Home › Forums › Kosttillskott › Någon som provat Brutal Fx?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
17 januari, 2011 at 15:52 #411852Anonym anvandareMember
Jag kör sedan en tid tillbaka med EAA efter att ha läst mkt intressant om det. Det fungerar bra men jag funderar på att börja med någon PWO produkt alternativt beta-alanin.
Enligt vad jag har läst så skall EAA tas på tom mage. Hur fungerar det tillsammans med PWO produkter som ofta rekommenderas att tas med malto?
Om inte annat så är jag mkt intresserad av tips.
17 januari, 2011 at 23:08 #411853Anonym anvandareMemberTonyH wrote:Jag kör sedan en tid tillbaka med EAA efter att ha läst mkt intressant om det. Det fungerar bra men jag funderar på att börja med någon PWO produkt alternativt beta-alanin.Enligt vad jag har läst så skall EAA tas på tom mage. Hur fungerar det tillsammans med PWO produkter som ofta rekommenderas att tas med malto?
Det fungerar utmärkt att ta tillsammans med PWO..
Finns inget direkt som stör proteinsyntesen när man kombinerar dem.18 januari, 2011 at 13:26 #411854Anonym anvandareMemberTonyH wrote:Jag kör sedan en tid tillbaka med EAA efter att ha läst mkt intressant om det. Det fungerar bra men jag funderar på att börja med någon PWO produkt alternativt beta-alanin.Enligt vad jag har läst så skall EAA tas på tom mage. Hur fungerar det tillsammans med PWO produkter som ofta rekommenderas att tas med malto?
EN PWO tar man ju vanligen 30-45 minuter innan träning för att alla ämnen sa hinna gå ut i blodet och nå sina eventuella målorgan innan träningen börjar. EAA tas normalt direkt innan träningen för att stimulera proteinsyntesen. Tar du EAA’n för tidigt uteblir effekten. Hurvida två doser av EAA innan träning – t ex en dos 45 minuter innan och en direkt innan träning – påverkar dosen direkt innan träning tror jag inte har testats men det är inte värt risken att ta EAA samtidigt som PWO’n tills annat har bevisats.
Det är inga problem om du tar malto till PWO’n. Mitt tips är att även blanda en drink med EAA + malto och dricka under träningen och sen fylla på med protein och kolhydrater (mat eller i tillskottsform) efter träning.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.