Nattprotein – too much?

Home Forums Kosttillskott Nattprotein – too much?

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 16 through 20 (of 20 total)
  • Author
    mccarlsson wrote:
    Generellt så tas ”whole food” (kan för tillfället inte komma på en bra svensk term), dvs riktig mat, inte pulver, upp långsammare. Dessa är ganska logiskt då man tänker på all omgivande vävnad som skall brytas ner.
    mccarlsson wrote:
    Så en rejäl biff lär förse kroppen med en kontinuerlig ström aminosyror under nästan hela natten.

Mjo, det kan jag hålla med om. Klassiker tycker jag är proteinpulver i vatten, bröd i vatten och en köttbit i vatten.

Ger väl en generell bild på hur olika sakerna är :)

Rött kött ger förhållandevis snabbt protein, i synnerhet om det tuggas väl.

Kyckling och kött är inte så långsamt, medan fisk är det.

Kanon. Tack för all rådgivning!

Inhandlade en bytta med kasein idag. Skall bli kul och se om man får till en ok pudding att käka innan sänggående. :)

Sagara wrote:
    Ok, kan börja med lite bakgrundsfakta gällade min träning och kost:

Tränar mellan 3 – 4 ggr i veckan. Innan varje träning tar jag PWO (Jack3d) tillsammans med EAA-XX. Efter varje träningspass tar jag en gainer blandat med en skopa (5 gr) kreatin. Sen väntar jag mellan 1 – 2 timmar med måltid efter gainer-intaget. Sammanlagt äter jag mellan 3 – 4 måltider per dag, exklusive gainern på träningsdagar.

Jag har på senaste tiden funderat lite på det här med nattprotin, dvs långsamt kaseinprotein innan sänggående. Tänker att det kan vara ett bra tillskott samtidigt som jag tänker att det kanske bli för mycket protein. Kroppen kan ju inte ta upp hur mycket som helst?

Så vad tror ni, med tanke på mitt proteinintag, tror ni att det blir överdrivet mycket om man även skulle börja med nattprotein på träningsdagar?

Jag äter Body Science EAA-XX samt håller ett allmänt högt proteinintag per dag 250- 300gram.

Tycker det fungerar utmärkt, cirka 2 måltider per dag är Kaseinbaserad protein drink = Diet Fuel

Ofta är sista målet en Diet Fuel Choklad.

Vet inte hur du äter i övrigt, men ovan har du mitt upplägg som jag mår bäst av..

Olle Sparringsjö wrote:
    Jag äter Body Science EAA-XX samt håller ett allmänt högt proteinintag per dag 250- 300gram.

Tycker det fungerar utmärkt, cirka 2 måltider per dag är Kaseinbaserad protein drink = Diet Fuel

Ofta är sista målet en Diet Fuel Choklad.

Vet inte hur du äter i övrigt, men ovan har du mitt upplägg som jag mår bäst av..

Var faktiskt förbi er igår och köpte HumaPro (den där EAA-mixen) och 2 kg Body Science Kasein-protein (blev en chokladpudding innan jag gick och la mig…). :)

Zippade på EAA:n under gympasset igår och det kändes faktiskt rätt bra. Hade rätt bra med energi under hela passet.

Viewing 5 posts - 16 through 20 (of 20 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.