self omninutrition?

Home Forums Kosttillskott self omninutrition?

  • This topic is empty.
Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 60 total)
  • Author
    Posts
  • #815504

    Någon som vet om self omninutrition är bra eller dåliga?
    Har hört att Henrik Eiselt (tror det var han iaf) testade någon av deras produkter men jag vet inte vad resultatet blev. Dom har ju billiga priser men är det någon som vet om dom står för kvalitet.

    Tacksam för svar

    #83507
    #815505

    Kör på deras grejer, funkar bra och prisvärda.

    #815506
    andromeda wrote:
    Kör på deras grejer, funkar bra och prisvärda.

    Vilka produkter är det du andvänder? ur deras sortiment menar jag

    #815507

    Nån modd får ta bort den om jag bryter mot nån regel.
    [http://optimalbody.se/forum/showpost.php?p=7612&postcount=26]

    #815508
    dr Nick wrote:
    Nån modd får ta bort den om jag bryter mot nån regel.
    [http://optimalbody.se/forum/showpost.php?p=7612&postcount=26]

    Det där är ju skrämmande och inte nog med det utan det måste ju för f*n vara olagligt att skriva att det är en massa i som sedan inte finns

    #815509

    Jag kör på deras produkter och tycker de funkar bra. Har gainer, protein, Grönt the, arginin, rosenrot, valeriana, mariatistel, maskros, Restorin och sedan finns det en del annat som jag förmodligen kommer testa i framtiden men det är de jag använder nu och det funkar lika bra som alla andra kosttillskott. Jag är skeptisk så länge det inte är någon oberoende part som gör analysen och man vet att allt är rätt gjort.

    #815510

    Priserna som många håller i Sverige är onödigt höga och jag tror att många vill få bort de som pressar ner priserna och därför kan jag inte lita på när en konkurrent gör en analys. I så fall borde ju de anmäla dem med tanke på att de är konkurrenter eftersom det är olagligt. Om vi ser på USA så är kosttillskotten mycket billigare så många tar ut priser som är alldeles för höga men så länge folk köper så kan de hålla de priserna. Det dyker dock upp fler och fler som håller ner priserna nu så det kanske blir en ändring snart när konkurransen hårdnar.

    #815511
    Robert Lilja wrote:
    Visst var det på uppdrag av Eiselt som analysen gjordes, men det var ju ändå labbet Analycen som gjorde testet, de är väldigt bra och innehar certifikat för den verksamheten. Så det är väldigt svårt ändå att se hur de har kunnat göra fel då de brukar vara väldigt professionella i sitt arbete.

    Du tror inte att det där har lite att göra med valutakurser och inflationer världen över? I USA tycker de att det är svindyrt med kosttillskott även om det är halva priset jämfört med Sverige. Men en dollar är värd mer pengar för dom där borta än vad det är för oss med tanke på valutans värde.

    Dollar står otroligt lågt i kurs just nu mot den svenska kronan och det gör ju att allt blir väldigt billigt.

    Sen vad gäller utländska märken som finns på svenska markanden så är det massa tullavgifter, fraktavgifter etc. etc. som måste betalas för att ta hit produkterna. Att de flesta märken även har agenturer/mellanhänder gör också att priserna ut till ÅF blir mycket högre och därmed blir priset i butik mycket dyrare.

    De som kan hålla billigt är märken som produceras i Sverige, där blir det inte massa dolda avgifter och mellanhänderna slopas. Men sänker man priset för mycket kommer man inte ha råd att upprätthålla kvalitétstester och liknande och då kan det bli fel på produktsammansättningar i slutändan.

    Mvh
    Robert Lilja

    Jag har i alla fall aldrig märkt någon skillnad på billigare och dyrare kosttillskott i effekt och jag tror att priserna hålls för högt i Sverige ändå. Sedan är det ju katastrof om inte essentiell amino håller sitt innehåll eftersom det är just därför man tar dessa men jag tycker i alla fall deras produktet likaså gymgrossistens är okej. Import vet jag är dyrt då där tvekar jag inte på att priserna blir där efter.

    #815512

    Jag slutade sälja Self efter att jag som laktosintolerant typ sket på mig av deras Isolat protein. Ett isolat protein är totalt laktos fritt so sorry to da guys at Self but that aint no isolate!

    Peace!
    ZONE

    #815513
    gotland wrote:
    Priserna som många håller i Sverige är onödigt höga och jag tror att många vill få bort de som pressar ner priserna och därför kan jag inte lita på när en konkurrent gör en analys. I så fall borde ju de anmäla dem med tanke på att de är konkurrenter eftersom det är olagligt. Om vi ser på USA så är kosttillskotten mycket billigare så många tar ut priser som är alldeles för höga men så länge folk köper så kan de hålla de priserna. Det dyker dock upp fler och fler som håller ner priserna nu så det kanske blir en ändring snart när konkurransen hårdnar.

    Enligt en Tysk källa jag pratat med som kollat upp världs marknaden på vår branch med syftet att starta upp i Sverige så hade Sverige de SÄMSTA påslagen på tillskott i världen just nu! Kan låta bra för konsumenten men tyvär urarmar det bra kvalitet & dödar i längden de kvalitativa tillskotten. Men är ni så dumma så ni inte tror att det är någon skillnad på de resultat ni får av kvalitet vs junk so goo ahead…

    Peace!
    ZONE

    #815514

    Jag tycker att de som säger att det inte är rätt innehåll ska anmäla företaget. Att inte ha det på burken som står är ju olagligt. Om så många tror att de har fel innehållsförtekning och lurar folk så borde det vara lätt att få bort dem från marknaden om det är sant.

    #815515
    zonecapone wrote:
    Enligt en Tysk källa jag pratat med som kollat upp världs marknaden på vår branch med syftet att starta upp i Sverige så hade Sverige de SÄMSTA påslagen på tillskott i världen just nu! Kan låta bra för konsumenten men tyvär urarmar det bra kvalitet & dödar i längden de kvalitativa tillskotten. Men är ni så dumma så ni inte tror att det är någon skillnad på de resultat ni får av kvalitet vs junk so goo ahead…

    Peace!
    ZONE

    Jag har tränat många år och använt många olika kosttillskott och inte märkt skillnad. De som vill lägga ner dyra pengar får gärna göra det för mig men jag tycker det är onödigt. Så länge ingen utomstående(ej säljare tillverkare i branchen) kommer och lägger fram bevis så har jag svårt att tro på att det måste kosta så mycket.

    #815516
    Robert Lilja wrote:
    Utomstående har oftast ingen tillgång till de konfidentiella uppgifterna om vad saker kostar genom ledet ut till slutkonsument. Jag har ÅF listor från väldigt många leverantörer och jag kan säga dig att påslagen är skitdåliga, vissa beställningar från min webbutik går jag +-0 på när alla avgifter är ihopräknade.

    Skulle jag sälja billigare så kan jag väldigt enkelt gå minus på produkter, så illa är det, och som jag sa tidigare, utan mellanhänder/agenturer så skulle priserna i princip kunna halveras ut till konsument och ÅF skulle ändå få större marginal än vad det är nu.

    Mvh
    Robert Lilja

    Det jag undrar är just tillverkarna inte säljarna. Vad det kostar att producera en produkt och att de sedan lägger på bra till mellanhänderna. Säljarna har kanske inte så stora marginaler men tillverkarna i Sverige.

    #815517
    Robert Lilja wrote:
    Då kommer vi bara få samma situation som i USA där konsumenter och företag anmäler varandra kors och tvärs. Forumet på Bodybuilding.com har ju gått helt överstyr nu när företagen har börjat anmäla varenda person som uttalar sig negativt om deras produkter, ingen vågar ju lämna kritik där längre och de konkurerande företagen håller sig borta från diskussioner.

    Bättre att uppdaga situationen, låta företaget som tillverkar en tveksam produkt få presentera fakta/bevis som visar på att deras produkt är korrekt istället för att anmäla. Är det fel på deras produkt och de inte har några motbevis så får de modifiera produkten eller sluta tillverka den helt och hållet. En anmälan borde vara sista utvägen till skillnad från US där det är första utvägen.

    Mvh
    Robert Lilja

    Om företaget ska bevisa så kan de ju fuska. Vi har väl en hel del kontrollmyndigheter som bör kunna gå in och kontrollera vad som stämmer och inte. Jag vet inte vilka som har hand om sådana ärenden men jag tycker det vore bra att det kollas av någon som inte är i kosttillskottsbranchen.

Viewing 15 posts - 1 through 15 (of 60 total)
  • You must be logged in to reply to this topic.