kreatin fråger!

Home Forums Kosttillskott kreatin fråger!

• This topic is empty.
Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author

Tja är nybörjare med sånt här…… tänkte fråga här om någon som vet vill svara här då.. jag började att ta kreatin… köpte det från life butiken och nästa dag började hjärtat slå/dunka fortare det gjorde så hela tiden och slutade först efter att jag slutade ta kreatin. så HOPPAS nån vet vad det kan vara?? :whistle:

Quote:
    Produktens egenskaper:
    Sport Nutrition Creatine består av 100 % rent kreatinmonohydrat. Kreatin i sin tur är uppbyggt av L-arginin, L-glycin och svaveladenosin-metionin som är viktiga aminosyror vid produktionen av lättillgängligt bränsle (ATP) för musklerna och som bidrar till ökad muskelstyrka.

aldrig hört talas om hjärtklappningar i samband med kreatin-intag

mvh
    Glenn

okej ! :) nåå får se hur det går nu när jag börjat med kreatinet igen ..

Lär inte vara från Kreatin monohydrate.

okej nå är det normalt att man får huvudvärk i början då ? och om det är det så varför ? =)

Sen tänkte jag fråga om någon här kan förklara. Är det ett måste att ta den där pausen av kreatin efter typ 2 månader? För i påsen står det att man ska ta 2 tsk Varje Dag!?

Du kommer ändå va trött på att dricka gruset efter ett par månader så du kommer se fram mot uppehållet när det närmar sig.

Men du kommer inte plötsligt insjukna av en längre period på kreatin så jag tror inte att det är hugget i sten att man måste ta det i olika perioder. Jag tror dock på variation vad gäller allt som hör till gym/kroppsbyggning.

Sammy wrote:
    Du kommer ändå va trött på att dricka gruset efter ett par månader så du kommer se fram mot uppehållet när det närmar sig.

Men du kommer inte plötsligt insjukna av en längre period på kreatin så jag tror inte att det är hugget i sten att man måste ta det i olika perioder. Jag tror dock på variation vad gäller allt som hör till gym/kroppsbyggning.

Okej tack! :)

lshc wrote:
    okej nå är det normalt att man får huvudvärk i början då ? och om det är det så varför ? =)

Jag kan också få huvudvärk direkt efter intag i början. Tricket är att äta en liten chokladbit eller någonting i samband. Det skulle ju även fungera att dricka kreatinet i samband med måltid.

Gorilla wrote:
    Jag kan också få huvudvärk direkt efter intag i början. Tricket är att äta en liten chokladbit eller någonting i samband. Det skulle ju även fungera att dricka kreatinet i samband med måltid.

okej det här var ett bra tips! :) tror du att det går bra att blanda det med protein eller gainer ??? :P

Fungerar utmärkt att blanda i proteindrinken, dessutom smakar det inte så illa som att dricka rent.

Albin wrote:
    Fungerar utmärkt att blanda i proteindrinken, dessutom smakar det inte så illa som att dricka rent.

okej ! :)

En inte helt ovanlig biverkningar folk rapporterar; ökad energi. Högre puls beror ju på arousal.

Jag blev så pigg att jag knappt kunde sova av kre-alkalyn, men alla är vi olika.

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.