Home › Forums › Kosttillskott › Protein bars!
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
20 augusti, 2011 at 14:48 #52164
Anonym anvandare
Member20 augusti, 2011 at 14:48 #127351Anonym anvandare
MemberTjena, ska göra ett inköp från gymgrossisten och tänkte köpa lite proteinbars bland annat!
Min fråga är om de e ”bra” att äta sånt? Hört från personer runt omkring att dom stoppar ner konstiga saker i dom..undrar bara om de är så eller om de inte är något att oroa sig för.. sen om ni har några tips på vilka bars som är mest prisvärda! Ha de bra!:up:
20 augusti, 2011 at 15:05 #127352Anonym anvandare
MemberKolla på innehållet, finns ju bra bars. Men dom g¨r väl på 15-17kr/st.. Kolla hur mycket proteiner dom har sen helst utan socker om du hittar de lite.. och så lite kolisar så möjligt.. Swebar eller Dahlblads är väl bra!
20 augusti, 2011 at 16:29 #127353Anonym anvandare
MemberJag tycker att bars i alla dess former enbart är proteinberikat godis. Jag njuter bra mycker mer av exempelvis en 100-grammare Marabou, Delicatoboll, Snickers eller motsvarande. Skulle jag mot förmodan noja över proteinintaget är det bara att ta en proteindrink vid sidan om. Bars är dessutom vidrigt mycket dyrare än ”riktigt” godis sett till kr/kg.
21 augusti, 2011 at 20:46 #127354Anonym anvandare
MemberMycket socker, kanske att det är ett ”bättre” godis om man ser till att dom innehåller relativt mycket protein. Som tidigare nämnt, hellre 100g marabou och en shake vid sidan om i min mening.
21 augusti, 2011 at 20:52 #127355Anonym anvandare
Memberprotein bars är värdelösa tycker jag, men är du verkligen i en ”hurry” så är dom väl helt okej, något snabbt som iaf är lite nyttigt, annars kan du baka egna.
finns recept+vids på youtube(en kille vid namnet leanbodyfitness typ) och finns nog här på body också eller flashback, dock inte sett något21 augusti, 2011 at 21:01 #127356Anonym anvandare
MemberDet är som en gainer i fast form.
22 augusti, 2011 at 17:45 #127357Anonym anvandare
MemberSkall man vara nogrann..
Kolla om barsen innehåller gelatinprotein..
Kroppen kan inte ta upp ett enda gram av dessa och använda i proteinsyntesen.Sen kan man även kolla så tillverkaren inte deklarerat på torrsubstans.
Vilket ger en högre % sats protein i baren än vad den egentligen gör..Räkna ihop kolhydrater + protein + fett..
Överstiger de totalt 85% stämmer inte deklarationen på proteinbaren.
Vatten och mineraler är över 15% i en proteinbar.
Normalt är 18-20%Ett vanligt protein pulver innehåller 4-6% fukt innan man blandat det och 2-5% mineraler.
Det är grundläggande saker om man skall hitta en någorlunda vettig protein bar.
Som exempel Body Science protein meal innehåller 20gram protein per bar (Cirka 38%)
Deklarerar man den på torrsubstans skulle den innehålla 42-43% proteinVilket vissa gör utan att deklarera det.
24 augusti, 2011 at 14:27 #127358Anonym anvandare
MemberTyvärr ingen vad jag har sett som har tagit hem Quest Protein Bar. Gillar innehållet i dom:
Protein Blend (Whey Protein Isolate, Milk Protein Isolate), Isomalto-Oligosaccharide* (100% Natural Prebiotic Fiber), Almonds, Water, Natural Flavors, Sea Salt, Lo Han Guo, Sucralose.
[http://www.questproteinbar.com/]
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.