han det. Varför ifrågasätta? Skriv i tråden om du har tänkt slänga in något vettigt istället.

On: Testa att mixtra lite med repsantalet och hitta det som passar dig.
    Vissa får extrem pump efter två tunga reps medan andra får göra många fler.

Hur ligger du med reps/sets?

Detta är ju bara en av många faktorer sopm spelar in men de andra har ju tagit upp kosten ovan.

Tollesson wrote:
    Tydligen gör han det. Varför ifrågasätta? Skriv i tråden om du har tänkt slänga in något vettigt istället.

On: Testa att mixtra lite med repsantalet och hitta det som passar dig.
    Vissa får extrem pump efter två tunga reps medan andra får göra många fler.

Hur ligger du med reps/sets?

Detta är ju bara en av många faktorer sopm spelar in men de andra har ju tagit upp kosten ovan.

När jag tränar vill jag känna Buddahs närvaro, jag gör det inte längre vad är felet? :|

Min tanke är att han kanske går runt och oroar sig över något som faktiskt inte är nödvändigt för muskeltillväxt och progression. :ike:

Du har iofs bara tränat i någon vecka. Ge det några pass till.

mysglenn wrote:
    När jag tränar vill jag känna Buddahs närvaro, jag gör det inte längre vad är felet? :|

Min tanke är att han kanske går runt och oroar sig över något som faktiskt inte är nödvändigt för muskeltillväxt och progression. :ike:

Fast det kanske är en viktig del av träningen för att han ska tycka det är kul. Att det är kul är en viktig sak för muskeltillväxt och progression. Man presterar alltid bättre om man har känsla i det man gör.

Det är då så jag tänker.

Tollesson wrote:
    Man presterar alltid bättre om man har känsla i det man gör.

Då är det ju bara fördelaktigt att veta att pumpen inte har ett absolut egenvärde så slipper oroskänslor över något obetydligt hämma ens träningslust. Jag tycker Glenns inlägg var högst relevant och inte alls drygt.

Det är ju som andra trådar där vissa oroar sig över att de inte får träningsvärk. Att då berätta att man inte behöver oroa sig över det är ju bättre än att ge massa tips på hur man ska få träningsvärk.

Eddie Vedder wrote:
    Då är det ju bara fördelaktigt att veta att pumpen inte har ett absolut egenvärde så slipper oroskänslor över något obetydligt hämma ens träningslust. Jag tycker Glenns inlägg var högst relevant och inte alls drygt.

Det är ju som andra trådar där vissa oroar sig över att de inte får träningsvärk. Att då berätta att man inte behöver oroa sig över det är ju bättre än att ge massa tips på hur man ska få träningsvärk.

Jo, jag förstår.

Man behöver ju inte tro att man inte får muskler för att man inte har pump, för att prestera bättre och på så sätt får bättre resultat på grund av pumpen.

Jag är fullt medveten om att den inte alls är nödvändig för tillväxt men motivationen ökas av den sköna känslan och på så sätt presterar jag bättre. I och med att jag presterar bättre får jag förmodligen ett bättre resultat i slutet.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 17 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.