Home › Forums › Kosttillskott › mått?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
18 april, 2007 at 18:43 #63911Anonym anvandareMember18 april, 2007 at 18:43 #432447Anonym anvandareMember
har fairings l-glutamin ocg på den står det en skopa eller 6g per servering. självklart fanns det inte med nån skopa och jag undrar om det finns nån vänlig själ som vet vad man kan måtta med annars? Tesked, kryddmått?
18 april, 2007 at 19:20 #432448Anonym anvandareMemberEn msk (matsked) är ca 6g, rör om i burken så att L-Glutaminet inte är för packat & ta en rågad sked (linje med kanterna på skeden). Då bör du få ca 6g
/Susanne
18 april, 2007 at 19:54 #432449Anonym anvandareMemberSusanne.S wrote:En msk (matsked) är ca 6g, rör om i burken så att L-Glutaminet inte är för packat & ta en rågad sked (linje med kanterna på skeden). Då bör du få ca 6g/Susanne
Matsked, nej nej nej,, de blir på tok för mycket,, en tesked är sex g!!!
18 april, 2007 at 20:04 #432450Anonym anvandareMemberHmmm..vägde på min våg här hemma.. Kan ju även bero på hur stora matskedar man har..morsans ser ut som soppslevar i jämförelse. Hur som helst så tror jag inte att man kan direkt överdosera L-Glutaminet då det är omtvistat hurvida den produkten hjälper eller inte.
Ta en skvätt så blir det nog bra
18 april, 2007 at 22:09 #432451Anonym anvandareMemberSusanne.S wrote:Hmmm..vägde på min våg här hemma.. Kan ju även bero på hur stora matskedar man har..morsans ser ut som soppslevar i jämförelse. Hur som helst så tror jag inte att man kan direkt överdosera L-Glutaminet då det är omtvistat hurvida den produkten hjälper eller inte.Ta en skvätt så blir det nog bra
:emo-thumb Men det blir dyrt att över dosera,, hehe,,
19 april, 2007 at 15:44 #432452Anonym anvandareMemberSjälv köpte jag Glutamin för ett par veckor sedan innan jag läste att många i forumet tycker det är helt bortkastade pengar och att det inte ger någon effekt alls om man inte är sjuk.
Så nu är jag inte så noga med måtten, häller i lite i gainern efter träning så det snart tar slut19 april, 2007 at 22:16 #432453Anonym anvandareMemberOk, nåt imellan rågad tesked och matsked:emo-thumb
14 maj, 2009 at 21:59 #432454Anonym anvandareMemberMr Green wrote:Generellt brukar man säga msk 15 g och tsk ca 5 g. Som kvinna ska du ej över 25 g och du ska stega dig dit för att ej bli resistent. Glutamin som allt annat ska man köra i perioder och sen vila för att få återkommande effekt. Störst nytta tror jag det gör vid diet då det är en bra antioxidant. Dock ensamt i vatten på tom mage såsom innan frukost och direkt efter träning.:pop:Volymdensiteten kan variera ganska kraftigt på olika glutaminråvaror. De angivelser du ger är nog mer baserat på något med högre densitet.
Hur blir man resistent mot glutamin?
Glutamin är inte i sig en antioxidant. Antar att du syftar på glutation?
Tror faktiskt inte att det spelar någon roll om man tar glutamin på fastande mage eller samtidigt med mat. Tarmcellerna är de som primärt ska få glutaminet man äter.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.