MaxGain, bra eller ****?

Home Forums Kosttillskott MaxGain, bra eller ****?

• This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • Author

Hej,

jag är lite nyfiken på MaxGain. Den innehåller, överraskande, fruktos, vilket många byggare verkar rynka på näsan åt helt och hållet.

Så vad är konsensus? MaxGain innehåller enligt innehållsdeklarationen mer fruktos än dextros, och ingen maltodextrin.. så det är väldigt okonventionellt för en ”gainer” enligt mig.

Hmm?

arfarf wrote:
    Hej,

jag är lite nyfiken på MaxGain. Den innehåller, överraskande, fruktos, vilket många byggare verkar rynka på näsan åt helt och hållet.

Så vad är konsensus? MaxGain innehåller enligt innehållsdeklarationen mer fruktos än dextros, och ingen maltodextrin.. så det är väldigt okonventionellt för en ”gainer” enligt mig.

Hmm?

MaxGain är egentligen tänkt som mellanmål för hard gainers, dvs personer som har svårt för att gå upp i vikt och svårt att täcka sitt energibehov via kosten. För såna personer är fruktos bra eftersom det hämmar förbränningen. I en måltidsersättare när man vill bränna fett är det däremot inte speciellt lyckat.

Vi håller på att jobba med en ny sammansättning för MaxGain och då byter vi ut fruktoset mot en annan långsam kolhydrat tänkt då som ett bra mellanmål för alla som vill få i sig mer kalorier. Ungeför samma ingredienser men med ändrat förhållande mellan kolhydrater och protein kommer ligga till grund för en kommande måltidsersättare från oss.

Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.