Home › Forums › Kosttillskott › Kombinera leucin med HMB
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
5 juli, 2011 at 14:08 #52426
Anonym anvandare
Member5 juli, 2011 at 14:08 #128627Anonym anvandare
MemberHejsan! Jag har funderat på detta en stund.. Är det någon som helst mening med att kombinera leucin med hmb? Eller är det som att ha aminosyror i prolleshaken?
7 juli, 2011 at 15:40 #128628Anonym anvandare
MemberTollesson wrote:Hejsan! Jag har funderat på detta en stund.. Är det någon som helst mening med att kombinera leucin med hmb? Eller är det som att ha aminosyror i prolleshaken?HMB + Leucin är en utmärkt kombination men du behöver inte ta dem samtidigt. Sprid ut intaget av HMB över dagen och kör på Leucin direkt innan träning.
7 juli, 2011 at 16:06 #128629Anonym anvandare
MemberHenrik Eiselt wrote:HMB + Leucin är en utmärkt kombination men du behöver inte ta dem samtidigt. Sprid ut intaget av HMB över dagen och kör på Leucin direkt innan träning.Kan du förklara vidare vad du menar med utmärkt kombination?
Vilka fördelar skulle det vara med att ta tillskott av båda inom loppet av en dag gentemot att endast ta en av dem?7 juli, 2011 at 20:37 #128630Anonym anvandare
MemberTollesson wrote:Kan du förklara vidare vad du menar med utmärkt kombination?
Vilka fördelar skulle det vara med att ta tillskott av båda inom loppet av en dag gentemot att endast ta en av dem?HMB har anti-katabola egenskaper men teorier finns att även HMB- liksom leucin – aktiverar proteinsyntesen via mTOR. Jag skulle dock ta HMB primärt i anti-katabolt syfte och köra på leucin för att aktivera proteinsyntesen inför träningen. Att kombinera något som är anti-katabolt och något som är anabolt är det jag menar med en bra kombination. Både har en väl dokumenterad effekt.
8 juli, 2011 at 11:33 #128631Anonym anvandare
MemberHenrik Eiselt wrote:HMB har anti-katabola egenskaper men teorier finns att även HMB- liksom leucin – aktiverar proteinsyntesen via mTOR. Jag skulle dock ta HMB primärt i anti-katabolt syfte och köra på leucin för att aktivera proteinsyntesen inför träningen. Att kombinera något som är anti-katabolt och något som är anabolt är det jag menar med en bra kombination. Både har en väl dokumenterad effekt.Tack så mycket!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.