kosttillskott?

Home Forums Kosttillskott kosttillskott?

• This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • Author

Hej jag undrar om någon har lite tips/råd till mig, jag är ca 185 lång och väger ca 70 kg, har otroligt hög ämnes omsättning, var relativt stor förut men har tappat en massa vikt och är trött på att vara en sticka, jag undrar om det finns några produkter som kan utöka muskelbyggnaden eftersom jag har gymmat i ca 6 månader och inte har byggt speciellt mycket muskler bara tappat en jävla massa vikt

Proteinpulver och mycket av mammas mat är ju en bra början. Kreatin kan du också testa.

något bra tips på vad för proteinpulver eller är det ingen större skillnad på dem i allmänhet? är inte så insatt i det hela

robin92 wrote:
    något bra tips på vad för proteinpulver eller är det ingen större skillnad på dem i allmänhet? är inte så insatt i det hela

Mellan olika sorters protein är det stor skillnad men inte mellan samma protein från olika producenter.

Whey80 från A jämfört med B skiljer sig minimalt bortsett från smaker t.ex. Whey protein är engelska för vassleprotein vilket är protein från mjölk och inget konstigare än så.

Det är oftast det billigaste och av kanonbra kvalité oavsett om du väljer ett billigt eller dyrt. Sök på ”vassleprotein” eller Whey80″ t.ex. så kommer du hitta massor. Avgränsa sökningen till att enbart hitta trådar i kosttillskottsforumet.

[http://traningslara.se/blogg/idrottarens-proteinbehov-del-2-proteintillskott/]

hur ofta bör jag ta dessa drinkar? även under vilodagar och är det innan under eller efter jag bör ta dem för största effekt?

robin92 wrote:
    hur ofta bör jag ta dessa drinkar? även under vilodagar och är det innan under eller efter jag bör ta dem för största effekt?

Du kan ta en proteindrink som mellanmål alla dagar i veckan om du vill. Det är ett enkelt sätt att få i sig protein på om du inte orkar fixa mat som mellanmål. Precis som Glenn skriver så är det ett tillskott, inte en ersättning. Själv tar jag en proteindrink tillsammans med frukosten på morgonen.

I samband med träning så kan du ta med drinken till gymmet och dricka den efter passet. Du kan också ta en Gainer-drink efteråt. En gainer är en blandning av både protein och snabba kolhydrater.

robin92 wrote:

Läs länken och läsa vad jag skrev. Det är inga magiska grejer som ”ska” tas på ett visst sätt vid visssa tidpunkter.

En proteindrink är enkelt och praktiskt efter passet t.ex. Funkar bra som ett mellanmål också. Dessutom billigt.

Jag skulle rekomendera gainer i stället om du har svårt att gå upp i vikt

tack för alla svar och för att det gick så fort :D

Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.