lida daidaihua

Home Forums Kosttillskott lida daidaihua

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Detta är ett s.k bantningspiller, jag fick en förpackning av min mamma då hon säger att detta är sååååå bra, har läst lite på nätet många har fått effekt även jag -15 kg på 4 månader.

Jag börjar undra lite om ingridienserna i dessa bara

* L Camitine
    * Indian Lotus Leaf
    * Cassia Seed
    * Rhizoma Alismatis

Jag har inte märkt av något dåligt under användningen, i början var jag väldigt törstig men inget annat det som är lite oroväckande är att jag känner att jag inte vill sluta med dom jag har alltid varit lite överviktig nu känner jag mig som en ”normal” människa inget sug, inte småäter mycket som blivit bättre med dessa.

men det kan väl aldrig vara bra en längre tid?
    En bekant till mig har gått ner 35 kg och tar bara 2 st i veckan (annars ska man ta en om dagen) och håller nu vikten på det.

Ni som har bra koll på ämnen kanske vet vad dessa ämnen egentligen är för något oc hvarför det har så bra effekt även på dom som inte sköter kosten specieltl bra och tränar.

Jag tränar och har hyffsat bra kost får mycket bättre svar på träning och kost så det är roligt.

Jag vet att ingen här e läkare men ja vet att många har bra kunskaper ingen som vet något om dessa ämnen?

L-carnitine: en naturligt förekommande fettförbrännande aminosyra som hjälper till att omvandla fett till energi.
    Cassia Seed: Få ner blodfetter, högt blodtryck och även kan hjälpa till vid huvudvärk
    Rhizoma Alismatis:
    Växer mest i mellersta och södra Kina. Absorptionen av fett i kroppen.
    Indian Lotus Leaf
    Hittade inget info om det snabbt på google.

Denna och alla andra produkter KAN hjälpa till en liten del i din viktminskning MEN inget så pass påtagligt så att du kan fortsätta äta o leva som resulterade övervikten. Bryta vanorna osv… Piller och kosttillskott i all ära men de gör inte jobbet åt dig.

Mvh

Är du säker på att det står L Carmitine och inte Carnitin som jag vet brukar vara med i en del tillskott!

Okej tack så mycket
    jag vet att det inte gör jobbet åt mig men jag är förvånad hur bra kroppen svarar på detta jag har tagit det sedan nyår och tappat 15 kg med ansträning såklart med träning och kost med men ändå.

var orolig att det var massa farliga ämnen men det verkar inte som så då.
    aftonbladet länkar öppnar jag inte ens i dessa sammanhang

Insulinus wrote:
    Är du säker på att det står L Carmitine och inte Carnitin som jag vet brukar vara med i en del tillskott!

Det står L camitine inte carmitine som jag skrev fel av mig.

Emla wrote:
    aftonbladet länkar öppnar jag inte ens i dessa sammanhang

Artikeln redogör bara för Läkemedelsverkets rapport och inget annat. Sida 8 och 9 berör naturläkemedel lite kort:

[http://www.lakemedelsverket.se/upload/om-lakemedelsverket/publikationer/information-fran-lakemedelsverket/Info_fr_LV_2006-4.pdf]

I det här fallet nämns läkemedelsinteraktioner och utsättningsproblem så för en frisk person utan övrig medicinering verkar inte Läkemedelsverket klassa det som farligt i alla fall.

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.