Home › Forums › Kosttillskott › Protein och aminosyror?
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
16 november, 2010 at 18:14 #63577Anonym anvandareMember16 november, 2010 at 18:14 #428931Anonym anvandareMember
Hade tänkt börja använda BS protte och även BS Eaa/Bcaa 97-98 %.
Är det bra att använda båda eller bara onödigt?. Är ju trots allt 14. Ska man isf blanda i aminsyran i protten eller ta den en annan dag?Tacksam för svar!
16 november, 2010 at 18:40 #428932Anonym anvandareMemberkyokushin wrote:Hade tänkt börja använda BS protte och även BS Eaa/Bcaa 97-98 %.
Är det bra att använda båda eller bara onödigt?. Är ju trots allt 14. Ska man isf blanda i aminsyran i protten eller ta den en annan dag?Tacksam för svar!
EAA är enligt min personliga åsikt helt onödigt för dig. Räcker väll med proteinpulver och mat? Varför ska du lägga ut massa pengar på andra tillskott som du förmodligen inte ens vet hur du ska använda. Säger inte detta för att vara taskig mot dig, bara ett gott råd.
Du har den bästa tiden framför dig, kroppen full av hormoner. Bara att köra på så kommer du få bra resultat om du äter ordentligt och och kör hårt.
Att börja fundera på EAA osv redan nu ger mig dåliga vibbar.
17 november, 2010 at 02:24 #428933Anonym anvandareMemberÄh, ju tidigare desto bättre, här finns allt du behöver veta TS:
[http://www.kolozzeum.com/forum/showthread.php?t=127561]
17 november, 2010 at 16:58 #428934Anonym anvandareMemberSer inget negativt att börja med aminosyror, inget oroande alls. Inga farlig effekter vad jag har hört.
17 november, 2010 at 17:23 #428935Anonym anvandareMemberralle12 wrote:Ser inget negativt att börja med aminosyror, inget oroande alls. Inga farlig effekter vad jag har hört.Långtidseffekter har inte undersökts, men visst kan det finnas skäl för oro vid stora intag under lång tid.
17 november, 2010 at 18:52 #428936Anonym anvandareMemberGober wrote:Att börja fundera på EAA osv redan nu ger mig dåliga vibbar.Jag förstår inte ditt resonemang överhuvudtaget faktiskt x)
OT: Om du bestämmer dig för att köpa både Vasslepulver och EAA, så ta EAA:t precis innan och precis efter träning och vasslet när du vill öka ditt dagsintag av protein.
17 november, 2010 at 18:58 #428937Anonym anvandareMemberOkej, har fått ett par ollika svar nu . Vems tips ska man följa då…
17 november, 2010 at 19:16 #428938Anonym anvandareMemberChallemannen wrote:Jag förstår inte ditt resonemang överhuvudtaget faktiskt x)OT: Om du bestämmer dig för att köpa både Vasslepulver och EAA, så ta EAA:t precis innan och precis efter träning och vasslet när du vill öka ditt dagsintag av protein.
Jag pratar inte om att det är farligt, jag pratar om att JAG, alltså min personliga åsikt är att det är totalt onödigt att börja med aminosyror (i form av tillskott) vid 14års ålder. Dels kostar det pengar och dels är aminosyror i form av kosttillskott enligt mig överkurs för en ung nybörjare. Man kommer jävligt långt med träning och bra mat när man är ung och har kroppen full av hormoner.
Att jag ser dåliga vibbar har inget med om det är farligt att göra (vilket man faktiskt inte vet) utan att börja med överkurser inom tillskott så tidigt kan skapa ett onödigt optionanerade som kan få negativa konsekvenser.
Är du med på mitt resonemang nu
17 november, 2010 at 19:24 #428939Anonym anvandareMemberOk, du har säkert rätt med detta. Vill minnas att det oxå är 18års gräns på aminsyror på GG.
17 november, 2010 at 19:39 #428940Anonym anvandareMemberkyokushin wrote:Ok, du har säkert rätt med detta. Vill minnas att det oxå är 18års gräns på aminsyror på GG.Det är en rekommendation utifrån en försiktighetsprincip. Den bygger inte på en faktisk tro om att det är skadligt.
Men ja det föreligger vissa teorier om att supplementering av fria aminosyror kan påverka hjärnan och kroppens egna proteinmetabolism
18 november, 2010 at 18:32 #428941Anonym anvandareMemberOj då verkar det som man ska skippa det några år till. Bättre vara försiktig än oförsiktig och skit händer.
20 november, 2010 at 03:44 #428942Anonym anvandareMemberGober wrote:Jag pratar inte om att det är farligt, jag pratar om att JAG, alltså min personliga åsikt är att det är totalt onödigt att börja med aminosyror (i form av tillskott) vid 14års ålder. Dels kostar det pengar och dels är aminosyror i form av kosttillskott enligt mig överkurs för en ung nybörjare. Man kommer jävligt långt med träning och bra mat när man är ung och har kroppen full av hormoner.Att jag ser dåliga vibbar har inget med om det är farligt att göra (vilket man faktiskt inte vet) utan att börja med överkurser inom tillskott så tidigt kan skapa ett onödigt optionanerade som kan få negativa konsekvenser.
Är du med på mitt resonemang nu
Nu låter ditt resonemang rimligare, men, personligen tycker jag inte att det är speciellt mycket mer överkurs än att dra i sig sitt vasslepulver…
Dessutom är det lättare med förvaring/förtäring, då du helst blandar EAA:t med vatten ändå. Föredrar man mjölk till vasslepulvret blir det genast jobbigare med förvaringen t.ex
-
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.