micro 100%Whey

Home Forums Kosttillskott micro 100%Whey

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • Author

Jag införskaffade ett nytt proteinpulver för inte så länge sen. Det heter Micro 100% Whey Active och är tillverkat av SELFomninutrition.

Finns det någon här som har erfarenhet av detta pulver, förutom de på länken längre ner i inlägget?
    Samt finns det någonstans där man kan ta reda på tillverkningstemperaturen då jag har hört att lägre temp ger bättre kvalité på produkten.
    Det som gör mig lite tveksam är att det står isolat på burken, men jag har för mig att isolat är väldigt dyrt vilket denna produkten inte är.

erfarenheten som jag har är att det smakar SKIT, får ont i huvudet av att det smakar så jävla sött så ja blev tvungen att sluta med skiten….. ;)

Det är protein,Jordgubb&hallon smakar gott,bra kvalité end of story

Jag har tränat med produkten, jag är lite osäker på hur sannings-enliga de är när de har skrivit isolat.
    Men man känner iaf på lukten om man lämnat shakern odiskad att det är protein.
    Choklad är godast men väldigt söt.
    Tränar nu med 100% Whey Gold Standard och det känns mycket bättre både träningsresultat och smak.
    En kompis köpte selfomnitritions 4kgs gainer och han drack som ett psyk men gick bara upp ca 1-2 kilo

Man får vad man betalar för.

SELF är ett lågprismärke, själv har jag inte haft några problem med self de få gånger jag köpt det i brist på pengar.

xdrfv21 wrote:
    Jag har tränat med produkten, jag är lite osäker på hur sannings-enliga de är när de har skrivit isolat.
    Men man känner iaf på lukten om man lämnat shakern odiskad att det är protein.
    Choklad är godast men väldigt söt.
    Tränar nu med 100% Whey Gold Standard och det känns mycket bättre både träningsresultat och smak.
    En kompis köpte selfomnitritions 4kgs gainer och han drack som ett psyk men gick bara upp ca 1-2 kilo

Isolat tvivlar jag inte på att dom skulle ljuga om då self är ett grymt märke med billiga priser.
    Alla har en kompis som har dåliga erfarenheter om saker..bara för att han dricker gainer kommer han ju inte gå upp 10kg i vikt?
    Sen skrev du som ett psyk då kan jag tänka mig att han drog en 3-4 shakes om dagen.
    Då räknar vi ut det här en portion av deras gainer är 100g och han drar vi säger 4st om dagen det är 400g om dagen 4kg=4000g dvs 4kg gainer räcker 10dagar och en vikt uppgång på 2kg på 10 dagar räknar jag som en snabb uppgång av vikt

Okey tack för snabba svar. Men hur i tusan ska man veta om det ger resultat. jag menar har man tränat i ett antal år så gör man ju ingen jätteuppgång i vikt under en månad tex.

Det ger inte resultat mer än att det är protein. För lite protein gör det svårt/omöjligt att bygga muskler effektivt, men ”whey”, vassle, är bara mjölkprotein och har ingen speciell ”effekt” bara för att det är i pulverform.

Du går inte upp i vikt av proteinpulver i sig.

Nej det är jag medveten om men jag menar hur märker man skillnad från ett proteinpulver till ett annat proteinpulver. Förutom eventuella bieffekter som kass i magen och liknande.

broddan wrote:
    Nej det är jag medveten om men jag menar hur märker man skillnad från ett proteinpulver till ett annat proteinpulver. Förutom eventuella bieffekter som kass i magen och liknande.

Det gör man inte,möjligen i plånboken och på smaken.

X gram vassleprotein från märke Y har lika stor uppbyggande effekt som samma mängd från märke Z.

dr Nick wrote:
    Det gör man inte,möjligen i plånboken och på smaken.

Så du menar att det inte är någon skillnad på whey 80 och whey 100?

Några gram mer protein mer 100g, lite mindre laktos, ännu större hål i fickan.

King Grub wrote:
    X gram vassleprotein från märke Y har lika stor uppbyggande effekt som samma mängd från märke Z.

Finns det någon som har gjort några utträkningar på detta?eller ska man fortsätta leta tills man hittar ett pulver både kroppen och plånboken tycker om, utan att sitta på någon vetenskap vad pulvret egentligen innehåller.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 19 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.