Home › Forums › Kosttillskott › protein med aspartam eller socker?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
9 november, 2010 at 20:31 #63651Anonym anvandareMember9 november, 2010 at 20:31 #431251Anonym anvandareMember
Hej,
JAg ska beställa nytt protein och vet inte riktigt vilket jag ska välja. Jag har kört body sicence 2 gånger i rad, men det smakar så illa så jag vill prova något nytt. Vad rekommenderar ni? Ska man ta ett protein med aspartam eller socker? Vad är för- respektive nackdelarna?
9 november, 2010 at 21:13 #431252Anonym anvandareMemberJag tycker Eiselt Double Chocolate är ett gott blandprotein med chokladsmak.
Välj ett proteinpulver med aspartam om du vill hålla nere på kalorierna och inte är rädd för sötningsmedel. Finns dock inget som tyder på att det ska vara farligt i små doser (mindre än 100 lite lightläsk per dag, exempelvis).
9 november, 2010 at 21:48 #431253Anonym anvandareMembernible wrote:Jag tycker Eiselt Double Chocolate är ett gott blandprotein med chokladsmak.Välj ett proteinpulver med aspartam om du vill hålla nere på kalorierna och inte är rädd för sötningsmedel. Finns dock inget som tyder på att det ska vara farligt i små doser (mindre än 100 lite lightläsk per dag, exempelvis).
+1 på denna..Double Pro Chocolate är fantastiskt god och då speciellt som efterrätt gjord som chokladpudding!
Annars finns Nanox Orbilox 8 med choklad smak (belgisk choklad) som tydligen ska vara skitgod den med..Har precis beställt en sådan så kan ej kommentera ännu om så är fallet, men allt tyder mot det!
10 november, 2010 at 08:03 #431254Anonym anvandareMemberJag väljer sötningsmedel eftersom det inte finns några bevis för att det skulle vara farligt.. Skulle man välja bort sötningsmedel är det inte mkt mat man kan äta idag=(
Tycker de varnar för canser för allt nuförtiden
Man kan få magcanser av att hångla för mkt men inte har jag hört att folk lägger av med det:P
Socker är farligt i överdos man kan få problem med hälsan det är iallafall bevisat. Tänderna likaså mår inte alltförbra tills lut eller humöret.Så mitt val var rätt lätt annars finns det väl smaklöst proteinpulver?? vågar dock inte säga om det är sötningsmedelfritt.. någon som vet??
10 november, 2010 at 10:14 #431255Anonym anvandareMemberCDJ wrote:+1 på denna..Double Pro Chocolate är fantastiskt god och då speciellt som efterrätt gjord som chokladpudding!Annars finns Nanox Orbilox 8 med choklad smak (belgisk choklad) som tydligen ska vara skitgod den med..Har precis beställt en sådan så kan ej kommentera ännu om så är fallet, men allt tyder mot det!
Var fanns belgisk choklad att beställa? Har letat efter den smaken
10 november, 2010 at 10:33 #431256Anonym anvandareMemberJ.v.K wrote:mmsport, chokladsmaken är belgisk choklad enligt beskrivningen”Orbilox 8 ® finns i 900 g i vanilj och belgisk choklad smak.”
Så pass, trodde choklad och belgisk choklad var två olika protein.
Men men tackar för hjälpen!10 november, 2010 at 10:48 #431257Anonym anvandareMemberMartin_Matti wrote:Så pass, trodde choklad och belgisk choklad var två olika protein.
Men men tackar för hjälpen!Korrekt..Chokladsmaken är belgiskchoklad!
Får förhoppningsvis mina produkter idag..Är väldigt spänd att jämnföra Orbilox mot Double Pro som jag tycker är sjukt god!
10 november, 2010 at 11:00 #431258Anonym anvandareMemberJ.v.K wrote:Förväntar mig en utförlig recension på din blogg :up:är själv nyfiken på proteinet som höjts till skyarna av Albin ^^
Hah, försöka att stoppa mig Johan! :p
Ja, han har lovordat denna till skyarna, så ska bli väldigt intressant att jämföra mot double pro´n som sagt var.Nu har jag inte DP hemma, men har ätit så pass många påsar av den att jag minns smaken! :up:
10 november, 2010 at 12:10 #431259Anonym anvandareMemberJ.v.K wrote:Förväntar mig en utförlig recension på din blogg :up:är själv nyfiken på proteinet som höjts till skyarna av Albin ^^
Jämfört med konkurrenterna i samma (eller något lägre) prisklass tycker jag inte alls att Orbilox belgisk choklad var särskilt bra. Samma tillverkares vassleisolat (Varcil R2) tycker jag däremot var grymt i cappuccinosmak.
10 november, 2010 at 12:32 #431260Anonym anvandareMemberJ.v.K wrote:Förväntar mig en utförlig recension på din blogg :up:är själv nyfiken på proteinet som höjts till skyarna av Albin ^^
Ja jag gör chokladsmet av den, dvs mäter upp proteinet i en djup tallrik och häller lite vatten på så jag rör ihop det till en tjock puddingkonsistens. = sjukligt gott, bästa jag smakat!
Fick ”Sam”, som för dagbok här på body att pröva det och såvitt jag förstår så kör hon inte på något annat än det nu. :up:
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.