”Non responder” på kreatin

Home Forums Kosttillskott ”Non responder” på kreatin

• This topic is empty.
Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • Author

Jag har under mina år provat ett flertal kreatinkurer utan egentligen några resultat som helst. Sista försöket jag gjorde var nu i våras då jag dubbeldoserade och körde 10g/dag efter uppladdningsfasen och körde det i 5 veckor utan att märka någon skillnad alls.

Nu har jag köpt kre alkalyn för att prova om ajg svarar på detta. Har för mig att jag läst någonstans att det finns en chans att en ”non responder” på kreatin kan få resultat med kre alkalyn.

Finns det någon med egen erfarenhet om detta?

Jodå visst händer det att folk inte får effekt på kreatin! Jag är en av dem som får taskig effekt nu för tiden…

Det du får experimentera med är att ta kreatinet ALLTID med mat, helst proteinshake med kolhydrater i. Det förbättrar upptaget av kreatinet.

Men det kanske enskillt effektivaste är ändå ALA. Denna produkt var en riktig storsäljare för 5-10 år sedan. Att inte fler använder den idag vet jag inte men den är helt suverän på att hjälpa till med bla. inlagringen av kreatin i muskelcellerna.
    Har använt ALA sista 5 åren med kreatin och får bra effekt av kreatin.

Det viktiga här är att du väljer en produkt av bra kvalité som innehåller hög halt av R-ALA. 2 val är AST R-ALA eller min Favorit Fairings ALA.

600-800mg per dag är lagom.

Vänl,,,
    Tobbe

Jag har personligen märkt att det beror på hur vältränad jag är och vilken typ av träning jag kör. Tidigare då jag varit halvt som halvt vältränad har jag inte märkt någon större skillnad. Nu när jag ligger på absoluta topp och kör tung träning har kreatinet givit en helt sjukt enorm ökning i styrka. Likaså gäller för min adepter som tidigare inte märkt någon större effekt av kreatinet tidigare heller. Men under min Coaching ligger på absoluta topp har således också fått enorma styrkeökningar. Naturligtvis har den ökade vätskeansamlingen i kroppen en stor del i det hela. Men faktum är att styrkeökningarna är gynnande för våran träning och effekten kostnadseffektiva. Jag betalade 89kg för 500g. för 2 månaders bruk. Verkligen inga pengar bortkastade i sjön. Som ovan nämner är intaget viktigt för maximalt upptag. Helst tillsamman med snabba kolhydrater eller mat som sagt var….

Faktiskt så gjorde jag just en överdosering sista försöket då jag dubblade dosen och körde just 50g/dag under en 7 dagars uppladdning för att sedan köra 10g/dag under sex veckor efteråt. Men märkte inte av någon effekt.
    Dock så har jag inte så regelbundet tagit kreatinet tillsammans med snabba kolisar.
    Kanske får prova det.

Viewing 5 posts - 1 through 5 (of 5 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.