Originalförpackning?

Home Forums Kosttillskott Originalförpackning?

• This topic is empty.
Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • Author

Skulle nu ikväll hälla över 4kg whey-80 till min hink som jag alltid använder men kom då på en sak. På alla dessa förpackningar står det ”förvaras i originalförpackning”. Finns det någon anledning till att göra det? Håller sig näringsinnehållet bättre eller vad?:|

Antar att det inte borde spela någon roll men var ändå tvungen att fråga er experter:up:

Skitsamma. När förpackningen väl är öppnad spelar det ingen roll.

Spelar ingen roll egentligen, bara du förvarar det i en bekväm och fuktsäker förpackning. Eftersom proteintillskott inte är vakumförpackade från början så finns redan syre i förpackningen.

Vänl,,,
    Tobbe

muskelbyggarn wrote:
    Spelar ingen roll egentligen, bara du förvarar det i en bekväm och fuktsäker förpackning. Eftersom proteintillskott inte är vakumförpackade från början så finns redan syre i förpackningen.

Vänl,,,
    Tobbe

Precis så jag resonerade. Jag menar kaffe ska man ju inte hälla över från originalförpackningen fast det e ju vacumförpackat:up:

Lind-Wall wrote:
    Precis så jag resonerade. Jag menar kaffe ska man ju inte hälla över från originalförpackningen fast det e ju vacumförpackat:up:

Fast ha ett öppnat kaffepaket är ju ingen höjade, ostabilt skit :-)

Och likadant med billiga proteiner som inte ens orkar leverera i en riktig plastburk :P

Vänl,,,
    Tobbe

muskelbyggarn wrote:
    Fast ha ett öppnat kaffepaket är ju ingen höjade, ostabilt skit :-)

Och likadant med billiga proteiner som inte ens orkar leverera i en riktig plastburk :P

Vänl,,,
    Tobbe

Betalar ju hellre lite mindre än att få en ny plastburk varje gång:).

Förstår inte vad du menar med kaffet? Konstigt formulerat;)

Lind-Wall wrote:
    Betalar ju hellre lite mindre än att få en ny plastburk varje gång:).

Förstår inte vad du menar med kaffet? Konstigt formulerat;)

Jepps, såg det nu. Vad jag menar är att kaffe vill man fylla i en annan förpackning som är mer stabil i skåpet. Ha en ranglig påse ”ståendes” i skafferiet är ingen höjdare – liknelsen då med billigt protein som också kommer i det formatet -behöver fyllas om i ny förpackning.

Vänl,,,
    Tobbe

Viewing 8 posts - 1 through 8 (of 8 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.