Home › Forums › Kosttillskott › Kreatin vid keto-diet?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
31 juli, 2009 at 22:24 #62153Anonym anvandareMember31 juli, 2009 at 22:24 #399530Anonym anvandareMember
Är det någon ide att ta kreatinmonohydrat när man är på keto-diet?
Eftersom man ska helst ska ta kreatin tillsammans med kolhydrater för att få in det i systemet.
31 juli, 2009 at 23:00 #399531Anonym anvandareMemberDu kan ta det ändå, man brukar rekommendera lite kolhydrater till för bästa upptag men det går naturligtvis bra ändå. Det är möjligt att även intag ihop med t ex vassleprotein också kan förbättra upptaget men det är mer än jag känner till.
31 juli, 2009 at 23:25 #399532Anonym anvandareMemberKalmaren wrote:Är det någon ide att ta kreatinmonohydrat när man är på keto-diet?Eftersom man ska helst ska ta kreatin tillsammans med kolhydrater för att få in det i systemet.
Självklart ger det fortfarande effekt även om du inte tar det med snabba kolhydrater! Sen är det väl iofs så att snabba kolhydrater förbättrar upptaget av kreatin i kroppen, men det gör åtminstone enligt nedanstående text även protein! :emo-thumb
Quote:Kan jag blanda kreatinet i vilken vätska/drink som helst?
Ju lägre pH på vätskan desto kortare tid bör gå mellan det att man blandar kreatinet tills det att man intar det. Det kan bara vara en fördel att blanda kreatin med kolhydrater eller protein då det hjälper musklerna att ta upp kreatinet.Källa: [http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=105194]
1 augusti, 2009 at 21:16 #399533Anonym anvandareMemberDå kan jag ta det med lite vassleprotein:up:
2 augusti, 2009 at 22:02 #399534Anonym anvandareMembermalawiglenn wrote:Men är det inte så att den sura miljön är förödande för kreatinmonohydrat-upptaget (kreatinin bildas snabbare)? Därför är ”andra” former av kreatin såsom kre-alkyl att föredra vid keto-diet?Nej, och det finns studier som har motbevisat kre-alkalyn-tillverkarnas påståenden.
8 augusti, 2009 at 10:18 #399535Anonym anvandareMemberTyskn wrote:Nej, och det finns studier som har motbevisat kre-alkalyn-tillverkarnas påståenden.Jag har testat kre-alkalyn, och tycker inte det var något vidare faktiskt! :nono:
8 augusti, 2009 at 11:37 #399536Anonym anvandareMemberBulkarN wrote:Jag har testat kre-alkalyn, och tycker inte det var något vidare faktiskt! :nono:I second that. Kreatinmonohydrat är ljusår bättre, anser jag.
8 augusti, 2009 at 12:24 #399537Anonym anvandareMembervid keto hade jag valt eiselts kreatinpyruvate
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.