Home › Forums › Kosttillskott › Proteindryck/kaka
- This topic is empty.
-
AuthorPosts
-
2 oktober, 2011 at 12:30 #318862Anonym anvandareMember
Tjenare! Första posten här för mig
I ungefär 2 veckor har jag kört med en gainomax efter träning men känner att jag nästan hellre skulle vilja göra min egen.
Men farsa springer väldigt mycket och gjorde förut en återställningskaka som jag brukade ta utav och äta efter gymmet men min gissning är att det innehöll ganska mycket kalorier gentemot en med protein i.
Så tänkte bara om lite tips av er här på forumet ang. recept till en egen proteindryck/kaka.
Tack så mycket i förhand!
2 oktober, 2011 at 12:30 #57715Anonym anvandareMember2 oktober, 2011 at 14:48 #318863Anonym anvandareMemberFinns en hel del i ”matlagning och recept” delen av forumet.
2 oktober, 2011 at 16:45 #318864Anonym anvandareMemberJo, tack.
Men har kollat lite och det mesta är experimentella recept. Tänkte höra om ett redan ”godkänt” recept
5 oktober, 2011 at 17:16 #318865Anonym anvandareMemberJeL wrote:Tjenare! Första posten här för migI ungefär 2 veckor har jag kört med en gainomax efter träning men känner att jag nästan hellre skulle vilja göra min egen.
Men farsa springer väldigt mycket och gjorde förut en återställningskaka som jag brukade ta utav och äta efter gymmet men min gissning är att det innehöll ganska mycket kalorier gentemot en med protein i.
Så tänkte bara om lite tips av er här på forumet ang. recept till en egen proteindryck/kaka.
Tack så mycket i förhand!
Är det nått speciellt du vill att din drink ska innehålla?
Annars har jag ett recept med mycket protein ( Men även en stor mängd fett ) / Fredrik
5 oktober, 2011 at 17:22 #318866Anonym anvandareMemberskaffa ett kasein proteinpulver och baka vanlig sockerkaka men ha i en rejälmängd av pulvret samt lite extra ägg så
6 oktober, 2011 at 17:47 #318867Anonym anvandareMemberTack för svar
Vill samtidigt gå ner lite i vikt så vill egentligen bara ha så kroppen återhämtar sig efter träningen.
6 oktober, 2011 at 18:42 #318868Anonym anvandareMemberJag kör sj med proteinpannkakor (färdig pulver som du blandar med vatten eller mjölk)
En burk keso samt lågkalorisylt till det.90 gram protein
35-45 gram kolhydrater
6 gram fettAnnars fattar jag inte vad du menar med recept på dricka?
Köp en mix av kolhydrater och protein och blanda bara med vatten, aftermax från ON kan jag rekommendera ifall du vill hålla dig till en återhämtnings drink som inte är alltför bombad med kolhydrater.6 oktober, 2011 at 18:44 #318869Anonym anvandareMemberFrelund wrote:Är det nått speciellt du vill att din drink ska innehålla?Annars har jag ett recept med mycket protein ( Men även en stor mängd fett ) / Fredrik
Fett och protein efter träningen :up:
Precis vad kroppen behöver6 oktober, 2011 at 19:12 #318870Anonym anvandareMemberOk, tack.
Som tidigare sagt så vill jag bara hålla mig inom åter-hämtningsskalan. Möjligtvis lite högre.
Vet inte alls mycket om kost tillskott då jag aldrig kört med det själv, därför jag fråga här efter lite hjälp då många här antagligen kör med det och har bildat egna uppfattningar om vad som är bra/inte bra
6 oktober, 2011 at 19:17 #318871Anonym anvandareMemberJeL wrote:Ok, tack.Som tidigare sagt så vill jag bara hålla mig inom åter-hämtningsskalan. Möjligtvis lite högre.
Vet inte alls mycket om kost tillskott då jag aldrig kört med det själv, därför jag fråga här efter lite hjälp då många här antagligen kör med det och har bildat egna uppfattningar om vad som är bra/inte bra
Protein och kolhydrater behöver du efter träningen, Gainomax funkar, men det är allt den gör.
Blir alltid billigare och bättre att blanda sj.
6 oktober, 2011 at 19:31 #318872Anonym anvandareMemberReceptet du posta innehåller 90 gram protein.
Jag väger ca 74kg och är 18år och har kollat upp och räknat ut att jag behöver ca 20-30 gram protein.
Så det receptet var ganska ”överdrivet” för mitt nuvarande mål. Har du något tips på en annan mix?
6 oktober, 2011 at 20:40 #318873Anonym anvandareMemberBenjamin wrote:Protein och kolhydrater behöver du efter träningen, Gainomax funkar, men det är allt den gör.Blir alltid billigare och bättre att blanda sj.
fitnessguru.se/35865-gainomax-nej-tack
6 oktober, 2011 at 21:13 #318874Anonym anvandareMemberintressant, tackar! Ska ta och läsa den!
6 oktober, 2011 at 22:34 #318875Anonym anvandareMemberJeL wrote:Receptet du posta innehåller 90 gram protein.Jag väger ca 74kg och är 18år och har kollat upp och räknat ut att jag behöver ca 20-30 gram protein.
Så det receptet var ganska ”överdrivet” för mitt nuvarande mål. Har du något tips på en annan mix?
Det är lugnt om du får lite mer protein i dig, det dör du inte av ; )
Du behöver inte ta 100 gram pannkaks pulver, halvera det och ta en halv burk keso istället. Men tränar du hårt och tar denna måltiden efter träningen så kan du med gott samvete trycka i dig mer protein, protein syntesen är bäst efter ett tungt pass. -
AuthorPosts
- You must be logged in to reply to this topic.