Kosttillskott

Home Forums Kosttillskott Kosttillskott

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Tja. Ska snart köpa något kosttillskott/gainer men jag har inte en aning om vad som är bra och vad som är dåligt, förstår att det säkert är individuellt. Är 178cm lång och väger 60kg.. gymmat i 3 månader 5 gånger i veckan. Men känner att ja behöver gå upp i vikt och muskler. Äter redan bra men har så lätt för att tappa vikt därför jag skulle vilja ha något bra kosttillskott. Tips och länkar uppskattas. Tack på förhand.. :)

För att gå upp i vikt behöver du ligga på överskott utav energi. Föreslår att du använder någon typ utav gainer. Gainer Pro är bra för viktökning, men det handlar också om att sköta kosten rätt i övrigt. Ett tillskott är ett tillskott och ingenting du tar istället för att äta mat. Ät mat, släng in en gainer som mellanmål och ta även din gainer efter träningen.

Länkar till olika webbshoppar är emot reglerna här på forumet. Men jag föreslår att du kikar in på kosttillskott’s delen här på forumet:
    [http://forum.body.se/forumdisplay.php?f=32]

Lycka till!

Pierree wrote:
    För att gå upp i vikt behöver du ligga på överskott utav energi. Föreslår att du använder någon typ utav gainer. Gainer Pro är bra för viktökning, men det handlar också om att sköta kosten rätt i övrigt. Ett tillskott är ett tillskott och ingenting du tar istället för att äta mat. Ät mat, släng in en gainer som mellanmål och ta även din gainer efter träningen.

Länkar till olika webbshoppar är emot reglerna här på forumet. Men jag föreslår att du kikar in på kosttillskott’s delen här på forumet:
    [http://forum.body.se/forumdisplay.php?f=32]

Lycka till!

Hade gainer pro förut, det var för mycket socker i det och så fick jag ont i magen så jag sålde det till en polare hehe..

cibbz wrote:
    Hade gainer pro förut, det var för mycket socker i det och så fick jag ont i magen så jag sålde det till en polare hehe..

Och vad tror du att resten av de gainers som finns där ute innehåller? 30% vassle & 70% kolhydrater (t.ex. maltodextrin, kolhydrater ifrån stärkelse).
    Det enda vettiga med gainern är proteinet, som förövrigt har en väldigt lågt procentuell andel av den totala portionsmängden.

Köp proteinpulver separat och köp vitargo eller maltodextrin och blanda till en gainer själv,väldigt mycket bättre än färdigblandade alternativ som brukar vara som grekelito beskriver

malawiglenn wrote:
    jordnötter är bra prylar med.

+1
    Favoritbyggarmålet är dock chokladdragerade cashewnötter, vassle med banansmak samt grädde mixat till en salig blandning :up:

malawiglenn wrote:
    vad ska man med gainer till lixom?

Det är frågan ;) Jag missade dock den mosade bananen i mitt lilla recept…

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.