Home › Forums › Kosttillskott › Nya tag, nya kosttillskott!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
30 maj, 2011 at 00:26 #370442Anonym anvandareMember
Hej!
Jag är snart klar med min deff och har nu tänkt bygga muskler. Ingen grisbulk utan hade tänkt lägga på ca 1kg/månad, dvs. 250kalorier överskott.
Har tidigare kört på vassleproteinet, Whey80 från GG. Jag hade tänkt köra det igen och ta det efter träningen. Men sen så har jag hört lite om EAA. Har sökt på GG men hittar inget EAA, var kan man köpa det?
Ifall jag vill köra på EAA och vassleprotein, hur ska jag då dela på det? Vassle innan träningen och EAA efter träningen eller är det bara onödigt? Tycker ni att det räcker med 1?Har tidigare även med testat creatine monohydrat från GG, och det funkade inte alls. Var tydligen så kallade no responder. Finns det något som gör att jag kan svara på kreatin?
Vilka andra kosttillskott tycker ni att jag behöver för att optimera min muskeluppbyggning?
Tack!
30 maj, 2011 at 00:26 #60064Anonym anvandareMember30 maj, 2011 at 09:54 #370443Anonym anvandareMemberDu kan köpa EAA på gymgrossisten. Finns under gruppen Aminosyror.
30 maj, 2011 at 12:43 #370444Anonym anvandareMemberJag tror nog att jag tar Vassle ist för EAA. Har kört det tidigare och ska nog köra det igen. Tänkte köra vassle direkt efter träningen.
Men något innan och under träningen? Något att rekommendera? Funderar på koffeintabletter innan träningen, något mer?
Ni som kör på koffeintabletter. Var köper ni den ”bästa” samt billigaste?
30 maj, 2011 at 14:12 #370445Anonym anvandareMemberOm du vill få mer vilja, motivation och jävligt taggad rekommenderar jag PWO. För mig gör det att man orkar träna mer och hårdare:). Personlig favorit är Xpand från Dymatize. Om du har någon kompis som har en PWO kan du fråga om du får testa, så kan du själv avgöra om det är värt eller inte. Annars finns Hot Blood för en billig peng eller en liten burk Xpand
3 juni, 2011 at 09:05 #370446Anonym anvandareMemberJag tycker att du skall köra på följande produkter:
VP2 Whey Isolate
Micronoized Createine
Muscle-XGFAlla produkter ifrån AST Sports Science. Du får räkna med att det kommer kosta. Men enligt vetenskaplig forskning, som finns tillgängligt för alla, så är deras produkter väldigt väldigt effektiva.
Det jag gillar med AST Sports Science är deras forskning kring deras kosttillskotsprodukter. Jag har inte varit med om något annat företag som med 100% verkligen ägnar sin tid åt forskning, som bevisar att deras produkter fungerar och hur dom fungerar.
3 juni, 2011 at 09:11 #370447Anonym anvandareMemberNewton wrote:Jag tycker att du skall köra på följande produkter:VP2 Whey Isolate
Micronoized Createine
Muscle-XGFAlla produkter ifrån AST Sports Science. Du får räkna med att det kommer kosta. Men enligt vetenskaplig forskning, som finns tillgängligt för alla, så är deras produkter väldigt väldigt effektiva.
Det jag gillar med AST Sports Science är deras forskning kring deras kosttillskotsprodukter. Jag har inte varit med om något annat företag som med 100% verkligen ägnar sin tid åt forskning, som bevisar att deras produkter fungerar och hur dom fungerar.
Oj. Nu blir jag nästan rädd, sa du forsking om DERAS ENGA produkter? Förstår du inte att företag gör allt för att sälja? Hur ska ett vanligt vassleprotein vara väldigt effektivt?
OnT: Kör EAA före och efter, eller vassle före och efter, eller bara efter eller före. Kreatin är ett tillskott jag skulle rekommendera men har du prövat det kanske det är onödigt att köpa en påse till om du inte tyckte att det fungerade.
3 juni, 2011 at 09:29 #370448Anonym anvandareMemberBjern wrote:Oj. Nu blir jag nästan rädd, sa du forsking om DERAS ENGA produkter? Förstår du inte att företag gör allt för att sälja? Hur ska ett vanligt vassleprotein vara väldigt effektivt?OnT: Kör EAA före och efter, eller vassle före och efter, eller bara efter eller före. Kreatin är ett tillskott jag skulle rekommendera men har du prövat det kanske det är onödigt att köpa en påse till om du inte tyckte att det fungerade.
AST Sports Science är ett företag som sysslar med forskning och tillverkning av kosttillskott. Du kan ladda ner forskningen från deras webbsida. Forskningen presenterades på American College of Sports Medicines årliga konvent.
Vassleprotein kan vara effektivt än ett annat vassleprotein på flera olika punkter.
VP2 är effekt pga följande:
”VP2 har förbättrad upptagningsförmåga och kan transportera stora mängder nödvändiga aminosyror för proteinsyntes direkt till muskler och annan vävnad. Den här förbättrade transportförmågan gör att man lättar på trycket som muskler har på att förse alla organ och vävnad i kroppen med dessa aminosyror. Det ger en kraftfullare tillgång av aminosyror i musklerna vilket bidrar till en mer stabil, konstant proteinsyntes, cellvolym och muskelanabolism.
Med VP2 får du en hög cysteinnivå i blodomloppet. Vetenskaplig forskning visar att det är nödvändigt för proteinregleringen som pågår i kroppen. En hög konstant tillgång på cystein gör att proteinmetabolismen styrs mot tillväxt istället för nedbrytning av musklerna. VP2s cysteintillförsel innebär att musklerna inte behöver arbeta lika hårt, alltså förbättras muskelanabolismen och styrkan. VP2 innehåller också mycket cystin (två cysteinaminosyror som sitter ihop). Det är en dipeptid som är extremt sällsynt i vanlig mat och andra proteinpulver. Den är viktig för att bilda glutation i kroppen.
Glutation är hörnstenen för alla antioxidanter och avgiftningsprocesser i hela kroppen och är den tredje biokemiska väg som leder till muskeltillväxt och mer styrka.
Forskning på sambandet mellan glutation och muskeltillväxt finns där. Tung och intensiv träning minskar mängden glutation i kroppen. Ökning av cellulärt glutation leder direkt till en ökning av muskelmassa och styrka. VP2 bidrar till förhöjda nivåer av glutation för dynamisk mer massa och styrka.”
Intel som tillverkar processorer gör ofta tester med sina produkter och jämför dem med andra produkter. Dessa resultat presenteras på en rad olika konferanser och mässor. Där framgår det klart och tydligt att Intel är bäst. Detta har även förtydligats och bevisats genom att personer köper Intel och testa i spel benchmarkingprogram och får bästa resultat jämfört med exempelvis AMD.
Alltså så menar du, med antagande på det du skrev ovan, att detta är ren propaganda av Intel för att dom skall sälja?
Nu blir nästan jag rädd.
3 juni, 2011 at 09:29 #370449Anonym anvandareMemberNewton wrote:Jag har inte varit med om något annat företag som med 100% verkligen ägnar sin tid åt forskning, som bevisar att deras produkter fungerar och hur dom fungerar.Eftersom all forskning på tillskott innebär att deltagarna får tillskott någonstans ifrån så är det ju massor av producenters produkter som testas utan att det framgår vilken.
Och de kan ju jämföras med AST-studierna. Då ser man att det inte gör någon skillnad. Men det är ju uppenbart att deras egna forskning ger goodwill eftersom folk på fullaste allvar faktiskt verkar tro att det är bättre bara därför.
3 juni, 2011 at 09:38 #370450Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Eftersom all forskning på tillskott innebär att deltagarna får tillskott någonstans ifrån så är det ju massor av producenters produkter som testas utan att det framgår vilken.Och de kan ju jämföras med AST-studierna. Då ser man att det inte gör någon skillnad. Men det är ju uppenbart att deras egna forskning ger goodwill eftersom folk på fullaste allvar faktiskt verkar tro att det är bättre bara därför.
Se min liknelse om Intel.
Du kan själv testa det genom att köpa en Intel-CPU och testa den jämfört med exempelvis en AMD.Gör även detta med en produkt, exempelvis VP2 och sedan jämför du denna med exempelvis den populära produkten Whey-80.
3 juni, 2011 at 09:41 #370451Anonym anvandareMemberNewton wrote:Se min liknelse om Intel.
Du kan själv testa det genom att köpa en Intel-CPU och testa den jämfört med exempelvis en AMD.Gör även detta med en produkt, exempelvis VP2 och sedan jämför du denna med exempelvis den populära produkten Whey-80.
Jag hade vilja vetat vad de har för magisk ingrediens som gör att deras kreatin, whey och aminosyre-produkt som gör dom så mycket bättre och prisvärda, jämfört med andra?
3 juni, 2011 at 09:44 #370452Anonym anvandareMemberNewton wrote:Se min liknelse om Intel.
Jämförelsen haltar eftersom et är betydligt lättare att göra en objektiv jämförelse. AST’s studier är ju upplagda för att just visa att deras produkter är bäst. Typ som när de testade VP2 mot kasein. Inte mot ett annat vassleprotein. Allt publiceras ju inte ens utan får bara presenteras på konferenser som posters. Vilken antyder att det kanske inte ens tar sig igenom peer review.
Jag tror du har en viss övertro till vad de egentligen visat.
3 juni, 2011 at 09:46 #370453Anonym anvandareMemberBjern wrote:Jag hade vilja vetat vad de har för magisk ingrediens som gör att deras kreatin, whey och aminosyre-produkt som gör dom så mycket bättre och prisvärda, jämfört med andra?Det framgår väl ganska tydligt i det citatet jag postade?
Allt beror ju på hur tillskottet utvecklas.3 juni, 2011 at 09:48 #370454Anonym anvandareMemberEddie Vedder wrote:Jämförelsen haltar eftersom et är betydligt lättare att göra en objektiv jämförelse. AST’s studier är ju upplagda för att just visa att deras produkter är bäst. Typ som när de testade VP2 mot kasein. Inte mot ett annat vassleprotein.Jag tror du har en viss övertro till vad de egentligen visat.
Vad menar du med en objektiv jämförelse? Intel gör ju tester och lägger upp dem för att visa att deras produkter är bäst.
3 juni, 2011 at 09:49 #370455Anonym anvandareMemberNewton wrote:Allt beror ju på hur tillskottet utvecklas.Ja eller att man som sagt väljer att jämföra på ett helt orättvist sätt så att resultaten blir det man vill.
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.