OBS..Pris höjning av protein!!..OBS

Home Forums Kosttillskott OBS..Pris höjning av protein!!..OBS

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 53 total)
  • Author

:( Vill bara råda alla byggare där ute att kolla med era leverantörer av protein o gainer för inom en väldigt snar framtid kommer alla protein lev att höja sina priser med 20 till 30% för att mjökpulver priserna har höjts..

Jag har fått info från dom 2 jag köper av o dom gör höjningen nu i Juli.
    Snabba på att bunkra upp!!:ph34r:

Inte speciellt kul. Har också läst detta någonstans, minns inte vart.

För många kineser…
    Deras barn äter upp all mjölkersättning…
    Jag har redan fått höjda priser på allt jag importerar men har valt att försöka hålla kvar mina priser ändå..

ZONE

Thomas.B wrote:
    Blir ingen höjning såvitt jag vet. Och 30% är ju att glömma att höjningen skulle blitt.

Tyvär kommer nog höjningen att sluta runt 30% på alla råvaror my friend…
    ZONE

Har hört att det beror på mjölkbrist inom EU, har lett till att så mkt mjölk som möjligt går till osttillverkning, därför kommer främst kasein att bli dyrare.

holma82 wrote:
    Har hört att det beror på mjölkbrist inom EU, har lett till att så mkt mjölk som möjligt går till osttillverkning, därför kommer främst kasein att bli dyrare.

Som jag skrev..så många kineser..sant!

ZONE

Också hört nått om det här med kineserna, att dom skulle börja med det i skolan och däför skulle det bli dyrare ungefär…

Martin. wrote:
    Också hört nått om det här med kineserna, att dom skulle börja med det i skolan och däför skulle det bli dyrare ungefär…

Nej..det går åt till mjölkersättning..too many babys.

ZONE

Thomas.B wrote:
    Blir ingen höjning såvitt jag vet. Och 30% är ju att glömma att höjningen skulle blitt.

Även din sponsor har gått ut med att stora prishöjningar kommer. Som det ser ut nu kommer priset att stiga mellan 15-40% under sensommar/höst

Faktorerna är många: Kineser som Zone skrev ,minskade EU bidrag till mjölkproducenter samt att många länder utanför EU har slutat att exportera för dom behöver all mjölk själva.

Dessutom har foder blivit dyrare tack vare alternativa energikällor trissar upp pris på råvaror:|

Inga proteintillverkare skriver kontrakt längre utan det är ”dagspris” som gäller.

GG har lagt upp information om prishöjning från olika leverantörer på sin sida

zonecapone wrote:
    Nej..det går åt till mjölkersättning..too many babys.

ZONE

Men för sjutton, vad är det för fel på att amma ungarna?! Säkert en ondskefull plan av kineserna för att göra västvärlden klen och lättinvaderad. :p

Här är några av de förklaringar vi fått. Liknande saker har hänt förr…. det är nackdelen med naturliga råvaror.

• Minskad mjölkproduktion inom EU, bl.a. på grund av torka sommaren 2006
    • Mer mjölk går till ost inom EU, mindre till SMP (skummjölkspulver)
    • Minskande tillväxt av mjölkproduktionen i USA och högre intern konsumtion har lett till minskad export (av SMP)
    • Drastiskt minskad export av SMP från Australien och Nya Zeeland pga svår torka
    • Minskad export från Argentina och Indien pga exportskatter
    • Foderindustrin i EU förbrukar enorma mängder mjölkråvaror. När tillgången på SMP minskat och priserna ökat, har foderindustrin gått över till vasslebaserade råvaror. Detta har i sin tur kraftigt drivit upp priserna på vassleprodukter

Gött att man använder Esa Pro i detta läget:D synd med kasseinet bara, hade tänkt börja med det snart, men så blir det inte då.

Jonas Olsson wrote:
    Gött att man använder Esa Pro i detta läget:D synd med kasseinet bara, hade tänkt börja med det snart, men så blir det inte då.

Tyvärr verkar även priserna på aminosyror gå upp. Vet inte vad det beror på men det är tydligen brist på någon råvara för tillfället. Vi har fått boka upp större mängder för att vara säkra på att få det vi behöver. Det är dock inte fråga om samma höjningar som på proteinmarknaden.

Gustav Johansson wrote:
    Kul med prishöjningar. Det var ju redan så billigt med kosttillskott…

:frust:

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 53 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.