Kreatin sorter?

Home Forums Kosttillskott Kreatin sorter?

• This topic is empty.
Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • Author

Hej!

Är en kille på 26 år som har tränat rätt hårt i snart två år. Har använt mig av PWO:s ibland men tycker det inte är nått optimalt då jag upplever det blir extra svårt att sova då många innehåller höga doser av koffein mm.

Har tänkt att gå över till enbart kreatin före träning men undrar lite om era erfarenheter gällande olika typer av kreatin. Finns ju lite olika sorter så vad kör ni med? Vad funkar bäst för er? Är Kre-alkalyn så bra som det låter tex?

Tack på förhand!

Jag skulle säga att vanligt kreatin monohydrat är det bästa. Finns inga direkta bevisade fördelar med de andra varianterna. Spara slantarna och kör på monohydratet.

mccarlsson wrote:
    Jag skulle säga att vanligt kreatin monohydrat är det bästa. Finns inga direkta bevisade fördelar med de andra varianterna. Spara slantarna och kör på monohydratet.

^^
    |||
    |||
    |||
    This

Ett creapure kreatin monohydrat är mitt tips.

dr Nick wrote:
    Ett creapure kreatin monohydrat är mitt tips.

På tal om det..
    Jag har använt ett helt vanligt billigt monohydrat nu i ca 2 månader och fått mycket mer utslag(finnar) på ryggen. Innan körde jag på creapure kreatinmonohydrat och hade inte alls samma utslag. Kan det vara så att anledningen till att jag och många andra upplever utslag av kreatin inte är kreatinet i sig utan andra ämnen som kan förekomma i produkten?

Har gått över till creapure nu igen för att se om det blir någon skillnad.

Kan säkert vara flera spårämnen i billigare varianter av monohydrat som kan ge allergiska reaktioner.

Kan det inte vara åldersbetingat också, det här med att man får finnar av tillskott? Jag är 32, har använt kreatin, PWO´s och diverse andra kosttillskot i många år utan att ens få så mycket som en lite finne på nästippen sedan jag var 18? Bara en liten stilla undran..

Clark wrote:
    Kan det inte vara åldersbetingat också, det här med att man får finnar av tillskott? Jag är 32, har använt kreatin, PWO´s och diverse andra kosttillskot i många år utan att ens få så mycket som en lite finne på nästippen sedan jag var 18? Bara en liten stilla undran..

Det är mycket möjligt, men i mitt fall då så upplevde jag att det ökade kraftigt i och med bytet av kreatin. Flera familjemedlemmar påpekade det med.

Kan ju vara en kombination av ålder och tillskottet kanske.

Tollesson wrote:
    På tal om det..
    Jag har använt ett helt vanligt billigt monohydrat nu i ca 2 månader och fått mycket mer utslag(finnar) på ryggen. Innan körde jag på creapure kreatinmonohydrat och hade inte alls samma utslag. Kan det vara så att anledningen till att jag och många andra upplever utslag av kreatin inte är kreatinet i sig utan andra ämnen som kan förekomma i produkten?

Har gått över till creapure nu igen för att se om det blir någon skillnad.

Jag käkade ej creapure monohydrat i flera år utan att ärligt talat märka av någon effekt alls av kreatin,sen när jag bytte till ett creapure så förstod jag vad kreatin verkligen ger,särskilt när jag slutar med creapuret,då är det lite som att tappa en växel.
    Jag har testat otaliga mängder olika kreatin sorter men bara tyckt creapure monohydrat funkat samt Olimps magna kreatin..
    Creapure är rätt billigt..

Tack för era tips och erfarenheter! :up:

Nu blir det lite lättare att välja i djungeln!

Nu efter ca en vecka har jag redan sett stor skillnad på utslagen. Mycket mycket bättre. Vanligt creamonohydrat no more!!

Vanligt enkelt kreatinmonohydrat är vad jag rekommenderar. Det är billigt och ger bra effekt. Det finns inte så mycket stöd för att andra sorter skulle vara bättre.

Jag har skrivit lite om olika kreatinformer på min blogg:

[http://alexanderdiamant.bloggplatsen.se/2011/06/17/5614950-kreatin-ett-av-de-popularaste-kosttillskotten-inom-sportvarlden/]

Viewing 13 posts - 1 through 13 (of 13 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.