Maximal muskeltillväxt

Home Forums Kosttillskott Maximal muskeltillväxt

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 18 total)
  • Author

Hej hej! :)

Jag har precis börjat träna efter en lång paus och vill satsa hårt!
    Jag skulle behöva hjälp med kosttillskott för maximal muskeltillväxt! :p
    Jag tycker det är så svårt att hitta i denna djungel av produkter……

Snälla hjälp mig!?

Vassleprotein/Kaseinprotein – Bodyscience håller bra smak/pris
    Omega- 3 – Bodyscience fungerar även här
    Kreatin – Bodyscience – igen
    Multivitamin/mineral – Bodyscience här med kan fungera…

MAT!

Själv lyxar jag till det lite med Marine Omega, Lifepak samt Ageloc – VITALITY från pharmanex.

VITALITYN är det bästa jag någonsin haft för återhämtningen faktiskt. Det är rätt dyrt för alltihop (lifepak, omegan samt vitalityn) och vitalityn är en anti agingprodukt, men jag märkte en stor skillnad i min återhämtning och energi efter någon veckas användning. Har man råd så kan man ibland lyxa till det, annars tycker jag väl att det jag skrev ovan är rätt bra för att bygga muskler…..speciellt maten

Vad jag vet sker maximal muskeltillväxt av hård och smart träning!!!

Nicklas Ljungberg wrote:
    Vad jag vet sker maximal muskeltillväxt av hård och smart träning!!!

Hård träning är ju bara stimuli till mukeltillväxt. Själva materialet till bygget beror ju på vad du stoppar i dig! 70% av resultatet du får beror ju på vilken näring du tillför kroppen.

Stimuli + näring = WIN!

Jag tror faktiskt att styrketräningen är viktigare än käket. Men jag tror ju på mycket iofs.

Gettodachoppa wrote:
    Jag tror faktiskt att styrketräningen är viktigare än käket. Men jag tror ju på mycket iofs.

Det tror jag också, man måste ju självklart äta tillräckligt för att kroppen ska ha material att bygga muskler av. Men annars är träningen viktigast. Det gäller ju att träna rätt och att inte träna för mycket och inte för lite, tyvärr inte så lätt som det låter.

Alla är vi kanske olika….

För mig är dock träningen som är det enkla..

God sömn.
    Lagom stress.
    Bra matintag.
    Är den svåra biten att sköta korrekt!

Vilket är klart avgörande för om jag växer eller inte..

Tur att det finns tillskott som gör det enklare samt gudsgåva till byggare = Kreatin

Olle Sparringsjö wrote:
    Alla är vi kanske olika….

För mig är dock träningen som är det enkla..

God sömn.
    Lagom stress.
    Bra matintag.
    Är den svåra biten att sköta korrekt!

Vilket är klart avgörande för om jag växer eller inte..

Tur att det finns tillskott som gör det enklare samt gudsgåva till byggare = Kreatin

Sömn är verkligen viktigt och en av de svåraste sakerna att sköta för oss som inte bor hemma hos mamma och skolkar första timmarna i skolan, och har har arbete osv osv att hinna med förutom träning.

Bastillskott som fungerar bra om man sköter kost och träning,

Kreatin
    Proteinpulver
    EAA
    Omega-3

Wathier wrote:
    Hård träning är ju bara stimuli till mukeltillväxt. Själva materialet till bygget beror ju på vad du stoppar i dig! 70% av resultatet du får beror ju på vilken näring du tillför kroppen.

Stimuli + näring = WIN!

Hehe, kul kille du..hur fick du fram 70% ??? ;)
    (70% av 0…vad är det? )
    …………………………………..

Som Olle säger, allt handlar om en seriös inställning till det man gör. Det är ingen enkel ekvation men gör man sitt yttersta så ger det tillbaks i form av resultat.
    Jag är emot kaloriräkning, äta var tredje timme och alla andra fasoner som tycks vara populärt.
    Kroppen är unik och väldigt speciell och alla är vi olika. Ena dagen kan du känna dig superfräsch men lyckas inte alls på gymmet, medan andra dagar när du är trött och hängig lyckas du sätta PB.

Lev livet, träna hårt, ät bra mat, sov gott och krångla inte till det – det är poängen!

/Matte

Gober wrote:
    Sömn är verkligen viktigt och en av de svåraste sakerna att sköta för oss som inte bor hemma hos mamma och skolkar första timmarna i skolan, och har har arbete osv osv att hinna med förutom träning.

Bastillskott som fungerar bra om man sköter kost och träning,

Kreatin
    Proteinpulver
    EAA
    Omega-3

Bra grejer där…
    Det viktigaste tycks ändå glömmas bort här.
    Passa på att träna när ni är unga och fulla med testosteron, satan vad man får kämpa när man blir äldre :(

Mathias Dahlgren wrote:
    Bra grejer där…
    Det viktigaste tycks ändå glömmas bort här.
    Passa på att träna när ni är unga och fulla med testosteron, satan vad man får kämpa när man blir äldre :(

Jo det är väll lite tråkigt att man hade uppehåll mellan åldern 19-30 bortsett från några korta inhopp. Annars hade man nog varit biff nu :emo-thumb

Gober wrote:
    Jo det är väll lite tråkigt att man hade uppehåll mellan åldern 19-30 bortsett från några korta inhopp. Annars hade man nog varit biff nu :emo-thumb

Stor och tung!
    …men nu är du säkert snygg och funktionell istället 8)

Mathias Dahlgren wrote:
    Hehe, kul kille du..hur fick du fram 70% ??? ;)
    (70% av 0…vad är det? )

Mest ett uttryck för att få fram hur viktigt det är att man sköter sakerna utanför gymmet för ”maximal muskeltillväxt”. Det är väl så jag känner själv att det är. Kanske klumpigt uttryckt av mig

Jag misstänkte med kombinationen EAA, Omega-3, Kreatin, Protte, PWO och mat ;)

Sedan kommer jag till maten…..???

Jag personligen tror inte på bulkning….alltså få i sig tomma kalorier?
    Tror mer på att äta näringsrik mat både på uppbyggnadsfasen och deff-fasen.

Men har ni tips på hur en ”vanlig” dag med mat kan se ut? Jag vill inte lägga på mig massa fett. Blir bara jobbigt att bli av med det sen.

Tack alla ni som vill hjälpa mig!!!

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 18 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.