Home › Forums › Kosttillskott › Klumpar i mitt tillskott
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
11 januari, 2010 at 00:18 #59347Anonym anvandareMember11 januari, 2010 at 00:18 #347649Anonym anvandareMember
Hej!
Har lagt undan träningen ett tag då jag blivit pappa, men tänkte nu igen att jag skulle köra igång.. Så då tog jag fram min gamle trotjänare SAN V-12 HP, där bäst före är 2011.
Dock så har jag inte öppnat burken på sisådär 1 år och det måste antagligen har smygit sig in lite fukt för lite här och där så ligger det klumpar av pulvret.. Dom är mjuka och känns nästan lite kletigt (inte torra)..
Så, jag har inte tänkt göra någon drink imorgon men jag tänkte ändå höra om det skulle vara farligt att dricka? Fukt är väl inte bra hur man än ser det igentligen? Dock så finns ju massa pulver som inte klumpat sig och det ryker torrt och härligt när man öppnar burken..
Hoppas på snabba svar imorgon eller inatt
11 januari, 2010 at 00:50 #347650Anonym anvandareMemberTesta ställ in den i frysen över en natt. Det hjälpte mig när ett tillskott klumpat ihop. Fick tipset av Olle Sparringsjö och det funkar fint!
11 januari, 2010 at 20:44 #347651Anonym anvandareMemberKattlan wrote:Hej!Har lagt undan träningen ett tag då jag blivit pappa, men tänkte nu igen att jag skulle köra igång.. Så då tog jag fram min gamle trotjänare SAN V-12 HP, där bäst före är 2011.
Dock så har jag inte öppnat burken på sisådär 1 år och det måste antagligen har smygit sig in lite fukt för lite här och där så ligger det klumpar av pulvret.. Dom är mjuka och känns nästan lite kletigt (inte torra)..
Så, jag har inte tänkt göra någon drink imorgon men jag tänkte ändå höra om det skulle vara farligt att dricka? Fukt är väl inte bra hur man än ser det igentligen? Dock så finns ju massa pulver som inte klumpat sig och det ryker torrt och härligt när man öppnar burken..
Hoppas på snabba svar imorgon eller inatt
Ganska vanligt med den typen av pulver. Flera av råvarorna är hygroskopiska och just den kletiga känslan är ganska typisk för bl a beta-alanin. Kan ju ses positivt… att produkten innehåller bra mängder aktiva ämnen. Min erfarenhet säger att det inte brukar påverka effekten men det kan ju också bero på hur länge pulvret varit så.
12 januari, 2010 at 19:58 #347652Anonym anvandareMemberJag litar på er grabbar!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.