- This topic is empty.
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
Viewing 10 posts - 1 through 10 (of 10 total)
- You must be logged in to reply to this topic.
Home › Forums › Kosttillskott › Proteinpulver som inte klumpar sig?
Hej!
Behöver tips på något proteinpulver som inte klumpar sig när man skakar det med vatten. Finns det något pulver som blir lika klumpfritt vid skakning som när man kör det med stavmixer?
Mvh
BS whey protein har jag aldrig känt några klumpar i när jag dricker de.
Whey FX är ett exempel. Har aldrig upplevt några klumpar med det. Använder iofs alltid shaker så jag är osäker på hur det beter sig om man försöker röra ut det med sked.
Oavsett så finns det väldigt många goda smaker (blåbär och bananchoklad är två favoriter) och priset är riktigt bra.
Just nu använder jag Body Science Whey, tidigare har det varit Whey FX och Whey-80, aldrig haft problem med klumpar.
Optimum nutrition’s alla proteiner har alltid varit lättlösliga. Går att röra ner med sked också och få det lent men snabbast och smidigast är shaker.
Tack för tipsen, skall testa några av era förslag!
Av ren nyfikenhet – vilket proteinpulver använder du nu som klumpar sig så mycket i vatten?
+1
Har man en bra shaker ska det inte ens klumpa sig med proteinpulver som är fritt från klumpförebyggande medel (giftiga grejer för övrigt).
Scitec Nutrition 100% Whey Protein Professional, långt namn men det är vad det står på burken i alla fall.
Inte en enda liten klump eller korn, lika lättflytande som vatten!
BODY är tidningen för dig som vill träna lite hårdare, lite bättre och lite mer seriöst.
Vi lär dig hur du snabbt och effektivt kan skaffa dig din drömfysik och behålla den.
Varje månad i BODY