- This topic is empty.
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
Viewing 3 posts - 1 through 3 (of 3 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Kosttillskott › Ngt bra tips?
Jag gör denna tråd åt en kompis, då han inte har ett eget konto.
Han väger ca: 110 kg och är 195 cm lång. Han vill minska i fettmassa och öka i muskelmassa. finns det ngt kosttillskott som ni kan rekomendera som kan hjälpa till på vägen. Han gymmar 4 ggr i veckan.
Mvh
Förtydligar Roberts svar: Det är nästintill omöjlligt att samtidigt minska i kroppsfett och öka i muskelmassa. Därför bör din vän överväga om han först vill styrketräna, överäta och förhoppningsvis lägga på sig ett par kilo muskler för att sedan deffa (definiera: minska i kroppsfett och förtydliga sina muskler) bort allt fett. Eller omvänt, dvs banta först och växa sen.
Sen tror jag inte att det finns något mirakelpulver ute på marknaden, som är lagligt dvs, här i Sverige. Men att optimera sin träning genom att tillföra essentiella aminosyror kring träning är till sin fördel, så det om något skulle jag rekommendera din kompis att han tar i samband med tunga basövningar och mycket slit på gymmet.
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY