Proteinpulver som är … gott?

Home Forums Kosttillskott Proteinpulver som är … gott?

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 47 total)
  • Author

Halloj kära medlemmar,

Det senaste proteinoulvret jag testade (WNT Triple Protein, ”chokladsmak”) smakade apa, vilket får mig att fråga: måste proteinpulver smaka just apa, eller har ni ett proteinpulver märke att rekommendera som faktiskt är gott?

Huu, inte smakade det choklad inte …

Kassein protein från Body Science. Hitta godare protein är svårt :)

Det där med smak är ju högst individuellt vad man gillar men personligen tycker jag body science diet fuel blåbär är underbart god :up:

StringMaster: tackar! jag vill dock gärna ha något som med vassle

Johannes: klart att smaken är som baken och högst individuellt. Men jag tror att mat som generellt är riktigt äckligt smkar äkcligt för de flesta (med fungerande smaklökar).

Hime wrote:
    Johannes: klart att smaken är som baken och högst individuellt. Men jag tror att mat som generellt är riktigt äckligt smkar äkcligt för de flesta (med fungerande smaklökar).

Håller med. Vill du ha vassle är body science whey blåbär (skräll) och scitecs whey proffessional cinnamon/vanilla och vanilla very berry riktigt goda tycker jag

Orbilox slår allt i smak

Protein Delite, Strawberry White Chocolate från Scitec är utan tvekan det godaste jag druckit.

I övrigt 100% Whey, Rocky Road och Core Protein, hallon. Jag gillar iofs de som smakar mycket.

Säger som många andra så gillar jag Scitec Whey 100 i olika smaker.
    Vilken smak är ju personligt.

Body science casein är mycket god och finns alltid i skafferiet. Nanox orbilox choklad är väldigt god också. Kör bara diet Fuel nu på dieten, choklad god och bra värde.

Problemet med att ställa den frågan här är att alla som säljer, tillverkar eller är sponsrade naturligtvis rekommenderar sina egna (eller sin sponsors) produkter och höja dom till skyarna som dom absolut bästa och godaste någonsin.

Inget fel i det kanske, men det är värt att ta i beaktning.

Body science både whey och casein i smakerna blåbär samt päronsplit är ren njutning! :)

Tack för rekommendationerna.

Jorgen: hade faktiskt inte tänkt på det. Problemet med den sortens beteende är att, när jag väl smakat en eller flera av de rekommenderade pulvren, och finner dem rätt … ja, äkclig (som WNT), kommer det att reflektera dåligt på de/den som rekommenderar. Win in the short run, lose in the long one.

Återigen, smaken är som baken, men vissa smaker och lukter är som sagt rätt äckliga för i princip alla (typ: bajs och WNT:s proteinpulver).

Hime wrote:
    Tack för rekommendationerna.

Jorgen: hade faktiskt inte tänkt på det. Problemet med den sortens beteende är att, när jag väl smakat en eller flera av de rekommenderade pulvren, och finner dem rätt … ja, äkclig (som WNT), kommer det att reflektera dåligt på de/den som rekommenderar. Win in the short run, lose in the long one.

Återigen, smaken är som baken, men vissa smaker och lukter är som sagt rätt äckliga för i princip alla (typ: bajs och WNT:s proteinpulver).

Jag tror på trial and error. Man får helt enkelt testa sig fram tills man hittar ett märke man tycker är bra.
    Som du själv konstaterade, smaken är som baken.

Jorgen: indeed. Försöker dock undvika alltför mycket trial and error, då man köper 1kg åt gången och det kan kosta uppemot ca. 400 SEK för vissa märken.

Glömde iof. fråga: någon som testat TopFormulas proteinpulver? Har testat deras måltidsersättning och gillat den, men ej pulvret.

Får bli det eller Body Science alltså.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 47 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.