Laktosintolerans – vilket protein?

Home Forums Kosttillskott Laktosintolerans – vilket protein?

• This topic is empty.
Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • Author

Jag är i Hong Kong sen årsskiftet och har åkt dit på magen. Trodde jag skulle avlida i jan och feb pga diarré/kräkningar och grymt svullen buk + smärtor. När det gått över har det hänt att jag helt plötsligt spytt på morgonen med upp till en veckas mellanrum. Har inte haft en aning om vad det kunnat vara men nu är min senaste bra gissning att jag drabbats av tillfällig laktosintolerans pga mina brutala ”tourist’s stomach”-sjukor i början.

Tydligen pallar man 3-5 gram mjölkprotein om man har problem. Jag stoppar oftast i mig proteindrinkar = 20-60 gram per dag… Jag tror att det kan vara det och undrar vad jag kan peta i mig istället. Obs, är en vanlig räka som vill lägga på mig lite och tränar nu hårt, för att vara mig, med PT. Måste toppa med proteindrink pga alla jäkla nudlar, ris och såser här (god mat men för lite protein). Mjölk går som ni förstår fetbort.

Kuriosa: mjölkprodukter är svindyrt här. T.ex. en liter mjölk kostar ca 17 SEK.

body science diet fuel innehåller nästan ingen lactos

nikasp wrote:
    När det gått över har det hänt att jag helt plötsligt spytt på morgonen med upp till en veckas mellanrum. Har inte haft en aning om vad det kunnat vara men nu är min senaste bra gissning att jag drabbats av tillfällig laktosintolerans pga mina brutala ”tourist’s stomach”-sjukor i början.

Det är inte laktosintolerans i alla fall då man inte spyr av det, besök en läkare.

Tack för tipsen! Avvaktar provsvar från läkaren som tyvärr också har långhelg… Var dit i tisdags efter att ha blivit dålig för 5:e gången på en månad.

Kanske ska förtydliga: jag både spyr och åker på diarré men det går över på några timmar nu. Får nåt djävulskt ont i magen också + att den svullnar upp på 30-60 minuter bara.

Det var det här jag hängt upp min teori på: ”SEKUNDÄR LAKTASBRIS: Denna form uppträder i samband med någon annan skada på tarmen. Vid obehandlad glutenöverkänslighet, inflammation i tarmen, kraftig maginfluensa eller efter bukoperation kan tarmslemhinnan vara så skadad att den inte förmår att producera laktas. När skadan läkt återkommer oftast förmågan att producera laktas.”

Källa: [http://laktosintolerans.sida.nu/]

Ägg protein!!

Booster

Viewing 7 posts - 1 through 7 (of 7 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.