Home › Forums › Kosttillskott › Kosttillskott (viktökning)
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
21 november, 2011 at 16:33 #57698Anonym anvandareMember21 november, 2011 at 16:33 #318660Anonym anvandareMember
Hejsan!
Jag är lite intresserad att prova på någon form av tillskott. Men efter man kollat runt på diverse produkter känns det som en ända stor djungel.Så tänkte man kanske kunde få lite tips här.
Mitt Träningsschema ser ut på följandevis: styrketräning 3 dagar i veckan och försöker även hinna med löpning 2 dagar i veckan.Om man ser hur läget ser ut nu känner jag mig en aning undernärd. Själv beskrivet ganska smal då jag är 170 lång och väger ca 61kg så skulle gärna lägga på mig några kilon.
Så vad säger ni har ni något bra tips?
21 november, 2011 at 17:09 #318661Anonym anvandareMemberMin första tanke är att du borde börja äta mera mat. När du har koll på den biten och ändå inte ökar i vikt så är kosttillskott ett alternativ.
21 november, 2011 at 17:36 #318662Anonym anvandareMemberEn jävla massa…
[img=http://www.skanemejerier.se/cache/images/139cfcb3ef027cb649c8b5025904a124.Png]
24 november, 2011 at 20:59 #318663Anonym anvandareMemberTjena!
Jag tycker inte du ska tänka så mycket på vikten utan mer fokusera på hur du vill utvecklas och vad du vill uppnå. Är ditt mål att få en större kroppsbyggnad med muskler så krävs det självklart mycket mat och träning. Komplettera även med ”standard” tillskott som ex protein, aminosyror, kreatin etc.
Vill du bara lägga på dig mer kilon så tycker jag inte att det finns något bra tillskott, förutom maltodextrin, men då är det bättre att äta mer av allt istället!
Kan tillägga att jag är 175cm och väger 63kg. Underärd? Njaae hopaps jag inte
25 november, 2011 at 02:03 #318664Anonym anvandareMemberEn jävla massa…
[img=http://www.rapsona.se/images/Rapsona%205L%20pk%20rapsolja.jpg]Men när du väger så lite som du gör nu så går du upp bara av att käka några Hamburgare varje dag.
25 november, 2011 at 15:43 #318665Anonym anvandareMemberMen när du väger så lite som du gör nu så går du upp bara av att käka några Hamburgare varje dag.[/QUOTE]
Jag går inte upp av att käka burgare, chips, dipp, cola lr U name it! Antingen har jag en sjuk förbränning lr så är skräpmat ganska magert ändå
25 november, 2011 at 17:36 #318666Anonym anvandareMemberJag var likadan , kunde äta vad som helst utan att det rörde sig på vågen. Sen började jag träna och äta mycket och regelbundet så var det inte ett problem nå mer. Ända tillskotten jag äter är protein och gainer efter träningen.
25 november, 2011 at 18:27 #318667Anonym anvandareMemberför att citera en av de mer lyckade byggarna här på forumet:
-”går du inte upp i vikt så äter du för lite, går du upp i vikt men inte ökar i muskler och blir starkare så äter du fel.”
Så de som säger -”jag kan äta vad som helst utan att gå upp i vikt” är antingen nära döden eller så äter de för lite av ”vad som helst”. Bara för att de kan ta kebabtallrik dagligen och ändå inte va fet är inget vidare hållbart bevismaterial till deras tes.
Att äta tills man blir mätt är inte nödvändigtvis att äta mycket. inte om man strävar efter att se lite större ut än alla andra som är mätta.
käkar man och lever som en södermalmsbrud så kommer man nog se ut som en sådan.
käkar man och lever som en kroppsbyggare så kommer man nog se ut som en sådan.
Jag är övertygad om att det inte finns folk som är bättre än andra. vissa gör bara rätt och andra gör mindre rätt. duktigare finns. men jag skulle inte skylla mitt eget misslyckande på att andra har bättre gener eller förutsättningar. så länge jag inte käkar som dom och tränar som dom så kan jag inte skylla på någon annan än mig själv.
Och nu när jag ordbajsat lite så riktar jag mig mot trådskaparen.
Jag har fått för mig att du är lite yngre? stämmer det?
Jag är 175cm och vägde 63kg när jag började träna. jag såg nog typ ut som du. det hände inte så värst mycket på att käka kornflakes med mjölk och socker trots att man slängde i sig en proteindrinkt efter träningen. jag bänkade väl 75kg efter ett tag på gymmet. jag såg dock likadan ut. ”styrkeökningarna” som kom var nog mest att man fick kläm på lyfttekniken.
Men sen började man iaf att äta mycket. även om man inte hade koll alls på vad man åt. det kunde va fiskpinnar, scan snabburgare, makaroner med ketchup, mackor med en skinkskiva på. korv i bröd, knäckebröd med grillkrydda, 12 skivor rostat bröd med smör och ost eller något annat mindre genomtänkt.
men då hände det iaf grejor. jag ökade i vikt och styrkan ökade oxå. bänkade 100kg och va sådär lite småbulkig och klasskompisarna sa ”släpp tv´n” och undrade om man hade eksem i armhålorna eller bar på ett par osynliga kanoter under var arm. det började alltså synas lite att man gick på gym.
Sen kom internet i var hem. det ställde till mycket. plötsligt fick man inte äta nåt. man skulle deffa. det va det nya. makaroner va farligt. fiskpinnar va inte bra. inte korv heller… Så då gick det plötsligt på fel håll. man skulle ju bli hård för det sa alla andra till en. trots att man egentligen hade på tok för lite muskler för att börja på att dieta.
Men när den nojan lagt sig så kom resultaten igen.
Det jag vill säga med detta är att du i första hand ska käka mycket mat. har du inkomst så är det inte fel att ha ett proteinpulver att komplettera med. köp det billigaste. det gör jag. och jag väger över 30kg mer än när jag började träna och är inte ”fetare” än då. däremot betydligt starkare.
Min metod är inte på något sätt en lag som ska följas. bara så jag gjort och duger mina resultat för dig så räcker det att göra så. ska du stå på scen i speedos och brunfärg så får du klart finlira lite mera.
25 november, 2011 at 18:36 #318668Anonym anvandareMemberSammy wrote:Text…Kan bara hålla med, jag har varit en av dom som sa att jag inte går upp i vikt hur mycket jag än äter, idag vet jag att jag åt som ett barn på den tiden, vägde 55 Kg för några år sedan på 183 cm.
Trodde att jag hade galen ämnesomsättning och allt dedär, vilket var bullshit, nog för att jag haft svårt att lägga på mig fett men sen jag lärde mig käka som man ska så började det hända saker på gymmet, väger idag 86 KG!
25 november, 2011 at 19:53 #318669Anonym anvandareMemberGråter glädjetårar av Sammys inlägg och kiRReäs vittnesbröd
25 november, 2011 at 20:04 #318670Anonym anvandareMembermysglenn wrote:Gråter glädjetårar av Sammys inlägg och kiRReäs vittnesbrödjag är osäker på om jag roat dig med mitt sätt att skriva eller om jag anses vara helt ute och cykla.
men jag chansar och tar det som en komplimang :friends:
25 november, 2011 at 20:19 #318671Anonym anvandareMemberSammy wrote:jag är osäker på om jag roat dig med mitt sätt att skriva eller om jag anses vara helt ute och cykla.men jag chansar och tar det som en komplimang :friends:
Svårt att komprimera så mycket sanning i ett inlägg. Bra gjort.
25 november, 2011 at 20:55 #318672Anonym anvandareMemberSammy wrote:jag är osäker på om jag roat dig med mitt sätt att skriva eller om jag anses vara helt ute och cykla.men jag chansar och tar det som en komplimang :friends:
Grymt bra skrivet var det!
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.