När gjorde du en hälsoundersökning senast?

Home Forums Kosttillskott När gjorde du en hälsoundersökning senast?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 53 total)
  • Author

En liten funderare till dig som tränar hårt och sköter din kost samt tar dina diverse mineral- och vitamintillskott:
    När tog du reda på fakta om hur din kropp egentligen mår? Det kanske är dags för en hälsoundersökning?

:)

Satt och funderade på detta precis i denna sekund. Märkligt :)

Mirre wrote:
    En liten funderare till dig som tränar hårt och sköter din kost samt tar dina diverse mineral- och vitamintillskott:
    När tog du reda på fakta om hur din kropp egentligen mår? Det kanske är dags för en hälsoundersökning?

:)

Gör en ”rejäl” hälsoundersökning minst 1ggr/år. Har gjort så under ganska många år

Jag har läst att hälsoundersökningar är onödiga så länge man mår bra.

Oj, det var ett bra tag sedan.. ja det kanske är på tiden :D

Jag var på en senast förra veckan. Blir en gång per år. Skönt att veta att ens njurar, lever, sköldkörtlar, blodplasmanivåer och annat såsom halter utav LDC och HDC likaså ämnesomsättning, blodtryck m.m.

Och vet ni vad, jag är frisk. Hade något högre kreatininhalter i blodet än genomsnittlige Svensson men det berodde endast på att jag enligt läkaren hade mer muskelmassa än den genomsnittlige också. :D

Jag har tänkt tanken faktiskt, men bara nu på sistone. Var evigheter sen.

En gång om året genom jobbet. Även konditionstest.

Är det verkligen nödvändigt då? Nog för att jag gillar att få prostatan undesökt lika mycket som alla andra… Men jag vill inte lägga ner tid och pengar på något som är onödigt?

I förrgår tog jag sänkan och nya Hb-prover.

130 i Hb vilket innebär att jag har blivit frisk från min anemi! Grattis till mig!:yahoo:

Sänkan var det inget fel på men det var det inte sist heller. Jag känner mig dessutom mycket mycket bättre än i somras då jag först tog kontakt med vården så resultatet var i enlighet med vad jag trodde. Järntabletter dagligen, en Möller’s total varannan dag, mindre fullkorn och lite mer kött har gett resultat.:)

detta skall bokas imorn :devil:

Har aldrig varit på någon vad jag kan minnas. Skulle vara intressant, vad brukar det kosta ungefär och vad gör man där? Behöver man bara lämna ett blodprov?

Eddie Vedder wrote:
    130 i Hb vilket innebär att jag har blivit frisk från min anemi! Grattis till mig!:yahoo!

Har du märkt av att det är lättare med löpningen? Eller på andra sätt som att du är piggare. Berätta för jag är nyfiken :D

Andreaz Engström wrote:
    Har du märkt av att det är lättare med löpningen? Eller på andra sätt som att du är piggare. Berätta för jag är nyfiken :D

Löpningen funkar bättre men å andra sidan har jag ju varit skadad så där är det svårt att uttala sig.

Men utan tvekan mår jag bättre och känner mig piggare. När det var som värst upplevde jag en hel del utmattningssymptom, initiativlöshet, sjukt trött även om jag sov flera tupplurer på dagen, svårt att koncentrera mig ofta, kunde få yrsel o.s.v.

Allt det är bättre nu. Jag orkar mer, är mer koncentrerad, mer motiverad och har bättre ork. Konstigt nog känner jag att det inverkar mer positivt på styrketräningen. Antagligen för att konditionen alltid är prioritet 1 så när jag känt mig illa däran är det styrketräning som jag skiter i och får minst lust till. Men i vilket fall ÄR det skillnad, tveklöst.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 53 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.