Recension av Body Science Testobooster – Ny formula!

Home Forums Kosttillskott Recension av Body Science Testobooster – Ny formula!

• This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 26 total)
  • Author

Inledning:
    Jag blev förfrågad att utvärdera MMSports Nya TestoBooster och tackade givetvis ja. Detta eftersom jag hört bra om BS tidigare Testobooster men även för att den nya versionen har ett väldigt intressant innehåll. Jag tackar Olle på MMSports för denna möjlighet. Tack!

Min träning & Övriga Tillskott:
    Jag har tränat som jag gjort tidigare, vilket innebär 5ggr/vecka. Utöver det fortsatte jag att äta som tidigare, samma tider och ungefär samma intag av kalorier (litet kaloriöverskott).

Under testperioden använde jag även följande tillskott:
    – Proteinpulver (både BS Whey 100% samt BS Kasein)
    – EAA-XX
    – Kreatin
    – Fiskolja
    – C-vitamin
    – ZMA

Effekt:
    Det har hänt en hel del saker sedan jag inledde min kur med BS nya TestoBooster, trots att jag blev sjuk i ett par dagar…

– Libidon, har stigit vilket jag anser positivt trots min ålder (är redan på G). Det är dock ingen extrem förändring, utan den håller mig på en nivå som går att kontrollera.
    – Styrka, jag har gjort styrkeökningar i flera övningar och kan pressa ut fler reps än tidigare på samma vikt. Framför allt i bänk, böj, mark samt andra ryggövningar.
    – Utseende, Anser mig själv blivit hårdare i kroppen på en någorlunda samma vikt som tidigare. Gått ned något vilket kanske beror på att jag var krasslig ett tag osv. Fått komplimanger på stranden, där folk tycker att jag blivit mer deffad.
    – Mått & Vikt, Viktmässigt har jag faktiskt gått ned lite, tror det är cirka 1-2kg. Mått runt armar har ökat med nästan 1-2cm vilket gör att jag nu spräcker 50cm-gränsen (ett av mina få mål). Måttet runt magen (midjemåttet) har minskat med cirka 4cm, vilket jag är glad för.

Bieffekter:
    I början kände jag inte av några bieffekter alls vilket jag trodde skulle förändras med tidens gång. Det kom dock aldrig någon direkt förändring och jag har klarat mig bra från bieffeker. Ingen huvudvärk, ingen munntorrhet och ingen yrsel eller illamående. Det jag dock har upplevt ett par gånger är en lättare halsbränna eller sura uppstötningar.

Utvärdering:

+ Styrkeökningar
    + Mer deffad look
    + Få biverkningar
    + Libido

Kommer inte på något minus faktiskt..

Jag har säkert glömt något, kommentera gärna det isf så skall jag försöka komplettera med mer information och utvärderingstext.

Hade varit intressant att veta under hur lång tid du körde testet.

Din recension känns objektiv. :) Du tror inte styrkeökningen kan ha med naturliga ökningar från styrketräning att göra? I kombination med kreatin dessutom.

Eddie Vedder wrote:
    Du tror inte styrkeökningen kan ha med naturliga ökningar från styrketräning att göra? I kombination med kreatin dessutom.

Funderade också på det, speciellt eftersom du legat på kalloriöverskott?
    klart minskningen i midjemåttet är ju riktigt bra :) med tanke på överskottet.

Jag tillskriver inte per automatik allt positivt som har hänt BS Testobooster, det kan dock tilläggas att jag tränat seriöst i ett x antal år. Att dessa styrkeökningar samt övriga positiva effekt kommer just nu, ser jag inte som en slump!

Det är oerhört svårt om inte omöjligt att med säkerhet veta exakt vad och hur mycket som beror på en produkt kontra träningen i sig. Men jag är fast övertygad om att kombinationen av de tillskott jag har kört (då framför allt BS Testobooster + EAA-XX samt Kreatin) i kombination med seriös träning har gett mig betydligt mer än enbart träningen i sig.

Denna recension/utvärdering är gjord på 6 veckor.. Jag skall fortsätta några veckor och äntligen försöka få till ett återtest gällande mina testosteronvärden (via blodprov).

tacoman wrote:
    Jag tillskriver inte per automatik allt positivt som har hänt BS Testobooster, det kan dock tilläggas att jag tränat seriöst i ett x antal år. Att dessa styrkeökningar samt övriga positiva effekt kommer just nu, ser jag inte som en slump!

Nej det behöver inte vara en slump. Du har ju gjort förändringar verkar det som. Men man kan inte på något sätt dra en slutsats att din testobooster har haft det minsta med saken att göra.

Jag säger det inte för att basha dig utan påpekar det bara så att inte andra riskerar att lägga sina pengar på produkten utifrån vad de läst i den här tråden. Man måste ju vara medveten om att testet är fullständigt värdelöst på alla vis och inte säger ett dugg. Inget ont om dig och din recension alltså.

En recension i det här slaget säger ju vad just användarens intryck har varit under perioden. Det är ju ingen studie.
    Vi får ju veta Tacomans intryck under perioden,hur han upplevde det.

Tack för en bra recension Tacoman.

dr Nick wrote:
    En recension i det här slaget säger ju vad just användarens intryck har varit under perioden. Det är ju ingen studie.
    Vi får ju veta Tacomans intryck under perioden,hur han upplevde det.

Jo jag vet det.

Men just eftersom det bara är en upplevelse så ska ju just det påpekas. För att ingen ska tro att det på något vis säger ett enda dugg om produkten men en person utan källkritik kanske riskerar att tro de ändå och lägger pengar på den. Pengar som kan gå till något som faktiskt är bevisat effektivt.

dr Nick wrote:
    Det är ju ingen studie.

Nej, det är något helt annat. :)

Eddie Vedder wrote:
    Man måste ju vara medveten om att testet är fullständigt värdelöst på alla vis och inte säger ett dugg.

Om du hade valt att utvärdera en produkt, hur hade gått tillväga för att testet ska kännas mindre värdelöst? Eller du kanske menade att det var värdelöst som information för alla andra utom för trådskaparen?

STI wrote:
    Om du hade valt att utvärdera en produkt, hur hade gått tillväga för att testet ska kännas mindre värdelöst?

Eftersom jag inte är mer än en person så är det nästintill omöjligt.

Men OM jag nu skulle ge mig på en utvärdering så är ju kaloribalans, försök till samma makronutrientfördelning, försök till lika mycket/lite sömn, försök till lika mycket/lite stress, exakt samma träning, inga andra tillskott och en wash-out med x antal veckor utan träning mellan testerna givet. Och naturligtvis konkreta tester av prestation och kroppsutveckling både före och efter.

Men inte ens då håller det eftersom jag bara är en person som sagt. Jag vet ju vad jag får. Vill man förbättra det lite så tar jag något annat pulver som smakar och ser ut likadant och ber en kompis ge mig något av dem utan att jag vet vilket. Ännu hellre ska inte heller kompisen veta så det blir dubbelblindat.

Informationen är inte värdelös, men testet har inget evidensvärde alls.

Eddie Vedder wrote:
    Eftersom jag inte är mer än en person så är det nästintill omöjligt.

Men OM jag nu skulle ge mig på en utvärdering så är ju kaloribalans, försök till samma makronutrientfördelning, försök till lika mycket/lite sömn, försök till lika mycket/lite stress, exakt samma träning, inga andra tillskott och en wash-out med x antal veckor utan träning mellan testerna givet. Och naturligtvis konkreta tester av prestation och kroppsutveckling både före och efter.

Men inte ens då håller det eftersom jag bara är en person som sagt. Jag vet ju vad jag får. Vill man förbättra det lite så tar jag något annat pulver som smakar och ser ut likadant och ber en kompis ge mig något av dem utan att jag vet vilket. Ännu hellre ska inte heller kompisen veta så det blir dubbelblindat.

Informationen är inte värdelös, men testet har inget evidensvärde alls.

Om testet ska ha någon form av statistisk signifikans så misstänker jag att man hade behövt mer än bara en kompis som testar både pulvret som smakar likandant och produkten i fråga ;)

Jag håller med att det inte finns nåt evidensvärde i testet, men tycker ändå det är intressant att läsa om hur andra upplever olika produkter. Har svårt att tänka mig att de som läser den här typen av recension tar den som ett bevis på att produkten i fråga ”fungerar” eller ej.

Detta är precis vad jag döpte tråden till, en recension.. Det är vad jag upplevt och de effekter jag känt av..

Jag har tränat seriöst i flera år, är 25 år gammal.. Att detta skulle vara någon sorts vetenskaplig studie har jag aldrig ens nämnt.. Hur man väljer att tolka min recension och det jag upplevt är upp till var och en.. Jag genomförde inga ändringar i varken mitt träningsprogram eller i min kost, därför anser jag att produkten har bidragit till de förbättringar (styrkeökningar + förbättrade kroppsmått)..

Hur mycket produkten i sig har bidragit, det vet jag inte men jag är övertygad om att den är bra.. Jag tycker ni skall testa den själv och sen göra er egen utvärdering/recension..

STI wrote:
    Jag håller med att det inte finns nåt evidensvärde i testet, men tycker ändå det är intressant att läsa om hur andra upplever olika produkter. Har svårt att tänka mig att de som läser den här typen av recension tar den som ett bevis på att produkten i fråga ”fungerar” eller ej.

Ja visst kan det vara det, inget annat har jag påstått. Men det behöver nämnas om någon skulle bli intresserad av att köpa det.

tacoman wrote:
    Att detta skulle vara någon sorts vetenskaplig studie har jag aldrig ens nämnt..

Och jag har inte tolkat det så heller. Som sagt. :)

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 26 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.