lite råd och tips tack.

Home Forums Kosttillskott lite råd och tips tack.

• This topic is empty.
Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • Author

tjenare, har nyligen börjat träna igen efter 1års uppehåll och polaren visade lite bra tillskott han tyckte ja skulle köpa, och ah nu undrar ja kort vad ni tycker om dem o blandningen av dem, och vad ja kanske borde byta ut eller lägga till eller ta bort, kom gärna med era synpunkter.
    det jag har i mitt lilla lager är:

STA Kreatin monohydrate
    STA Omega 3 regular
    STA whey 80 banan
    STA Gainer pro choklad
    Vitargo pure
    STA Only one regular
    BCAA Mega Caps
    BSN NO xplode

där var listan, ge mig nu era åsikter på vad som bör ändras tas bort eller läggas till, eller om de e nått jag borde byta märke på, har köpt allt via gymgrossisten

Vitargo är fullständigt onödigt

No-Xplode kan bytas ut mot någon annan, bättre, PWO

Gainern kan du byta mot mer whey 80

BCAAn kan bytas ut mot en billigare variant i pulverform.

Vitargo helt onödigt?
    har du något tips på vilken PWO jag ska köra ist för NO xplode?

Vip-x av body science

Har du svårt för att gå upp i vikt, med andra ord svårt att få i dig tillräckligt med mat? om du inte har problem med det, behöver du inte gainern eller vitargo. Vitago kan ju vara en idé om man utöver väldigt intensiv konditionsträning, men fyller ingen större funktion vid styrketräning. Angående PWO finns där många, skulle själv säga att den bästa jag provat ä jack3d, men det finns även en jacked xx som är en väldigt liknande produkt (innehåller några ingredienser mer) och enligt vissa bättre än jack3d.
    Bcaa kan bytas mot exempelvis scivation extend som smakar riktigt bra, och den är lite billigare.
    Sen hade jag aldrig köpt whey 80 från STA (utgår från att det är star nutrition, gymgrossistens egna) tycker det smakar rumpa, isf är mmsports märke bodyscience whey 100 betydligt bättre, och kostar nog inte speciellt mycket mer… om det ens kostar mer.

I princip har jag skrivit samma som gorillan =)
    lycka till!

soccom83 wrote:
    Har du svårt för att gå upp i vikt, med andra ord svårt att få i dig tillräckligt med mat? om du inte har problem med det, behöver du inte gainern eller vitargo. Vitago kan ju vara en idé om man utöver väldigt intensiv konditionsträning, men fyller ingen större funktion vid styrketräning. Angående PWO finns där många, skulle själv säga att den bästa jag provat ä jack3d, men det finns även en jacked xx som är en väldigt liknande produkt (innehåller några ingredienser mer) och enligt vissa bättre än jack3d.
    Bcaa kan bytas mot exempelvis scivation extend som smakar riktigt bra, och den är lite billigare.
    Sen hade jag aldrig köpt whey 80 från STA (utgår från att det är star nutrition, gymgrossistens egna) tycker det smakar rumpa, isf är mmsports märke bodyscience whey 100 betydligt bättre, och kostar nog inte speciellt mycket mer… om det ens kostar mer.

I princip har jag skrivit samma som gorillan =)
    lycka till!

tackar för ett riktigt bra svar :)
    har bara en fråga gällande whey jag kan ha missuppfattat det hela men vad är skillnaden på whey 80 och whey 100 vad ja hört är att whey 100 är fettförbrännande oxå

Han kanske är laktosintolerant. Då är nog ett isolat framför ett vanligt koncentrat också att föredra. Inte bara bodybuilders som har några veckor till tävling som använder isolat…

;)

ingen laktosintolerans här inte är frisk som en nötkärna :)

Det jag skulle kört ifall jag var du..

Jack3d = pwo
    EAA FX
    WHEY FX + Malto

Och doserat på följande sätt;
    JAck3d ca. 20 minuter innan träningen
    EAA FX 10g Precis innan
    Träna ca. 45-60min
    EAA FX 10g Precis efter
    Whey fx + Malto = 50/50 ca. 10-20 minuter efter
    sen under en timme ska du käka i dig bra med mat! :)

Det är bara vad jag tror, och hur jag kör!

hur är det med doseringen på Scivation Xtend?
    och hur mycket Kreatin borde man ta per dag? ja kör på 6g nu borde jag öka?

kretan wrote:
    hur är det med doseringen på Scivation Xtend?
    och hur mycket Kreatin borde man ta per dag? ja kör på 6g nu borde jag öka?

Jag kör alltid en uppladdningsfas med 30g dom 5-7 första dagarna på monohydrat.

T.sundin wrote:
    Jag kör alltid en uppladdningsfas med 30g dom 5-7 första dagarna på monohydrat.

30g i ett svep eller delar du upp det under dagen?

Pasko wrote:
    Det jag skulle kört ifall jag var du..

Jack3d = pwo
    EAA FX
    WHEY FX + Malto

Och doserat på följande sätt;
    JAck3d ca. 20 minuter innan träningen
    EAA FX 10g Precis innan
    Träna ca. 45-60min
    EAA FX 10g Precis efter
    Whey fx + Malto = 50/50 ca. 10-20 minuter efter
    sen under en timme ska du käka i dig bra med mat! :)

Det är bara vad jag tror, och hur jag kör!

Whey fx+ malto är samma sak som att dricka en gainer. du kan lika gärna trycka i dig en pproteinare i så fall ,och istället käka typ skumbananer istället, smakar bättre
    som sagt, kolhydrater efter träning är enbart nödvändigt efter tung konditionsträning, eller om du har svårt att gå upp i vikt (för att du har svårt att få i dig kalorierna via maten).
    Sen hade jag skippat protein och malto efter träning, räcker med EAA/bcaa o sen hem och äta, eller enbart hem och äta, eftersom varken EAA eller BCAA har man inte undersökt effekten av efter träning vad jag vet. om du däremot inte äter inom en timme efter träning kan proteinare/bcaa/eaa vara en idé

Viewing 14 posts - 1 through 14 (of 14 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.