Protein gainer eller Kreatin vad e tipset för mej

Home Forums Kosttillskott Protein gainer eller Kreatin vad e tipset för mej

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • Author

Hejsan jag försöker träna ca 4-5 gånger i veckan lite kondition men mest styrka.
    Jag har endel underhudsfett och är smått mullig eller vad man ska säga. Och detta vill jag då bli av med samtidigt som jag vill lyckas öka pumpen.

Så jag blir inte riktigt klok på det jag läser så ska ju kreatin ge mer ork o pump men finns så mycket så går vilse i den djungeln så söker tips om jag ska ha det och vilka som funkar bra?

Sen ska man ha gainer eller protein samtidigt som man försöker få bort lite fett?

ett par frågor jag vill ha hjälp med vill ni ha mer info fråga gärna då

Mvh Fredrik

Kreatin monohydrat är det säkra kortet när det gället kreatin så gå för det.

Ska du ner i vikt är inte gainer något att rekomendera… kör på protein

Gainer är som en proteinrik läskeblask.. skulle satsa på långsammare kollisar

ArtArtan wrote:
    Gainer är som en proteinrik läskeblask.. skulle satsa på långsammare kollisar

proteincola

Gainer är ju en färdigblandad mix av kolhydrater och protein som du får betala extra för. Onödigt! Käka mycket protein, dra ned på kolhydrater under hela dagen och använd dem bara innan träning så du får energi och har nytta av insulinspiken du får. Glöm inte proteinet innan träning.

Kreatin Monohydrat är mycket bra men binder även vätska. Kan även oroa magen. Finns alternativ som du tar bara träningsdagar innan passen.

Finns även PreWorkout för att ge dig ytterligare en energiboost då du behöver det. Satsa då på en produkt som innehåller Palatinos (Isomaltulose), långsamma kolhydrater vilket ger ett långsamt energitillskott under träningspasset.

Good luck:up:

Kör med protein shakes. Inga ganers om du ska gå ner i vikt.
    Mycket C-vitamin brukar funka mot dålig pump. Men aldrig funkat för mig.
    Ska du pressa med mycket lågt kroppsfett så är inte kreatin sådär super.

mycket bra svar och mycket tänkvärt.
    Gå ner i vikt är väl inte tanken utan mer omfördela lite eller vad man ska säga
    Som jag har förståt binder ju kreatin vätska ok då ökar man ju lite i vikt men de e ovesentligt om de gör så man får lite mer ork.
    Tips på märken där?

har även kollat lite på brutal fx från gymvaruhuset kan det vara nått tillsammans med protein?

Brulat är OK. TopFormula 900 g är likvärdigt och är också ett bra alternativ. Dessutom 150 g mer än Brutal och innehåller Palatinos som du kan ha nytta av!
    Annars kan jag starkt rekommendera Nanox Nanoproxil, en relativt ny produkt som är den bästa jag testat. Den är lite dyrare men den ger vad man betalar för. För mig ger den enorm pump och energi.

Passa dig för att dricka för mycket kaffe de dagar du använder pre workout om du har känslig mage.

Kör kreatinmonohydrat om du vill det, det är dokumenterat jättebra. ;)

Mattis wrote:
    Brulat är OK. TopFormula 900 g är likvärdigt och är också ett bra alternativ. Dessutom 150 g mer än Brutal och innehåller Palatinos som du kan ha nytta av!
    Annars kan jag starkt rekommendera Nanox Nanoproxil, en relativt ny produkt som är den bästa jag testat. Den är lite dyrare men den ger vad man betalar för. För mig ger den enorm pump och energi.

Passa dig för att dricka för mycket kaffe de dagar du använder pre workout om du har känslig mage.

Kör kreatinmonohydrat om du vill det, det är dokumenterat jättebra. ;)

Det starkaste jag dricker e oboy så den behöver jag inte oroa mej för. nu e lite grejer beställda så nu e det bara köra på

Mattis wrote:
    Käka mycket protein, dra ned på kolhydrater under hela dagen och använd dem bara innan träning så du får energi och har nytta av insulinspiken du får. Glöm inte proteinet innan träning.

Du måste mena efter träning, för mig veterligen har insulinspiken ingen viktig roll innan träning. En markant höjning av blodsockernivån innan träning kan nog snarare vara kontraproduktivt om du hållt lågt kolhydratintag resten av dagen. Precis efter träning, är den enda gång då insulin inte är fettinlagrande och större delen av kolhydraterna prioriteras att sparas i form av muskelglykogen.

brutal fx. Jag har haft dåliga resultat på alla deras produkter. Lägg till lite extra.

beciec wrote:
    brutal fx. Jag har haft dåliga resultat på alla deras produkter. Lägg till lite extra.

Tror inte att det är p.g.a. valet av märken du har fått ”dåliga resultat”. Kosttillskott är inga mirakelprodukter, det är inte bättre än helt vanlig mat.

Sen är ju brutal FX en PWO, dvs. en produkt vars huvuduppgift att ge extra energi inför träningspassen. Om det är det du menar med resultat så ber jag om ursäkt. Ville ändå få bort tron om att lite kosttillskott ska göra underverk.

Jag har åxå tänkt att börja med kreatin men har en fråga. Nu till jul åker jag utomlands i tre veckor och kommer inte kunna träna, är det någon idé att jag börjar med kreatin redan nu och kör med det i fyra veckor för att sedan ta ett uppehåll för att sedan återuppta det?? Om jag väntar med att börja med det till efter resan så kommer det bara bli typ 8 veckor med kreatinet innan det är dax för deff.. hmm
    Hur gör man?

Anton Johansson wrote:
    Du måste mena efter träning, för mig veterligen har insulinspiken ingen viktig roll innan träning. En markant höjning av blodsockernivån innan träning kan nog snarare vara kontraproduktivt om du hållt lågt kolhydratintag resten av dagen. Precis efter träning, är den enda gång då insulin inte är fettinlagrande och större delen av kolhydraterna prioriteras att sparas i form av muskelglykogen.

Att inte kolhydrater innan träning är en väldigt bra ide. Det är vid detta tillfälle du verkligen kan styra vad energin från kolhydraterna används till. Eftersom när man tränar drar en musklerna till sig massa energi och används till att prestera bra under passet. Dessutom bromsas insulinproduktionen genom att kroppen frisätter katekolaminer under och även en stund efter träningspasset vilket gör det ganska verkningslöst att inta kolhydrater direkt efter träning.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 16 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.